سبک زندگیسلامت و زیبایی

خداحافظی با موخوره با روش‌های خانگی ساده و کم‌هزینه

موخوره گیری، یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از خانم‌ها با آن روبرو هستند. یکی از شایع‌ترین علل بروز موخوره، استفاده بیش از حد اتو و سشوار است و به این صورت است که ساقه مو، حالت چند شاخه‌ای پیدا می‌کند و شکننده می‌شود. در صورتی که میزان موخوره زیاد باشد و برطرف نشود، می‌تواند بر روند رشد موهای‌تان تاثیر بگذارد.

به همین خاطر، ما در مجله اکالابلاگ، راهکارهای موخوره گیری در خانه را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید به حفظ زیبایی و سلامت موهای خود کمک کنید.

روش‌های موخوره گیری در خانه

شما به راحتی می‌توانید در خانه و با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی، موخوره گیری را انجام بدهید.

ماسک روغن نارگیل

ماسک روغن نارگیل برای رفع موخوره

روغن نارگیل، یکی از بهترین ماسک‌ها برای رفع موخوره‌ است. توصیه می‌شود مقداری از این روغن را روی موهای خشک و تمیز خود زده و بعد از نیم ساعت با شامپوی مناسب بشویید. توجه داشته باشید که روغن به هیچ عنوان نباید به ریشه مو زده شود، چرا که منجر به ریزش مو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: با این ماسک‌ها موخوره را در خانه و بدون کوتاهی درمان کنید!

روغن آرگان

روغن آرگان، حاوی ویتامین E، امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌هاست که نه تنها به حفظ سلامت مو کمک می‌کند، بلکه از موخوره هم پیشگیری خواهد کرد. هر بار که استحمام می‌کنید، زمانی ‌که موها مرطوب است، چند قطره روغن آرگان روی موها بچکانید و اجازه دهید تا خشک شود.

روغن بادام

روغن بادام نه تنها مو را مرطوب نگه می‌دارد، بلکه می‌تواند موخوره‌ها را هم کمتر کند. مقداری از این روغن را حرارت بدهید، روی کف دست بریزید و ریشه و ساقه را به خوبی ماساژ بدهید تا جذب مو شود. سپس، موها را یک تا دو ساعت بعد بشیوید. کافی است این کار را هفته‌ای یک مرتبه انجام بدهید تا اثرات فوق‌العاده آن را ببینید.

ترکیب عسل و روغن زیتون

عسل طبیعی را با مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و به ریشه و ساقه مو بزنید. این ماسک طبیعی، یکی از موثرترین روش‌های موخوره گیری است و بعد از نیم ساعت، موها را با نرم کننده مناسب و یا شامپو به خوبی بشویید.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا را با مقداری لیموترش مخلوط کرده و به ریشه و نوک موهای خود بزنید و بعد از یک ساعت، با شامپو بشویید و موها را خشک کنید. با این ماسک طبیعی، می‌توانید از موها در برابر حرارت اتو و سشوار محافظت کنید.

روغن کرچک

بسیاری از افراد، استفاده از روغن کرچک را به عنوان راه حل موفق رفع موخوره می‌دانند. شما می‌توانید این روغن را با هر روغن دیگر ترکیب کرده و به موهای خود بزنید. بهتر است روغن یک تا دو ساعت روی مو باقی بماند و سپس به خوبی شسته شود.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک ماسک مو برای موخوره؛ خارجی و ایرانی

موخوره گیری با کوتاه کردن مو

یکی از بهترین اقدامات در موخوره گیری، کوتاه کردن مداوم موهاست و بهتر است که مو را از بالای قسمتی که دچار موخوره شده، کوتاه کنید. با این کار، رشد موها نیز سرعت بخشیده خواهد شد.

موخوره گیری با قیچی

موخوره گیری با قیچی

شما می‌توانید موخوره‌ها را با استفاده از قیچی از بین ببرید. به این صورت که دسته‌ای از موها را جلوی صورت بیاورید و یک دور بپیچانید. یک سری از تار موها بیرون باقی می‌مانند که مشخص است موخوره شده اند، آن‌ها را با دقت با قیچی نوک گیری کنید.

با استفاده از نکات این مقاله، می‌توانید شاخه‌ای شدن ساقه مو یا اصطلاحا موخوره شدن مو را به راحتی در خانه برطرف کنید.  امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید باشد.

منبع: مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

سن واقعی بدنتان چقدر است؟

در کمتر از 1 دقیقه ببینید از سن واقعی‌تان جوان‌ترید یا پیرتر؟

شروع تست