سبک زندگیسلامت و زیبایی

معرفی ۱۰ نوع شامپو برای موهای معمولی

انتخاب انواع شامپو برای موهای معمولی برای حفظ نرمی و درخشندگی موها اهمیت زیادی دارد. موهای معمولی به موهایی گفته می‌شود که میزان چربی و خشکی موها در حد متعادلی قرار دارد و فرد با مشکلاتی مثل خشکی مو، شوره، پوسته‌پوسته شدن، خارش یا چربی کف سر مواجه نیست. در این شرایط فرد باید از شامپوهایی استفاده کند که چربی کف سر را در حد متعادل حفظ کند و ظاهری درخشان و سالم به موها ببخشد. اما انواع شامپو برای موهای معمولی چه ویژگی دارد؟ بهترین شامپو برای موهای معمولی چیست؟

در این مقاله از بلاگ اکالا می‌توانید با ویژگی‌های انواع شامپو برای موهای معمولی و لیستی از بهترین شامپوها برای موی معمولی آشنا شوید.

انتخاب انواع شامپو برای موهای معمولی

استفاده از شامپوی مناسب برای شستشوی موهای معمولی می‌تواند به حفظ شادابی و نرمی موهای شما کمک کند و ظاهر زیباتری به موها ببخشد. برخی از شامپوهای مخصوص موهای معمولی از ریزش مو جلوگیری می‌کنند و برخی دیگر حاوی ترکیباتی هستند که برای افزایش نرمی موها مفید هستند. قبل از خرید انواع شامپو برای موهای معمولی باید نیازهای موی خود را بررسی و سپس از یک شامپوی مناسب را انتخاب کنید.

بررسی برچسب محصول قبل از خرید شامپو به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کاملی در مورد ترکیبات و جزئیات آن کسب کنید. به خاطر داشته باشید که پس از خرید شامپو و استفاده از آن به نتیجه آن دقت کنید. اگر بعد از استفاده از شامپو موهای شما خوش حالت، نرم و زیباتر شد، پس شامپوی مورد نظر با موی شما سازگار است و می‌توانید در دوره‌های بعدی نیز از آن استفاده کنید.

در ادامه می‌توانید با نکاتی مهم برای خرید انواع شامپو برای موهای معمولی آشنا شوید.

  • قبل از خرید شامپو، ابتدا نوع پوست سر و نیازهای مختلف مو را بررسی کنید.
  • سعی کنید از شامپوهایی استفاده کنید که فاقد مواد شیمیایی مضر مثل پارابن و سولفات هستند.
  • اگر موهای شما رنگ شده است، بهتر است از شامپوی معمولی مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید.
  • برای تقویت و افزایش نرمی و لطافت موها بهتر است به سراغ شامپوهای مخصوص موهای معمولی که در آن از عصاره‌ها و روغن‌های طبیعی مثل روغن آرگان؛ عصاره آلوئه ورا، چای سبز استفاده شده، بروید.

بیشتر بخوانید: معرفی پرطرفدارترین شامپو‌ها برای موهای آسیب دیده

انتخاب انواع شامپو برای موهای معمولی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهترین شامپوها برای موهای معمولی

    انتخاب شامپوی مناسب برای موهای معمولی به شما کمک می‌کند تا موهایی سالم و درخشان داشته باشید و دچار مشکلات مختلفی مثل چرب شدن مو، ریزش مو، خشکی و بدحالت شدن موها نشوید. در ادامه این بخش می‌توانید با لیستی از بهترین انواع شامپو برای موهای معمولی آشنا شوید.

    ۱- شامپو اوه برای موهای معمولی

    شامپو «اوه» مخصوص موهای معمولی یکی از بهترین و محبوب‌ترین شامپوهای ایرانی برای موی معمولی است که هم قیمت مناسبی دارد و هم کیفیت آن بسیار خوب است. در ترکیبات این شامپو از B5 استفاده شده است که به استحکام موهای شما کمک می‌کند و موها را نرم و درخشان می‌کند.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپو برای موهای خشک و وز

    ۲- شامپو نئودرم مدل آرگان برای موهای معمولی

    «نئودرم» بهترین شامپو برای موهای معمولی ایرانی است که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. شامپو نئودرم مدل آرگان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای موهای معمولی است که در ترکیبات آن از روغن آرگان استفاده شده است و از همین رو از خشکی و آسیب به موها جلوگیری می‌کند. استفاده از این شامپو موجب تقویت موها و جلوگیری از آسیب دیدن بافت مو می‌شود و به سلامت موها کمک می‌کند.

    ۳- شامپو وچه مدل Cysteine B6 برای موهای معمولی

    «وچه» یکی از بهترین برندهای ایرانی است که محصولات باکیفیتی تولید می‌کند. در ترکیبات این شامپو از B6 استفاده شده است که به کاهش ریزش مو و تقویت موها و همچنین رشد مجدد مو کمک می‌کند. یکی دیگر از ترکیبات موجود در این شامپو کافئین است.

    کافئین موجب افزایش خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌های مو می‌شود و به رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. ویتامین E موجود در شامپو وچه موها را آبرسانی می‌کند و به کاهش خشکی و شکنندگی موهای شما کمک می‌کند. باید بدانید که این شامپو فاقد مواد شیمیایی مضر مثل سیلیکون، پارابن و گلوتن است.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپو برای موهای چرب

    ۴- لافارر برای موهای معمولی و نازک

    برند ایرانی «لافارر» در چند سال اخیر به یکی از بهترین برندهای موجود در بازار تبدیل شده است که همه محصولات آن با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شوند.

    شامپو لافارر مخصوص موهای معمولی و نازک به افزایش استحکام موها کمک می‌کند و موجب تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. در ترکیبات این شامپو از انواع ویتامین B، عصاره جو دو سر, رزماری و بابونه استفاده شده است که برای تقویت و سلامت موها اهمیت زیادی دارد.

    بهترین شامپوها برای موهای معمولی

    ۵- شامپو داو برای موهای معمولی

    شامپو «داو» مدل Daily Moisture یکی دیگر از بهترین برندهای شامپو است که در کنار افزایش استحکام و تقویت موها، از خشکی مو جلوگیری می‌کند و ظاهر زیبا و درخشان به موهای شما می‌بخشد. این شامپو طوری طراحی شده است که بعد از استفاده موهای شما دیگر نیازی به نرم کننده ندارد و از خشکی مو جلوگیری می‌کند.

    بیشتر بخوانید: زعفران برای زیبایی پوست و مو

    ۶- شامپو موی معمولی برند olaplex

    برند «اولاپلکس» یکی از برندهای تخصصی خارجی برای تقویت موها است که در ترکیبات آن از بیوتین، چای سبز و ویتامین E استفاده شده است. این شامپو از وز شدن موها جلوگیری می‌کند و شکنندگی و خشکی مو را درمان می‌کند. استفاده از شامپو اولاپلکس موها را ترمیم و ph مو را متعادل می‌کند.

    ۷- شامپو برای موهای معمولی لدورا

    شامپو مخصوص موی معمولی با برند «لدورا» یکی دیگر از برندهای باکیفیت ایرانی است که به صورت کالا گیاهی و ارگانیک طراحی شده است. این شامپو از خارش کف سرد جلوگیری می‌کند و به افزایش حجم و درخشندگی مو کمک می‌کند.

    در ترکیبات این شامپو از عصاره سدر، برگ مورد، حنا، گل ختمی، رزماری، آلوئه ورا، میوه مورد، بابونه، سبوس برنج و روغن آرگان استفاده شده است که موجب درخشندگی و تقویت موها می‌شود.

    بیشتر بخوانید: شامپوهای خارجی که باید بشناسید!

    ۸- شامپو چای سبز و نعنا شون، بهترین شامپو برای موهای معمولی مردانه

    شامپو چای سبز و نعنا از برند ایرانی «شون» یکی از بهترین شامپوها برای موهای معمولی مردانه است. این شامپو به خوبی پوست سر را پاکسازی و به حفظ رطوبت موها کمک می‌کند. استفاده از این شامپو به تقویت موی مردان کمک می‌کند و با کنترل میزان چربی کف سر از چرب شدن سریع موها جلوگیری می‌کند.

    ۹- شامپو سینره آووکادو برای موهای معمولی و شکننده

    شامپو آووکادو از برند «سینره» یکی از محبوب‌ترین انواع شامپو برای موهای معمولی است که به دلیل وجود عصاره آووکادو و اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ از خشکی موها جلوگیری می‌کند.

    این شامپو به حفظ رطوبت طبیعی پوست سر کمک می‌کند و موجب ترمیم موهای ضعیف و شکننده می‌شود. شامپو آووکادو سینره در کاهش ریزش مو و همچنین آبرسانی موها نیز نقش مهمی دارد.

    بیشتر بخوانید: خواص توت برای سلامت مو

    موهای معمولی

    ۱۰- شامپو مای، بهترین شامپو مناسب موهای معمولی

    شامپو «مای» مدل Nutri Daily از دیگر انواع شامپو برای موهای معمولی است که به پاکسازی پوست سر و موها کمک می‌کند. این شامپو برای موهای معمولی طراحی شده است و شانه پذیری موها را راحت می‌کند. قدرت پاک کنندگی این شامپو بسیار زیادی است و مانع ریزش و خشکی موها می‌شود.

    بیشتر بخوانید: روتین مو؛ نکات کلیدی برای مراقبت از موی سر

    سوالات متداول

    در این بخش به چند سوال متداول در رابطه با شامپوی مناسب برای موهای معمولی پاسخ خواهیم داد.

    چطور جنس موهای خودمان را تشخیص دهیم؟

    برای تشخیص جنس موها باید به حمام بروید و موها را بشویید. سپس اجازه دهید موها به صورت طبیعی خشک شوند. بعد از ۴۸ ساعت یک دستمال کاغذی یا کاغذ روی فرق سر خود بکشید. اگر کاغذ چرب نشد، یعنی موی شما خشک است. اگر مقدار کمی چربی روی کاغذ ایجاد شد، یعنی موی شما معمولی است. در صورتی که کاغذ کاملا چرب شد، پس جنس موهای شما چرب است.

    موی معمولی چه ویژگی دارد؟

    افرادی که موی معمولی دارند، معمولا میزان چربی کف سر آن‌ها در حد متعادل است. مو این افراد نه خشک می‌شود نه چرب و در حالت متعادلی قرار دارد. این افراد معمولا موهای مقاوم و سالمی دارند و کمتر با مشکلاتی مثل خشکی و چرب شدن موها مواجه می‌شوند.

    از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله سبک زندگی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.