سبک زندگیسلامت و زیبایی

۱۴ نکته کلیدی روتین روزانه مراقبت از موی مردان

داشتن یک برنامه روتین برای مراقبت از موها به خصوص برای مردانی که همیشه نگران کم‌پشتی و ریزش موی خود هستند، یک راهکار هوشمندانه است. زمانی که شما به درستی از موهای خود مراقبت می‌کنید و از محصولات مناسبی برای تقویت موها استفاده می‌کنید، فولیکول‌های مو در وضعیت بهتری قرار می‌گیرند و در نتیجه کمتر دچار ریزش مو می‌شوید. اما چگونه موهای خوش حالت داشته باشیم؟ آیا چیزی در مورد بهترین محصولات مراقبت از مو مردانه می‌دانید؟ در این مقاله از بلاگ اکالا می‌توانید با نکاتی مهم در مورد روتین مراقبت از موی مردانه آشنا شوید.

با بهترین روتین مراقبت از موی مردانه آشنا شوید

برای داشتن روتین مو قبل از هر چیزی باید نوع موهای خود را شناسایی کنید. ابتدا تعیین کنید که موهای شما صاف و موج‌دار است یا مجعد؟ ضخامت تار موی شما چقدر است؟ موهایتان بلند است یا کوتاه؟ آیا قبلا موهای خود را رنگ کرده‌اید؟ آیا از مشکلاتی مثل شوره سر، ریزش مو یا خشکی موها رنج می‌برید؟

با بهترین روتین مراقبت از موی مردانه آشنا شوید

بعد از پاسخ به این سوالات باید با در نظر گرفتن همه ویژگی‌ها از یک روتین مراقبت از موی مردانه پیروی کنید. در ادامه می‌توانید با بهترین روتین مراقبت از موی مردانه آشنا شوید.

۱- از روغن برای تقویت موهای خود استفاده کنید

اولین قدم برای مراقبت از موهای مردانه استفاده از روغن طبیعی است. روغن تمام مواد مغذی مورد نیاز پوست سر را تامین می‌کند و مانع خشک شدن پوست و موی شما می‌شود. برای این کار باید مقداری روغن طبیعی را با توجه به نوع موهای خود بردارید و روی پوست سر و ساقه موها ماساژ دهید. حدود ۱ ساعت صبر کنید و بعد موهای خود را بشویید.

۲- موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید

بعد از استفاده روغن طبیعی، در این مرحله از روتین مراقبت از موی مردانه باید موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید. اگر با ریزش مو مواجه هستید، بهتر است از شامپوهای ضد ریزش مو استفاده کنید. شامپوهایی که در آن‌ها عصاره روغن سیاه دانه و پیاز قرمز وجود دارد، برای درمان ریزش مو بسیار موثر هستند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: ۷ نکته کلیدی برای مراقبت از موی سر

    ۳- از نرم کننده برای افزایش حالت پذیری موها استفاده کنید

    استفاده از نرم کننده مو می‌تواند به ترمیم موها و جلوگیری از خشکی مو کمک کند و اگر موهایتان ظاهری کدر و خشک دارد، حتما بعد از شامپو کردن موها از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید.

    ۴- از ماسک مو استفاده کنید

    ماسک مو به احیای موهای آسیب دیده و خشکی موها در مردان کمک می‌کند. استفاده از ماسک مو مردانه موجب ترمیم ساقه مو می‌شود و به خصوص برای مردانی که موهای مجعد و خشکی دارند، بسیار ضروری است. به خاطر داشته باشید که ماسک مو را به آرامی و فقط روی ساقه موها استفاده کنید.

    ۵- موها را به روشی درست خشک کنید

    بعد از دوش گرفتن باید به آرامی موها را با حوله خشک کنید. بهتر است صبر کنید موها به طور طبیعی در معرض هوا خشک شوند. در صورتی که از سشوار برای خشک کردن موها استفاده می‌کنید، بهتر است آن را روی دمای ملایم تنظیم کنید.

    بیشتر بخوانید: معرفی شامپوهای پرطرفدار برای موهای رنگ شده

    موها را به روشی درست خشک کنید

    ۶- از حالت‌ دهنده‌های مو به اندازه کم استفاده کنید

    برای حالت دادن به موها می‌توانید از مقداری ژل یا کرم‌های حالت‌دهنده استفاده کنید. بهتر است ژل را زمانی که موهایتان کمی نمناک است استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه از محصولات بدون الکل استفاده کنید تا موهای شما خشک نشود.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

    نکاتی مهم در روتین مراقبت از موی آقایان

    داشتن موهای سالم و خوش حالت همیشه به سادگی امکان‌پذیر نیست. زمانی که به خوبی از موهایتان مراقبت کنید و محصولات مناسبی را استفاده کنید، چربی پوست سر متعادل می‌شود و درخشندگی و حالت پذیری موهای شما افزایش پیدا می‌کند. در ادامه می‌توانید با نکاتی مهم در مورد روتین مراقبت از موی مردانه آشنا شوید.

    ۱- از بهترین محصولات مراقبت از مو مردانه استفاده کنید

    حقیقت این است که برای داشتن موهای سالم و خوش حالت نیاز به محصولات و تجهیزات زیادی ندارید. همیشه گران‌ترین شامپوها و نرم کننده‌ها گزینه مناسبی برای تقویت موهای شما نیستند. موضوعی که باید در مورد انتخاب محصولات مراقبت از مو مردانه به آن توجه داشته باشید، طبیعی بودن مواد به کار رفته در آن است. برای شستشوی موها سعی کنید از شامپوهای بدون سولفات و دارای مواد طبیعی استفاده کنید. محصولات ارگانیک و بدون مواد شیمیایی معمولا به بهترین روش و با بالاترین کارایی به سلامت موهای شما کمک می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع مو و شامپوهای مناسب آن‌ها

    ۲- از شستن بیش از حد موها پرهیز کنید

    شاید دوش گرفتن روزانه عادت خیلی از مردها باشد، اما باید بدانید که شستشوی روزانه موها با شامپو یک اشتباه بزرگ است. شستن روزانه موها با شامپو موجب خشک شدن پوست کف سر می‌شود و روغن‌های طبیعی مو را از بین می‌برد. متخصصین پوست و مو توصیه می‌کنند که بیشتر از ۳ بار در هفته موها را با شامپو نشویید، مگر اینکه پوست سرتان به شدت چرب باشد و یا در طول روز به میزان زیاد عرق کرده باشید.

    از شستن بیش از حد موها پرهیز کنید

    شستن بیش از حد موها موجب افزایش شکنندگی، کدر شدن و از دست رفتن حالت پذیری موها می‌شود.

    بیشتر بخوانید: بهترین شامپوهای بدون سولفات؛ ایرانی و خارجی

    ۳- از شامپوی مناسب موهای خود استفاده کنید

    بهتر است نوع محصولات مراقبت از مو مردانه را با توجه به نوع موهای خودتان انتخاب کنید و بدون توجه به برند، ظاهر یا مواد تشکیل دهنده محصول، بیشتر روی کیفیت و سازگار بودن آن با موهایتان حساس باشید. انتخاب نامناسب شامپو برای نوع مو می‌تواند منجر به چرب شدن یا خشکی موهای شما شود. معمولا افرادی که از شامپوی نامناسب استفاده می‌کنند یا موهای چربی دارند و یا خارش و شوره سر را تجربه می‌کنند.

    ۴- با روغن‌های طبیعی پوست سر را ماساژ دهید

    یک روش ساده برای مراقبت از موی آقایان استفاده از روغن‌های طبیعی است. استفاده از روغن مو روی پوست سر و تار موها موجب نرم شدن مو و افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود. جریان خون خوب به طور طبیعی فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و منجر به سلامت بیشتر مو و پوست سر می‌شود. همچنین ماساژ کف سر با روغن رشد مو را تحریک کرده و از ریزش مو در مردان نیز جلوگیری می‌کند.

    ۵- از موهای خود در برابر کلر محافظت کنید

    کلر موجود در استخر به شدت برای موها مضر است و موجب خشک و شکننده شدن موها می‌شود. یک راه آسان برای محافظت از موها در برابر اثرات مضر کلر این است که از کلاه شنا استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: دانستنی‌های جالب در مورد ریش آقایان!

    ۶- با آب ولرم دوش بگیرید

    یک نکته مهم در روتین مراقبت از موی مردانه استفاده از آب ولرم برای دوش گرفتن است. شستن موها با آب داغ تمام روغن‌های طبیعی پوست سر را از بین می‌برد و موهای شما را خشک و شکننده می‌کند.

    با آب ولرم دوش بگیرید

    ۷- با موهای خیس خود با آرامش رفتار کنید

    بهتر است بدانید که ریشه موهای ما توسط کوتیکول‌ها محافظت می‌شود. زمانی که مو خیس است، کوتیکول‌ها ضعیف و شکننده هستند و از همین رو تنها کمی فشار به موها می‌تواند موجب شکستگی و ریزش مو شود. برای جلوگیری از این امر باید موهای خیس خود را به آرامی با حوله خشک کنید. از حرارت متوسط برای خشک کردن موها استفاده کنید و به‌هیچ‌عنوان با موهای خیس نخوابید.

    ۸- از کلاه تنگ استفاده نکنید

    استفاده از کلاه تنگ یکی از رایج‌ترین دلایل ریزش مو در مردان است که هم روی حالت موهای شما تاثیر بدی دارد و هم می‌تواند منجر به آلوپسی کششی در موها شود. سعی کنید از کلاه‌هایی استفاده کنید که هیچ فشاری روی موها ایجاد نمی‌کنند و کمی گشادتر هستند.

    بیشتر بخوانید: ۱۳ روش سریع و بی دردسر درمان “ریزش موی مردان”

    مزایای روتین مراقبت از مو مردانه

    داشتن یک روتین مراقبتی فواید زیادی برای تقویت موها و خوش حالت و زیباتر به نظر رسیدن موهای شما دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای روتین مراقبت از موی مردانه اشاره شده است.

    • افزایش رشد مو
    • جلوگیری از ریزش مو
    • افزایش اعتمادبه‌نفس
    • تقویت موها
    • افزایش حالت پذیری موها

    سوالات متداول

    در اینجا به سوال های شما در مورد روتین موی آقایان در سبک زندگی پاسخ داده خواهد شد.

    چگونه موهای خوش حالت داشته باشیم؟

    برای داشتن موهای خوش حالت و سالم باید از شامپو، نرم کننده و ماسک موی مناسب موهای خودتان استفاده کنید. موها را با حرارت ملایم خشک کنید و از مقداری ژل و کرم مو برای حالت پذیری موها استفاده کنید.

    چطور از ریزش موی مردانه جلوگیری کنیم؟

    استفاده از شامپوی مناسب، شستن موها با آب ولرم، محافظت از موها در برابر کلر و تقویت موها با روغن‌های طبیعی می‌تواند از ریزی موی مردانه تا حد زیادی جلوگیری کند.

    منابع: thebeardedchap/ wowskinscience

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.