سبک زندگیسلامت و زیبایی

۷ پیشنهاد برای داشتن دست‌هایی زیباتر و جوان‌تر

شما سخت کار می‌کنید تا جوان به نظر برسید. وقتی بیرون هستید موهای خاکستری خود را می‌پوشانید، کرم‌های ضد پیری می‌زنید و از صورت خود با ضد آفتاب و کلاه‌های لبه پهن محافظت می‌کنید. اما معمولا اکثر افراد دستهایشان را فراموش می‌کنند. داشتن دست زیبا و جوان، یکی از فاکتورهای زیبایی محسوب می‌شود. در این مقاله با شما از رازهای زیبایی دست در خانه صحبت خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مقاله  بخش سلامت و زیبایی در اکالا بلاگ همراه باشید.

اهمیت مراقبت از پوست دست

پوست دست مانند پوست صورت در معرض نور خورشید قرار دارد. اگر از دستان خود غافل شوید، ممکن است سن واقعی شما را از بین ببرند یا حتی شما را مسن‌تر نشان دهند. آنها نیز به محافظت و مراقبت نیاز دارند. هیچ‌وقت برای شروع به مراقبت خوب از آنها دیر نیست. مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب و سایر درمان‌ها می‌توانند به شما کمک کنند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    دست‌ها یکی از پرکاربردترین اندام‌های بدن هستند. بسیاری افراد به‌درستی از دست‌هایشان مراقبت نمی‌کنند. عدم مراقبت اصولی از پوست دست به زبری و خشکی آن منجر خواهد شد. به همین دلیل در بسیاری از افراد، دست‌ها پیرتر از سن واقعی‌شان نشان می‌دهد. فاکتورهای زیادی می‌تواند باعث خشکی دست‌ها شود که از آن جمله می‌توان به هوای خشک، آب‌وهوای سرد، رطوبت پایین، قرارگیری در معرض نور خورشید، شست‌وشو بیش‌ازحد دست‌ها، قرارگیری در معرض مواد شیمیایی مضر، شنا در استخر کلردار و …اشاره نمود.

    عوامل دیگری مانند شرایط پزشکی پوست نیز در خشکی و زبری دست‌ها دخیل‌اند که از آن جمله می‌توان به پسوریازیس (اگزما)، مواد حساسیت‌زا (آلرژی‌ها) و همچنین برخی داروها اشاره کرد.

    اما نباید ناامید شوید. شما می‌توانید با مراقبت صحیح از پوستتان و استفاده از محصولات مناسب دست‌هایی نرم و زیبا داشته باشید.

    زیبایی دست با راهکارهای خانگی

    چرا دستان شما پیر به نظر می‌رسند؟

    قبل از پرداختن به روش‌های زیبایی دست در خانه، بد نیست به علل اصلی پیری آن هم اشاره کنیم. تا به حال فکر کرده‌اید که چه چیزی باعث پیری دست‌ها می‌شود؟ پاسخ در نحوه تغییر بدن شما به طور کلی در طول زمان یافت می‌شود. اما شما می‌توانید در چگونگی وقوع آن دخالت کنید.

    دکتر امی کاسوف، متخصص پوست، می‌گوید: «پوست خشک، پوسته پوسته، ناخن‌های شکننده و لکه‌های تیره پیری می‌تواند با بالا رفتن سن افراد مشکل ساز شود.

    با افزایش سن، دستان شما چربی و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و پوست شما حجم خود را از دست می‌دهد. این کاهش حجم و کاهش خاصیت ارتجاعی باعث کاهش ضخامت پوست و ایجاد چین و چروک و لکه‌های پیری می‌شود.

    روش های زیبایی دست در خانه

    شما می‌توانید با استفاده از روش‌‌های ساده خانگی و مؤثر، دستانی نرم‌تر و جوان‌تر داشته باشید. همراه ما باشید تا با ۷ پیشنهاد موثر برای جوانسازی و زیبایی دست در خانه آشنا شوید.

    ۱- برای دستان خود از مرطوب‌کننده طبیعی استفاده کنید

    پس از شستشو و لایه‌برداری پوست دست، بهتراست از یک مرطوب‌کننده طبیعی و عالی استفاده کنید. بسیاری از روغن‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده فقط پوست دست را چرب می‌کنند اما جذب پوست نمی‌شوند. درنتیجه تأثیری روی آن‌ها ندارند. پیشنهاد ما برای شما استفاده از روغن هسته انگور است. روغن هسته انگور منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی به حساب می‌آید. این روغن به سادگی توسط پوست جذب می‌شوذ و آن را صاف و روشن می‌کند. بهتر است هر شب قبل از خواب از این ماده بسیار مفید استفاده کنید.

    ۲- از ویتامین E برای ماساژ دست و ناخن کمک بگیرید

    استفاده منظم از ویتامین E یکی دیگر از راهکاری زیبایی دست در خانه است. استفاده موضعی از این ویتامین باعث ایجاد رطوبت بر روی پوست و از بین رفتن خشکی پوست می‌شود. می‌توان از روغن ویتامین E هم برای پوست صورت و هم ‌برای پوست دست‌ استفاده کرد. ماساژ ویتامین E روی ناخن، باعث نرمی کوتیکول و از بین رفتن پوسته‌های نواحی اطراف آن می‌شود. شما به‌راحتی با باز کردن کپسول‌های ویتامین E  می‌توانید از روغن آن برای دست‌ها استفاده کنید.

    ۳- به دستان خود روغن‌زیتون بمالید

    آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب موجود در روغن‌ زیتون به‌خوبی به رفع خشکی دست‌ها کمک می‌کند. روغن‌زیتون پوست شما را نرم، منعطف و مرطوب می‌سازد. بعلاوه این ماده جادویی دارای ویژگی‌های زیادی برای جلوگیری از پیری پوست هست.

    مطالب مرتبط : خواص روغن آرگان، برای پوستی زیبا

    پیشنهاد می‌شود روزی دو مرتبه و هر بار به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دست‌هایتان را با روغن‌زیتون گرم ماساژ دهید و از صافی و نرمی دست‌های خود لذت ببرید. شما می‌توانید روغن‌زیتون و شکر را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و این ترکیب را با حرکات دایره‌ای و زیر نور بر روی دست خود بمالید. پس از ۵ دقیقه می‌توانید دست‌هایتان را بشویید. پس از شستشو دستانتان را خشک و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

    ۴- از ماسک جوی دوسر برای جوان‌سازی دست‌ها استفاده کنید

    بلغور جوی دو سر درمانی عالی خوب برای خشکی و زبری دست‌ها و از راهکارهای زیبایی دست در خانه محسوب می‌شود. ماسک جوی دوسر خاصیت تمیزکنندگی و لایه‌برداری دارد. این خاصیت می‌تواند خشکی پوست را هم از بین ببرد. بعلاوه محتوای پروتئینی آن از کم شدن آب پوست جلوگیری و رطوبت پوست را حفظ می‌کند.

    ۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر را و نصف قاشق چای‌خوری عسل و کمی آب را مخلوط نمایید تا به شکل خمیر درآید. همچنین می‌توانید مقداری آب‌لیموی تازه نیز به آن اضافه نمایید. این ترکیب را روی دست خود بمالید. پس از ۱۰ دقیقه با آب گرم آن را بشویید. این کار را هفته‌ای یک‌بار انجام دهید.

    ۵- روغن نارگیل را فراموش نکنید

    ترکیب منحصربه‌فرد اسید چرب های موجود در روغن نارگیل برای خشکی و زبری پوست بسیار مناسب است. بعلاوه روغن نارگیل پوست آسیب‌دیده در اثر اشعه ماورای بنفش خورشید را درمان می‌کند. بهتر است قبل از خواب، روغن نارگیل خالص را کمی گرم نموده و بر روی دست بریزید. حدود ۵ دقیقه با حرکات چرخشی آن را مالش دهید. سپس تا صبح دستکش دستتان نمایید. این درمان ساده را هرروز انجام دهید.

    مطالب مرتبط : ۲۵ ماسک مو با روغن نارگیل

    همچنین می‌توانید از روغن آووکادو، جوجوبا یا بادام برای ماساژ دست خود استفاده نمایید.

    ۶- دست‌ها را با ماسک خانگی لایه برداری کنید

    هنگام لایه‌برداری بدن، دست‌های خود را فراموش نکنید. لایه برداری منظم یکی دیگر از راه‌های زیبایی دست در خانه محسوب می‌شود. با استفاده از مخلوط شکر، لیمو و روغن طبیعی، پوست مرده و سلول‌های مرده پوست را از بالای کف دست و انگشتان و بند انگشتان پاک کنید. فراموش نکنید که بلافاصله بعد از لایه‌برداری دست‌ها را مرطوب کنید.

    ۷- استفاده از لیف لوفا برای جوانسازی پوست دست

    لوفا گیاهی بومی آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی است. این گیاه از خانواده کدوئیان است و از قسمت های مختلف آن مانند: گل، میوه و بذر در انواع صنایع استفاده می شود. یکی از استفاده های لوفا در صنعت آرایشی و بهداشتی است.

    خاصیت لیف لوفا برای صورت، از بین بردن و زدودن سلول های مرده پوست، رفع چین و چروک، لک و جوش است.

    استفاده از این لیف پوست را روشن و شاداب می کند و به عنوان یک لایه بردار پوست عمل می کند. همچنین باعث بهبود گردش خون در سطح بدن می شود. و ماساژ ملایم این لیف روی پوست، هنگام استحمام، باعث چربی سوزی بافت های چربی پوست می شود.

    بیشتر بخوانید: معرفی پرطرفدارترین شامپو‌ها برای موهای آسیب دیده

     

    راهکارهای حفظ سلامت پوست دست

    حفظ سلامت پوست دست

    ۱- دور از آفتاب بمانید و از ضد آفتاب استفاده کنید

    علت اصلی پیری و آسیب پوست دست تابش اشعه ماوراءبنفش است پس برای پیشگیری از پیری پوست و زیبایی دست در خانه لازم است که آن‌ها را از تابش این اشعه محافظت کنیم. تا حد ممکن از قرار دادن دست‌ها در مقابل تابش مستقیم خورشید اجتناب کنید و در طول روز از ضد آفتاب استفاده کنید و چند ساعت یک‌بار آن را تجدید کنید.

    هر روز به استفاده از ضدآفتاب عادت کنید. یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با فاکتور محافظت در برابر نور خورشید (SPF) 50 یا بالاتر، از ایجاد لکه‌ها و چین و چروک ناشی از افزایش سن جلوگیری می‌کند. محافظت از دست ها در برابر اشعه ماوراء بنفش همچنین می‌تواند از استخوانی و چروک شدن دست‌های شما با افزایش سن جلوگیری کند. و فراموش نکنید که وقتی در حال رانندگی هستید، اشعه ماوراء بنفش از پنجره شما عبور می‌کند.

    ۲- تغذیه مناسب داشته باشید

    تغذیه نقش مهمی در زیبایی و سلامت پوست دارد و دست‌ها هم از این قاعده مستثنا نیستند. داشتن رژیم غذایی متعادل حاوی غلات، میوه‌ها و سبزی‌ها رنگی و چربی‌های سالم پوست شما را زیبا و درخشان نگه می‌دارد. نوشیدن آب کافی را نیز فراموش نکنید و روزانه بین ۵ تا ۸ لیوان آب بنوشید. غذاهایی بخورید که حاوی مقادیر کافی پروتئین، سلنیوم، آنتی‌اکسیدان و چربی‌های مفید باشد. این مواد در میوه‌ها، حبوبات، قارچ، دانه‌های روغنی مثل کنجد و چای سبز موجود است.

    برای افزایش ترشح کلاژن از موادی استفاده کنید که حاوی مقادیر کافی ویتامین سی باشد مثل سبزی‌ها سبز برگ و نارنجی‌رنگ مثل هویج و آووکادو و فلفل دلمه‌ای. برای تقویت ناخن‌ها از موادی استفاده کنید که حاوی امگا و بیوتین باشد.

    مطالب مرتبط : ۱۵ نوع میوه و سبزیجات ضد پیری و اکسیر جوانی

    یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی ویتامین آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا ۳ پوست شما را تغذیه و به رشد ناخن‌های سالم کمک می‌کند. اگر رژیم غذایی شما دارای پروتئین‌های خاص، ویتامین C یا ویتامین B کمپلکس است یا جذب ضعیفی دارید، ناخن‌های شما شکننده و پوسته پوسته خواهند شد. مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متعادل پر از غذاهای مفید برای پوست حاوی ویتامین‌هایی برای تغذیه مصرف کنید. همچنین می‌توانید مولتی ویتامین خوب برای خود تهیه کنید.

    ۳- از دست‌ها محافظت کنید

    دست‌ها را مرطوب کنید. اجازه ندهید دستتان خشک شود. عادت کنید که به طور مرتب در طول روز و هر بار پس از شستن دست‌ها از لوسیون استفاده کنید. برای جلوگیری از فراموشی استفاده از مرطوب کننده، یک بطری از آن را روی سینک یا روشویی بگذارید.

    این نکته به مواد شیمیایی اشاره دارد، یعنی حفاظت دست‌ها در مقابل مواد شوینده قوی مثل مایع ظرف‌شویی، پودر رخت‌شویی و موادی که ممکن است به هر نحوی به پوست دست آسیب برساند. در صورت کار با هر یک از این مواد مضر حتماً از دستکش‌های پلاستیکی چندلایه استفاده کنید و از صابون و شوینده‌های دست ملایم که بدون عطر و فاقد الکل باشد استفاده کنید. صابون‌هایی که بر پایه روغن‌های گیاهی تهیه‌شده باشند بهترین انتخاب هستند.

    از پوست و ناخن‌های خود محافظت کنید. هنگام باغبانی یا هنگام تمیز کردن با صابون خشن یا مواد شیمیایی از دستکش‌های پنبه‌ای استفاده کنید. برای شستن دست‌ها از صابون با pH ملایم استفاده کنید. به دنبال نسخه های ملایم یا فوق العاده ملایم باشید. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی بهتر است، از پزشک متخصص مشاوره بگیرید.

    لکه‌های کبدی یا عدسی‌های خورشیدی روی دست چیست؟

    لکه‌های پیری که به آن لکه‌های کبدی یا عدسی‌های خورشیدی نیز می‌گویند، پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) ایجاد می‌شوند و می‌توانند سایه‌های مختلفی از قهوه‌ای یا سیاه داشته باشند. آنها در مناطقی که بیشتر در معرض آفتاب هستند ظاهر می‌شوند، زمانی که ملانین به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید فراوان است. شما می‌توانید این لکه‌ها را در هر سنی دریافت کنید، به خصوص اگر زمان زیادی را در خارج از منزل سپری کنید یا از تخت های برنزه کننده استفاده کنید (که هرگز توصیه نمی شود).

    مطالب مرتبط : برنزه کردن پوست ممنوع!!

    دکتر کسوف می‌گوید: «دست‌های شما همچنین می‌توانند ظاهری اسکلتی پیدا کنند، زیرا با افزایش سن در برخی مکان‌ها چربی از دست می‌دهید».

     

    لکه‌های کبدی یا عدسی‌های خورشیدی روی دست چیست؟

    برای دست‌های لاغر و استخوانی چه کنیم؟

    دست‌های نازک و استخوانی را می‌توان با تزریق فیلرهای مصنوعی یا چربی بدن خود پر کرد. علاوه بر این، درمان‌های لیزری می‌توانند تولید کلاژن را تحریک و پوست شل را سفت کنند.
    برای تمام نشانه های پیری، ویتامین های خود را بخورید. مصرف آب و ضدآفتاب را هم فراموش نکنید.  دو نوع محصول برای کمک به بهبود پوست وجود دارد. اولین آنها مرطوب کننده ها هستند، موادی مانند اسید هیالورونیک که به چسباندن آب به پوست برای آبرسانی به آن کمک می کند. دوم، محصولات حاوی لیپیدها یا چربی‌ها هستند که نرم‌کننده‌هایی هستند که عملکرد مانع پوست را بهبود می‌بخشند و به جلوگیری از همه چیزهای ناخواسته کمک می‌کنند.

    سوالات متداول

    در ادامه جواب سوالات پرتکرار در زمینه زیبایی دست در خانه را با هم مرور خواهیم کرد:

    لکه‌های پیری روی دست قابل درمان هستند؟

    بله لکه‌های پیری را می‌توان با کرم‌های موضعی بدون نسخه یا نسخه ای حاوی رتینول یا اسید رتینوئید بهبود بخشید. اگر این روش‌ها آنطور که می‌خواهید مؤثر نیستند، لایه‌برداری شیمیایی یا لیزردرمانی در مطب پزشک می‌تواند نتایج چشمگیرتری به همراه داشته باشد.

    بهترین جوان کننده دست چیست؟

    آبرسان‌ها، کرم های حاوی هیالورونیک اسید و ویتامین E بهترین ترکیب برای زیبایی دست در خانه و جوانسازی آن هستند.

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.