آشپزیبرنامه غذایی

نمی‌دونی شام چی درست کنی؟ (۵ ایده متنوع برای شام شنبه ۲۶ خرداد)

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما نیز برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که اکالا بلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- پلو قرمز کلمبیایی

پلو قرمز کلمبیایی یک نوع غذای خوشمزه است که طعم آن با ذائقه ما ایرانی‌ها همخوانی زیادی دارد. برای تهیه این غذا از ترکیب ران مرغ، سبزیجات و چاشنی‌های مختلف استفاده می‌شود که شما می‌توانید آن را برای شام امشب‌تان تهیه و از طعم‌ بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مراحل تهیه پلو قرمز کلمبیایی برای شام

مراحل تهیه پلو قرمز کلمبیایی

مراحل تهیه پلو قرمز کلمبیایی به شرح زیر است:

  1. برای شروع باید برنج را بشویید و چند دور آبکشی کنید تا آب آن کاملا زلال و تمیز شود. در ادامه آن را همراه با مقداری آب در ظرف بریزید و برای حدود یک تا ۲ ساعت بخیسانید.
  2. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و بعد مرغ را اضافه کنید. در ادامه کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مرغ بزنید و مرغ را برای چند دقیقه با ادویه‌ها سرخ کنید تا بوی خامی ادویه‌ها گرفته شود و مرغ کمی سرخ شود. به خاطر داشته باشید که در این مرحله نباید رنگ مرغ تیره شود.
  3. سپس شعله گاز را کم کنید تا مواد به آرامی سرخ شوند. در ادامه هویج را بشویید و خرد کنید و در ماهیتابه بریزید. پیاز را بشویید و بعد از جدا کردن پوست به صورت خلالی یا نگینی ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید.
  4. در ادامه نوبت اضافه کردن سیر رنده شده به ماهیتابه است. همه مواد را با هم تفت دهید تا نرم شوند. سپس فلفل قرمز یا فلفل سبز را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر صبر کنید تا همه مواد با هم سرخ شوند.
  5. در این مرحله باید گوجه فرنگی رنده شده و رب گوجه را به مواد اضافه کنید و مواد را برای چند دقیقه سرخ کنید تا بوی خامی رب گرفته شود. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد بزنید و بعد آب مرغ اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و مخصوص روی لینک طرز تهیه پلو قرمز کلمبیایی کلیک کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- خورش مرغ لبنانی

    خورش مرغ لبنانی، یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار در خاورمیانه است که با طعم و عطر بی‌نظیر خود، می‌تواند هر ذائقه‌ای را به خود جذب کند. برای تهیه این خورش فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر ران مرغ، پیاز، سیر، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی و… نیاز دارید.

    مراحل تهیه خورش مرغ لبنانی

    مراحل تهیه خورش مرغ لبنانی

    مراحل تهیه خورش مرغ لبنانی به شرح زیر است:

    1. ابتدا مرغ را بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. گوشت مرغ را به قطعات دلخواه خرد کنید.
    2. سپس پیاز را نگینی خرد کنید. درون قابلمه‌ای که قصد طبخ غذا را دارید کمی روغن زیتون بریزید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم و شفاف شود. در همین مرحله سیر را بشویید و با کمک سیر له کن پوره کنید. پوره سیر را نیز به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطرش آزاد شود.
    3. در ادامه مرغ را به پیاز و سیر اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ مرغ تغییر کند و بوی خامی‌اش گرفته شود. رب گوجه فرنگی، زعفران، دارچین، زنجبیل، فلفل سیاه و نمک را به مواد اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر تفت دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورش مرغ لبنانی کلیک کنید.

    ۳- ساندویچ مونت کریستو

    مونت کریستو از مشهورترین ساندویچ‌های فرانسوی است که شباهت زیادی به فرنچ تست‌ها دارد؛ با این تفاوت که در این ساندویچ از انواع ژامبون و پنیر استفاده می‌شود. این غذا به سرعت و در مدت زمان کوتاهی قابل تهیه است. پس اگر امروز سرتان شلوغ است و در عین حال به فکر خوردن یک غذای خوشمزه و سریع برای شام هستید از امتحان کردن این ساندویچ غافل نشوید.

    مراحل تهیه ساندویچ مونت کریستو

    مراحل تهیه ساندویچ مونت کریستو

    مراحل تهیه ساندویچ مونت کریستو به شرح زیر است:

    1. برای تهیه هر ساندویچ ابتدا یک برش از نان تست را در ظرف بگذارید. مقداری پنیر گودا رنده شده یا یک ورقه پنیر گودا روی نان گذارید. مقداری سس مایونز یا سس خردل روی ژامبون زنید و در تمام قسمت‌های ژامبون سس را پخش کنید.
    2. سپس ورقه ژامبون دیگری روی سس بگذارید. مجدد مقداری پنیر گودا روی ژامبون بریزید. در ادامه یک نان تست روی پنیر گودا قرار دهید. (این کار را مجدد تکرار کنید تا در نهایت ساندویچی با سه تا چهار لایه نان داشته باشید.) 
    3. حال ظرف نسبتاً سنگینی روی ساندویچ قرار دهید تا سنگینی ظرف به لایه‌های ساندویچ فشار وارد کند و ساندویچ فشرده شود. کمی زمان دهید تا این وزن موجب فشرده شدن لایه‌های ساندویچ و به هم چسبیدن آن‌ها شود.
    4. در این بازه زمانی برای سرعت بخشیدن به روند تهیه ساندویچ به سراغ تخم مرغ‌ها روید. تخم‌مرغ‌ها را درون ظرفی بشکنید. مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا به آن اضافه کنید و‌ با چنگال تخم‌مرغ‌ها را به هم زنید تا از حالت لختگی خارج شوند.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و فوری فرانسوی روی لینک طرز تهیه ساندویچ مونت کریستو کلیک کنید.

    ۴- کراکت مرغ و سیب زمینی

    کراکت مرغ و سیب زمینی یا کروکت یک غذای خوشمزه با مرغ است که اصالت آن به فرانسه برمی‌گردد و با مواد مختلفی می‌توان آن را تهیه و به عنوان پیش غذا در مهمانی یا یک غذای فینگرفودی خوشمزه در وعده شام سرو کرد.

    مراحل تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی

    مراحل تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی

    مراحل تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی به شرح زیر است:

    1. برای آماده سازی مواد اولیه ابتدا سینه مرغ را همراه با یک عدد پیاز خرد شده، نمک، فلفل و آب در یک قابلمه مناسب بر روی حرارت قرار دهید تا بپزد و بعد از سرد شدن با چاقو خرد کنید.
    2.  در ادامه سیب زمینی‌ها را آبپز کنید و بعد از آن که کمی خنک شدند، پوست‌شان را جدا کرده و با طرف ریز رنده، رنده کنید. سپس مرغ پخته و خرد شده را داخل ظرفی بریزید و سیب زمینی رنده شده را به مرغ اضافه کنید.
    3. حال ترکیب مرغ و سیب زمینی را با قاشق کاملا مخلوط کرده و فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را به مواد اضافه و کاملا مخلوط کنید. (به جای فلفل دلمه‌ای سبز رنگ از فلفل دلمه‌ای‌های رنگی هم می‌توانید استفاده کنید)
    4. در این مرحله باید نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر و پاپریکا را به مواد اضافه و مخلوط کنید. اضافه کردن ادویه‌های مختلف اختیاری است. شما می‌توانید هر کدام از ادویه‌ها را که دوست نداشتید حذف و ادویه دلخواه خود را جایگزین کنید.
    5. اکنون باید سس مایونز، خامه صبحانه و سس گوجه فرنگی را به ترکیب فوق اضافه و با قاشق کاملا مخلوط کنید (برای سهولت کار می‌توانید دستکش یکبار مصرف دست کنید و مواد را با دست مخلوط کنید). در آخر نیز پنیر پیتزا را به مواد اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید.
    6. داخل ظرف مناسب مربع یا مستطیل شکل را خیلی کم با روغن مایع چرب کنید. سپس یک نایلون فریزر را با قیچی ببرید تا باز شود و بعد داخل ظرف پهن کنید تا کاملا کف و دیواره‌های ظرف را بپوشاند.

    برای ادامه رسپی این غذای فرانسوی خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی کلیک کنید.

    ۵- سالاد پاستای لاتین

    سالاد پاستای لاتین، یک غذای سبک، خوشمزه و پرطرفدار است که از سبزیجات تازه، پنیر و سس مخصوص تهیه می‌شود و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل یا یک پیش‌ غذای دلچسب سرو شود.

    سالاد پاستای لاتین؛ یک غذای خوشمزه برای شام

    مراحل تهیه سالاد پاستای لاتین

    مراحل تهیه سالاد پاستای لاتین به شرح زیر است:

    1. برای تهیه این سالاد از پاستای فرمی مانند روتینی، پنه یا فارفاله می‌توانید استفاده کنید. در یک قابلمه بزرگ آب را به جوش برسانید. نمک و پاستا را به آب در حال جوش اضافه کنید و طبق دستور روی بسته پاستا، آن را بپزید.
    2. پس از پخت، پاستا را آبکش کنید و بگذارید خنک شود. پاستا را بیش از حد نپزید تا سفت و خمیری نشود. کالباس، فلفل دلمه‌ای، پیاز، نخود فرنگی، پنیر فتا و زیتون را به صورت نگینی خرد کنید. گشنیز را نیز ساطوری کنید.
    3. از فلفل دلمه‌ای با رنگ‌های مختلف استفاده کنید تا سالاد زیباتر شود. در یک کاسه بزرگ آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید تا سس یکدستی حاصل شود.

    برای ادامه رسپی این غذای سبک و لذیذ روی لینک طرز تهیه سالاد پاستای لاتین کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

    ۴/۵ (۱ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا