سبک زندگیسلامت و زیبایی

دندان درد را با شیره درخت انجیر به فراموشی بسپارید

دندان درد، یکی از آزاردهنده‌ترین دردهایی است که می‌تواند زندگی روزمره را مختل کند. اما راهکارهای طبیعی و موثری برای تسکین این درد وجود دارد. یکی از این راهکارهای خانگی، استفاده از شیره درخت انجیر برای دندان درد است. در این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید تا این درمان خانگی را بررسی کنیم.

درمان خانگی دندان درد با شیره درخت انجیر

شیره درخت انجیر به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی خود از گذشته تاکنون به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش درد و التهاب شناخته شده است. این شیره ترکیباتی دارد که می‌تواند به کاهش تورم لثه‌ها و از بین بردن باکتری‌های مسبب عفونت کمک کند. این شیره، یک گزینه عالی برای تسکین درد دندان باشد.

اگرچه استفاده از شیره درخت انجیر برای تسکین دندان درد در فرهنگ عامه رواج دارد، اما هیچ مدرک علمی قطعی وجود ندارد که اثربخشی آن را به طور کامل تایید کند. برخی افراد ممکن است با استفاده از این روش تسکین موقتی احساس کنند، اما برای برخی دیگر ممکن است هیچ تاثیری نداشته باشد.

درمان خانگی دندان درد با شیره درخت انجیر

چگونه از شیره درخت انجیر برای دندان درد استفاده کنیم؟

برای استفاده از این روش برای تسکین دندان درد باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: گرفتن شیره درخت انجیر

برای گرفتن این شیره، کافیست میوه‌ی نارس انجیر را از شاخه جدا کنید. شیره‌ای سفید رنگ هم از میوه و هم از شاخه به صورت قطره قطره خارج می‌شود. این شیره را می‌توانید با استفاده از یک ظرف شیشه‌ای استریل شده جمع‌آوری کنید.

بیشتر بخوانید: شیره درخت انجیر برای لک‌های صورت

مرحله دوم: مالیدن روی دندان

در این مرحله باید پنبه‌ای را به شیره درخت انجیر آغشته کرده و به مدت چند دقیقه بر روی دندان دردناک و کرم خورده بمالید. اگر دندان شما حفره‌ای دارد، می‌توانید کمی از شیره را مستقیما داخل حفره قرار دهید.

توجه: از مصرف خوراکی این شیره خودداری کنید، زیرا ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا به بررسی درمان دندان درد با شیره درخت انجیر پرداختیم. این شیره علاوه بر تسکین دندان درد خواص دیگری مانند درمان زگیل، درمان میخچه، رفع ترک پا، درمان اگزما، رفع خارش پوست و رفع لک صورت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا