آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک شیر داغ خانگی؛ با بافت اسفنجی و نرم

کیک شیرداغ همانطور که از نامش پیداست در تهیه آن از شیر داغ استفاده میشود‌ و دارای بافتی فوق‌العاده است و به خاطر وجود شیر و کره طعمی دلنشین و خوشمزه دارد. این کیک بسیار ساده تهیه می‌شود و از دسته کیک های ساده و خوش بافت است که به راحتی میتونید تهیه کنید و با روش‌های مختلف آن را سرو کنید. با طعم دهنده هایی نظیر گلاب، زعفران و پودر هل هم میتونید طعم بی نظیر و عالی به این کیک بدهید.

در اکالا بلاگ با ما همراه باشید با آموزش کیک شیر داغ ساده و خوشمزه:

مواد لازم جهت تهیه کیک شیرداغ:
تخم مرغچهار عدد
شیر یک پیمانه
کره صد گرم
شکر یک و یک چهارم پیمانه
آرددو پیمانه
بکینگ پودر نصف قاشق غذاخوری
وانیل یک قاشق چایخوری
نمکیک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم جهت تهیه کیک شیرداغ

برای تهیه کیک شیر داغ از انواع کیک خانگی، ابتدا آرد رو الک کنید تا اماده مصرف در کیک باشد. در ظرفی آرد سفید رو بریزید. سپس بکینگ پودر رو به آرد اضافه کنید.

بکینگ پودر را به آرد سفید در کیک شیر داغ اضافه کنید

نمک رو هم داخل آرد بریزید. سپس مخلوط آرد رو کاملا الک کنید تا آرد سبک و یکدست شود. مخلوط آرد رو کنار بگذارید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    نمک را به آرد در کیک شیر داغ اضافه کنیدحالا در ظرف گود و مناسب دیگری، چهار عدد تخم مرغ رو بریزید. سپس شکر رو به تخم مرغ ها اضافه کنید.

    شکر را به تخم مرغ در کیک شیر داغ اضافه کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک اسفنجی

    وانیل رو نیز در همین مرحله به شکر و تخم مرغ اضافه کنید. با همزن برقی شروع کنید به همزدن تخم مرغ ها و شکر و وانیل و مواد را تا جایی هم بزنید.

    تخم مرغ و شکر را با مخلوط کن به هم میزنیم در کیک شیر داغکه مواد حجیم و کرم رنگ شود و حالتی کشدار و روبانی پیدا کند.

    در کیک شیر داغ مواد حجیم و کرم رنگ شوددر مرحله ی بعدی شیر رو داخل سس پن یا شیر داغ کن و ظرف مناسبی برای داغ کردن بریزید. سپس صدگرم کره رو به شیر اضافه کنید.

    کره را با شیر مخلوط کنیدو بعد ظرف رو روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره در شیر کاملا ذوب شود. در این فاصله آرد الک شده رو که در ابتدا اماده کردید به مخلوط تخم مرغ به آرامی و در دو مرحله اضافه کنید.

    آرد را به مخلوط تخم مرغ در دو مرحله در کیک شیر داغ اضافه کنیدسپس شروع کنید به همزدن و مخلوط مواد رو در حدی هم بزنید که کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند‌.

    مواد کیک شیر داغ باید مانند تصویر با هم مخلوط شوندو مواد به غلظتی مشابه تصویر برسد.از همزدن زیاد مواد به هنگام اضافه کردن آرد بپرهیزید.بعد ازاین مرحله حالا باید شیر رو اضافه کنید. همانطور که همزن روشن است مخلوط شیرو کره داغ شده رو به آرامی و کم کم داخل مخلوط تخم مرغ و آرد بریزید.کره و شیر مخلوط شده را به مواد کیک شیر داغ اضافه کنیدچون شیر داغ است و باید همزمان با اضافه کردن شیر همزن هم روشن باشد. کمی با همزن هم بزنید تا مواد به درستی با هم مخلوط شوند و یک مایع روان و مناسب داشته باشید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک صبحانه خانگی

    حالا قالب کیک رو آماده کنید‌. کف قالب رو با کمی کره پوشش دهید و چرب کنید.

    قالب مورد نیاز در کیک شیر داغسپس یک یا دو قاشق آرد رو داخل قالب و روی کره ها بریزید و سپس قالب رو بچرخانید تا آرد در تمام سطح قالب پخش شود و کف و دیواره های داخلی قالب رو به خوبی پوشش دهد.

    کف قالب باید مانند تصویر چرب و آردی شودبعد از آماده سازی قالب نوبت به ریختن مواد کیک داخل قالب است.مواد اماده شده رو داخل قالب بریزید. به طوری که مواد به صورت مساوی در تمام سطح قالب پخش شود. سپس قالب رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

    ریختن مواد کیک شیر داغ در قالبزمان مورد نیاز برای پخت این کیک ۵۰ دقیقه است بعد از گذشت پنجاه دقیقه یک سیخ چوبی در مرکز کیک فرو کنید و خارج کنید اگر چیزی از کیک به سیخ چوبی نچسبید به این معنی ست که کیک کاملا پخته است.در غیر این صورت کمی بیشتر زمان بدهید تا کیک کامل بپزد.

    بعد از مدت زمان مذکور و وقتی از پخت کیک اطمینان حاصل کردید، کیک را از فر خارج کنید. به آرامی از قالب دربیاورید و روی توری خنک کننده قرار دهید تا سرد شود.

    کیک شیر داغ را پس از پختن بگذارید سرد شوددر پایان کیک رو با کمی پودر قند تزیین کنید. کیک شیرداغ ساده و خوشمزه با بافت عالی آماده ست.

    کیک شیر داغ اسفنجی با طعمی بی نظیر و آموزش ساده

    نوش جان…

    نکات تهیه کیک شیرداغ:

    • در تهیه این کیک همانطور که از نامش پیداست باید از شیر داغ شده در کیک استفاده کنید.
    • حتما شیر رو به همراه کره داغ کنید تا کره ذوب شود.نباید شیر بجوشد فقط در حدی که کره ذوب شود کافی ست وباید شیر از روی حرارت بردارید.
    • آرد رو حتما الک کنید و بعد داخل مواد کیک بریزید.
    • بعد از اضافه کردن آرد نباید مواد رو خیلی هم بزنید‌ یک یا دودور با همزن برقی بزنید کافیست ترجیحا هم اگر از همزن دستی برای همزدن آرد با سایر مواد استفاده کنید بهتر و نتیجه بهتری خواهد داشت.
    • دقت کنید که مخلوط شیرو کره رو وقتی روی حرارت قرار می‌دهید نباید شیر بجوشد و در حد داغ شدن و ذوب شدن کره در شیر کافیست.
    • بعد از این که مخلوط شیرو کره داغ رو به مواد اضافه کردید همزمان همزن برقی روشن باشد و و بعد از اضافه کردن کامل شیر و کره، مواد رو هم نزنید فقط کمی زیر و رو کنید در حدی که از مخلوط شدن کامل مواد باهم اطمینان حاصل کنید.چون همزدن زیاد مواد باعث کم شدن و از بین رفتن پف کیک خواهد شد‌.
    • قالب مناسب برای پخت این کیک از ۲۰ سانت تا ۲۵ سانت است.
    • میتونید کیک رو داخل قالب مستطیل هم درست کنید.
    • تخم مرغ ها باید هم دمای محیط باشد .باید حداقل نیم تا یک ساعت قبل از تهیه کیک از یخچال خارج کنید‌.
    • به دلیل اینکه دما در فرهای مختلف متغیر است زمان پخت رو بین ۴۰ تا ۵۰ دقیقه در نظر داشته باشید و حتما عمل تست پخت کیک با سیخ چوبی رو انجام دهید.
    • به این نکته توجه کنید که حتما فر رو از ده دقیقه قبل از گذاشتن قالب داخل کیک باید روشن کنید تا کاملا داغ شود.
    • برای خوش طعم تر شدن کیک میتونید مقداری پودر هل یا گلاب در تهیه کیک به کار ببرید‌. در صورت استفاده از گلاب میتونید از مقدار شیر به میزان دو تا سه قاشق یا یک چهارم پیمانه کم کنید و گلاب جایگزین کنید.
    • اگر مایل به استفاده از پودر هل باشید میتونید با تخم مرغ یا همزمان با اصافه کردن آرد پودر هل رو هم اضافه کنید.
    • در نهایت کیک رو با پودر قند،خامه ،سس های مختلف ،میوه و شکلات و غیره میتونید سرو و نوش جان کنید.

    امیدواریم از آموزش کیک شیر داغ ساده و خوشمزه بهره ببرید و به راحتی این کیک رو در منزل تهیه کنید. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله اکالا سری بزنید.

    ۴.۳/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.