سبک زندگیسلامت و زیبایی

معرفی بهترین و پرطرفدارترین شامپو‌ها برای موهای آسیب دیده

موها به دلایل متفاوتی آسیب می‌بینند. آسیب مو ممکن است در زمان کوتاهی اتفاق بیافتد. ولی از طرف دیگر رفع این آسیب و رسیدگی به مو تا رسیدن به مرحله ااشتن موهای سالم، می‌تواند طولانی و گران تمام شود. محصولات آرایشی بهداشتی بسیار گران شده‌اند. این محصولات از ارزش بسیاری برخوردارند. عمده طرفداران این محصولات، شامل گروه زنان می‌شود.

البته این هم در نظر داشته باشید که افرادی می‌توانند محصولات واقعا با کیفیت خریدتری کنند که از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشند. یک فرد متوسط به سختی می‌تواند چنین محصولاتی تهیه کند. با جا افتادن استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی، تنوع زیادی از این محصولات در بازار به وجود آمده است. این تنوع از نظر قیمت و گیفیت ارزیابی می‌شوند. ولی بر هیچ کس پوشیده نیست که برای گرفتن بهترین نتیجه باید سر جیب را شل گرفت.

در ادامه این مقاله از بلاگ اکالا قرار است با هم انواع شامپو برای موهای آسیب دیده را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

پرطرفدارترین شامپوها برای موهای آسیب دیده

پرطرفدارترین شامپوها برای موهای آسیب دیده را بشناسید:

۱- شامپو Garnier مدل Whole Blends Replenishing

شرکت آرایشی بهداشتی گارنیه یکی از پیشگامان این صنعت است. به همین دلیل است که می‌توانم ندس بزنم هر گدام از شما حداقل یک بار اسم این شرگت به گوشتان خورده. گارنیه به روغن‌های طبیعی خود مانند: روغن آرگان، بادام و غیره، معروف و زبان‌زد خاص و عام است. هزینه‌ای که برای خرید محصولات گارنیه می‌کنید، معقول است.

وقتی می‌گویم معقول منظورم ارزش محصول نسبت به قیمت است. شاید بعضی افراد نتوانند محصولات این شرکت را تهیه کنند ولی این را بدانید در صورت خرید از شامپوهای گارنیه، جواب خوبی خواهید گرفت.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    نماینده بارز این شرکت، همین شامپو whole blends replenishing است. این شامپو حاوی عصاره‌های روغن آرگان مراکشی، کاملیا و زیتون است. این شامپو دارای یک فرمولاسیون منحصر به فرد است. بنابراین می‌توان گفت شامپوهای گارنیه برای استفاده روزانه بسیار مفید هستند و کوچک‌ترین ضرری به موها نمی‌رسانند.

    این شامپو علا ه بر پاک کنندگی، روی تقویت مو هم تمرکز می‌کند. پس اگر به دنبال موهای قوی، حالت پذیر، ابریشمی و پر از حس تازگی هستید، این شامپو برای شما ساحته شده است.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپو برای موهای خشک و وز

    انواع شامپو برای موهای آسیب دیده

    ۲- شامپو Dove مدل Nutritive Solutions Daily Moisture

    شرکت داو هیچ وقت، کاملا روی بخش زیبایی متمرکز نبوده است. داو، از معدود شرکت‌های فعال در حوزه زیبایی و بهداشتی است که می‌توان گفت قریب به ۱۰۰ درصد آن روی مبحث زیبایی طبیعی متمرکز است. داو با راه اندازی کمپین‌های قوی، متفاوت و گسترده، به ترویج فرهنگ خودسازی، دوست داشتن خویشتن و زیبایی طبیعی می‌پردازد. پس نمی‌توان از موها و پوست آسیب دیده گفت و اسمی از داو نیاورد.

    برای نمونه شامپو nutritive solution ، غنی از سرم مرطوب کننده است. این سرم برای تقویت و تغذیه مو، از نوک تا ریشه، ساخته شده است. علاوه بر این، این سرم مرطوب کننده، فایبر اکتیوهایی دارد که به منافذ درون مو، نفوذ می‌کند و باعث می‌شود موی آسیب دیده کاملا ترمیم شود. همچنین این شامپو حاوی کراتین است. کراتین هم ماده‌ای برای احیا، تقویت مو و حتی برای پیشگیری از آسیب مو است.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپو برای موهای چرب؛ ایرانی و خارجی

    این شامپو محافظ UV است. احتمالا اسم این محافظ را بیشتر برای عینک آفتابی شنیده‌اید. در ولقعیت کار این محافظ این است که از سوژه مورد نظر در برابر نور آسیب‌زننده آفتاب، محافظت به عمل بیاورد. این شامپو برای افرادی که ساکن مناطق گرم و آفتابی هستند، مناسب است. همچنین در روزهای گرم و سوزان تابستان هم یک انتخاب عالی است.

    اگر دغدغه بوی مطلوب دارید، در خرید داو شک نکنید. داو در کنار همه‌ی فوایدی که ارایه می‌کند، به جزییات هم توجه ویژه دارد. برای مثال می‌توان به بوی محصولات داو اشاره کرد. این شامپو هم از این قاعده مستثنا نیست زیرا دارای بوی تازه و خوبی است که شما را از خریدش راضی می‌کند!

    ۳- شامپو Pantene مدلonarici PRO-V

    شرکت پنتن در ایران با روغن آرگان شناخته شد. روغن آرگان پنتن برای موهای آسیب دیده و رنگ شده یک انتخاب عالی است. ادعا نی‌شود که پنتن طبیعی‌ترین روغن آرگان را دارد پس تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر خواهد بود. زیرا از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان، در این بازار کلاهبرداری فراوان است. باید حواسمان جمع باشد.

    شامپو مدل onarici pro-v، طوری طراحی شده است که علاوه بر خاصیت تمیز کنندگی قوی که دارد، فولیکول‌های آسیب دیده‌ی مو را هم ترمیم و تغذیه می‌کند. این شامپو سرشار از لوسیون شیر است. لوسیون شیر باعث آبرسانی قوی به مو می‌شود. پس این مدل شامپو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد دارای موهای خشک است.

    همچنین شامپوی پنتن مدل پرو-وی حاوی مواد مغذی و ترمیم‌کننده است و به موهای شما ظاهری براق، روشن و ابریشمی می‌دهد. پس اگر به دنبال شامپویی هستید که علاوه بر خلصیت ترمیم کنندگی، آبرسان هم باشد، این شامپو برای شما ساخته شده است. نکته جالب اینکه در این لیست اکثر شامپوها مخصوص خانم‌ها در نظر گرفته می‌شود ولی این شامپو یونی-سکس هستند. یعنی برای خانم‌ها و آقایان قابل استفاده است.

    بیشتر بخوانید: زعفران برای زیبایی پوست و مو

    ۴- شامپو Kerastase مدل Nutritive

    شاید اسم این برند را کم شنیده باشید. ولی اگر کارکشته‌ی حوزه آرایشی و بهداشتی باشید، kerastase را می‌شناسید. این برند، یکی از بهترین فعالین این حوزه است و زیر مجموعه شرکت لورآل فرانسه محسوب می‌شود. پس می‌توانید حدس بزنید کراستاس حرفی برای گفتن در این بازار دارد. محصولات لورآل در آرایشگاه‌ها و اسپاهای مطرح خیلی استفاده می‌شوند.

    بیشتر بخوانید: انواع شامپو و ویژگی های آن

    پس‌ اگر احیانا گذرتان به این جور مکان ها افتاد، نظری به محصولات بیاندازید. از این رو است که تخصصی‌تریت لاین برند لورآل، همین شامپوهای ترمیم و تقویت کننده هستند. نجات دهنده‌های مو.

    شامپو کراستاس مدل nutritive حاوی عصاره ساقه‌های گل سوسن است. این عصاره موجب ترمیم موها می شوند. علاوه بر این مغذی، حالت دهنده و تقویت کننده هم است. اگر موست سر و ساقه موی شما آسیب شدید دیده باشد، این شامپو به کمک شما می‌آید و شما را از شر این درد خلاص می‌کند. اگر ریزش موی شدید و آزاردهنده دارید در خرید این محصول شک نکنید.

    بعد از مدتی استفاده از این شامپو خودتان کاملا حس می‌کنید که ریزش مو و شوره سر شما کم شده است. همچنین موهای شما را پر پشت و درخشان می‌کند. درست است که محصولات لورآل گران هستند ولی اگر به دنبال بهترین نتایج هستید و توان مالی‌اش را دارید در خرید لورآل و زیر مجموعه‌هایش شک نکنید.

    بیشتر بخوانید: شامپوهای خارجی که باید بشناسید!

    علائم موهای آسیب دیده

    علائم موهای آسیب دیده

    موهای آسیب دیده نشانه‌های زیادی دارد. مو خوره، شکنندگی نو، وز شدن مو و نشانه‌هایی از این دست، رایج ترین علائم موهای آسیب دیده هستند. ما به شما توصیه می‌کنیم به محض دیدن این نشانه‌ها به فکر ماره باشید. این علائم هر چقدر جلو تر بروند، ببشتر به ضرر شما خواهد بود و البته برای درمان این آسیب ها باید هزینه‌های گزافی را متحمل شوید.

    باز هم بر می‌گردیم به همان ضرب المثل قدیمی خودمان: پیشگیری بهتر از درمان است. پس هر وقت این علائم را مشاهده کردید، برای درمان و رفع آن اقدام کنید. هر چه زودتر، بهتر.

    بیشتر بخوانید: نکات کلیدی روتین مراقبت از موی مردانه

    دلایل آسیب دیدن مو

    موهای شما موجودات ظریف و حساسی هستند. پس دلایل زیاد و متنوعی برای آسیب دیدن آن‌ها وجود دارد. از جمله این دلایل می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. زندگی در مناطق خشک و گرم
    2. به مدت طولانی در معرض خورشید بودن
    3. زیاده روی در شستشوی مو
    4. شنا در آب کلر دار استخر
    5. زیاده روی در استفاده از شامپوهای نرم کننده و حالت دهنده
    6. بیماری‌های زمینه ای
    7. استفاده زیادی از سشوار

    در نتیجه، شامپوهای یکی از بهترین اختراعات بشریت نامیده می‌شوند. با تغییرات جهان و شیمیایی شدن فرآیندهای متفاوت، سبک زندگی آدم‌های کره زمین متفاوت شده است. کسانی که صد سال پیش زندگی می‌کردند، روی زمین متفاوتی قدم می‌زدند. امروزه دنیا توسعه یافته است. درست است که این توسعه یافتگی بسیار فواید دارد، ولی نمی‌توان منکر ضررهای آن شد. ضررهایی که برای بشریت سنگین تمام می‌شود.

    ولی در اندازه‌ای بسیار کوچک‌تر و ناچیزتر می توان به صنعت آرایشی بهداشتی اشاره کرد. در این مقاله دیدید که علم چگونه به کمک موهای آسیب دیده می آید. خب چه دلیلی دارد ما خود را از این نعمت دریغ کنیم؟!

    بیشتر بخوانید: معرفی شامپوهای پرطرفدار برای موهای رنگ شده

    از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده و جذاب همراه مجله سبک زندگی اکالا بودید از شما سپاسگذاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.