سبک زندگی

۹ کاربرد هوشمندانه مایع ظرفشویی که نمی دانستید!

شاید وقتی درباره مایع ظرفشویی صحبت می‌شود صرفا به این فکر کنید که برای شستن ظرف‌ها یا نهایتا برای شستن سینک ظرفشویی می‌توان از آن استفاده کرد. اما اینطور نیست! مایع ظرفشویی کاربردهایی دارد که شاید اصلا به آن فکر هم نکرده باشید. مایع ظرفشویی با توجه به این که ماده‌ای به شدت ملایم است، می‌تواند جایگزینی عالی برای باقی مواد شوینده که به نسبت سخت هستند باشد. همچنین انواع مایع ظرفشویی را با توجه به محدودیت‌هایی که پوست دست افراد مختلف دارد طراحی و تولید می‌کنند. به همین دلیل هم با سخت‌گیری بیشتری تولید می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که آسیب کم‌تری به سطوح یا وسایلی که با آن تمیز می‌شوند وارد می‌کند.

در این مطلب از بلاگ اکالا، به سراغ ۹ کاربرد عجیب و هوشمندانه مایع ظرفشویی در زندگی روزمره می‌رویم و در خصوص آن‌ها توضیح می‌دهیم.

مایع ظرفشویی؛ چربی‌زدایی قوی برای وسایل آشپزخانه

وسایل آشپزخانه دائما در معرض پاشش روغنی که در آشپزی استفاده می‌شود هستند. همین موضوع می‌تواند باعث کثیفی و چربی دائمی آن‌ها باشد. به همین دلیل هم هست که برای حفظ سلامت و ظاهر وسایل آشپزخانه، نیاز است تا آن‌ها را به صورت مداوم تمیز و پاکیزه کنید.

مایع ظرفشویی؛ چربی‌زدایی قوی برای وسایل آشپزخانه

مایع ظرفشویی با توجه به قدرت چربی‌زدایی قوی و فعالی که دارد گزینه مناسبی برای تمیز کردن وسایلی مثل گاز، سینک ظرفشویی، سطح کابینت‌ها یا حتی سطوح استیل است. ترکیب کمی مایع ظرفشویی استاندارد و آب گرم، ترکیبی جادویی برای شما خلق می‌کند.

بیشتر بخوانید: راه های تمیز کردن آشپزخانه

مایع ظرفشویی؛ یک لکه‌بر حرفه‌ای لباس

احتمالا توجه کرده‌اید که لکه چربی روی لباس تا چه اندازه در مقابل پاک شدن مقاوم است! شاید حتی بعد از خارج کردن لباس از لباسشویی هم همچنان لکه روی لباس باشد. از طرفی، همانطور که گفتیم مایه ظرفشویی با توجه به این که ذاتا ملایم است، می‌تواند بسیار قوی‌تر از مواد تخصصی لباسشویی عمل کند و لکه‌ها را بسیار بهتر از مواد لباسشویی از روی لباس پاک کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مایع ظرفشویی؛ یک لکه‌بر حرفه‌ای لباس

    مایع ظرفشویی همچنین برای پاک کردن لکه روی لباس‌های ابریشمی یا پشمی که حساس هستند هم مناسب است. البته باید شرایط را رعایت کنید و از ترکیب ۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و ۳ فنجان آب ولرم برای پاک کردن لکه استفاده کنید.

    مایع ظرفشویی؛ یک گزینه عالی برای تمیز کردن شانه و برس سر

    موی سر می‌تواند تا حد بسیار زیادی چربی ایجاد کند و این چربی به مرور وارد شانه سر شود. با استفاده از ۲ تا ۳ قطره مایع ظرفشویی می‌توانید چربی را به خوبی و با سرعت بالا از شانه سر پاک کنید. البته توجه کنید که در استفاده از مایع ظرفشویی برای شستن برس و شانه سر زیاده‌روی نکنید. زیاده‌روی در این کار می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای پوست سر و موی سر شما شود.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپو برای موهای معمولی

    مایع ظرفشویی؛ براق‌کننده حرفه‌ای طلا و جواهر

    زیورآلات طلایی و نقره‌ای با توجه به این که دائما در معرض برخورد با پوست ما هستند، به سرعت چربی و کثیفی را پوست جذب کرده و به مرور تیره می‌شوند و آن براق بودن زیبایی که دارند را از دست می‌دهند. ترکیب مقدار کمی مایع ظرفشویی و آب ولرم، یک گزینه عالی برای تمیز کردن زیورآلات محسوب می‌شود. بعد از این که فقط یک بار از این ترکیب استفاده کنید، متوجه خواهید شد که تا چه میزان اثرگذار است.

    مایع ظرفشویی؛ براق‌کننده حرفه‌ای طلا و جواهر

    مایع ظرفشویی؛ دشمن اصلی پشه میوه

    شاید با این موضوع برخورد کرده باشید که بعد از مدتی، نوعی پشه به سمت میوه تازه جذب می‌شود و از آن تغذیه می‌کند. این موضوع می‌تواند روی سلامتی سیستم گوارش شما تأثیر جدی بگذارد. بهترین روش برای مقابله با این نوع پشه، ترکیب ۳ قطره مایع ظرفشویی و مقداری سرکه است. این ترکیب را روی کابینت بگذارید و بعد از مدتی متوجه خواهید شد که پشه‌ها به سمت آن جذب می‌شوند و داخل مایع می‌افتند. با این کار هم از سلامت خودتان مراقبت می‌کنید و هم میوه‌های بهتری خواهید داشت.

    بیشتر بخوانید: تمیز کردن سینک ظرفشویی

    مایع ظرفشویی؛ مناسب برای تمیز کردن چرخ خودرو

    از بین بردن کثیفی و موادی که روی چرخ خودرو باقی می‌مانند کاری دشوار است. با فشار آب و مواد شوینده شاید نتوان آنطور که باید این موارد را از بین برد. ترکیب مایع ظرفشویی و آب گرم، یک گزینه بسیار مناسب برای تمیز کردن چرخ ماشین، موتور یا حتی چرخ دوچرخه است.

    مایع ظرفشویی؛ مناسب برای تمیز کردن فیلتر هود و تصفیه‌کننده هوا

    فیلتر هود یا فیلتر دستگاه تصفیه‌کننده هوا دوده و گرد و خاک زیادی جذب می‌کند. تمیز کردن این فیلترها از این جهت اهمیت دارد که می‌تواند در آینده به تمیزی خانه کمک بسیاری کند. اگر هود به خوبی مکش کند، فضای آشپزخانه کم‌تر کثیف می‌شود و دستگاه تصفیه هوا اگر بهتر کار کند، هوایی بهتر خواهید داشت.

    مایع ظرفشویی؛ مناسب برای تمیز کردن فیلتر هود و تصفیه‌کننده هوا

    برای تمیز کردن این فیلترها، ابتدای محلولی از آب گرم و مایع ظرفشویی بسازید و بعد فیلتر را داخل آن خیس کنید. سپس با مسواک سطح را به خوبی بشویید و در نهایت آبکشی کنید.

    از مایع ظرفشویی همچنین می‌توانید برای شستن دست هم استفاده کنید اما باید توجه کنید که این کار ممکن است به پوست‌های حساس آسیب بزند. به همین دلیل بهتر است تا زمانی که مجبور نشدید این کار رو انجام ندهید.

    مایع ظرفشویی یک ماده شوینده است که برای شستشوی ظروف، وسایل آشپزخانه، و وسایل ظرفشویی استفاده می‌شود. این مایع دارای ترکیبات شیمیایی خاصی است که به ویژه برای از بین بردن چربی‌ها، رسوبات غذایی، و آلودگی‌های دیگر روی سطوح ظروف و وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از ویژگی‌های مهم مایع ظرفشویی عبارتند از:

    • پاک کردن زنگ‌زدگی: برخی از مایعات ظرفشویی دارای مواد شیمیایی ضدزنگ هستند که می‌توانند زنگ‌زدگی را از روی ظروف فلزی از بین ببرند و آنها را درخشان و تمیز نگه دارند.
    • به عنوان ضدعفونی‌کننده: برخی از مایعات ظرفشویی دارای مواد ضدعفونی‌کننده هستند که می‌توانند باکتری‌ها و میکروب‌ها را از بین ببرند. این ویژگی مخصوصاً مهم است در شستشوی وسایل کودکی و ظروفی که با غذای خام یا آلوده به باکتری‌ها در ارتباط هستند.
    • عایق‌زدایی: برخی از مایعات ظرفشویی می‌توانند به عنوان عایق برای جلوگیری از تشکیل رسوبات زنگ‌زدگی در ماشین ظرفشویی استفاده شوند.

    استفاده از مایع ظرفشویی به دقت و با رعایت دستورات تولید کننده بسیار مهم است. مصرف زیاد این مایع یا استفاده اشتباهی از آن ممکن است باعث آسیب به ظروف و محیط زیست شود. همچنین در صورتی که ظروف پس از شستشو به درستی آبکشی نشوند، ممکن است باقیمانده‌های مایع ظرفشویی بر روی آنها باقی بمانند که می‌تواند مضر برای سلامتی باشد.

    سوالات متداول در خصوص کاربردهای مایع ظرفشویی

    در اینجا جواب چند سوال که در مورد کاربردهای مایع ظرفشویی نمی‌دانستید پاسخ داده شده است.

    آیا استفاده از مایع ظرفشویی برای پوست ضرر دارد؟

    مایع ظرفشویی انواع مختلفی دارد که بسته به نوع پوستی که دارید می‌توانید از آن استفاده کنید. به خودیِ خود، مایع ظرفشویی آسیب‌زننده نیست اما اگر پوست حساسی داشته باشید، ممکن است کمی پوست ملتهب با پوسته پوسته شود.

    آیا مایع ظرفشویی به استیل آسیب می‌زند؟

    مایع ظرفشویی بسیار ملایم است و خاصیت لکه بری بسیار خوبی دارد. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت از آن برای پاک کردن سطوح استیل استفاده کنید. آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود.

    منابع: biohomecares/ lavado360

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.