سبک زندگیسلامت و زیبایی

معرفی انواع شامپو برای موهای چرب؛ ایرانی و خارجی

استفاده از انواع شامپو برای موهای چرب می‌تواند به درمان ریزش مو، خارش و متعادل کردن چربی موها کمک کند و ظاهری زیباتر به موهای شما ببخشد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها برای خرید انواع شامپو برای موهای چرب این است که شامپوی چرب مناسبی برای نوع موهای خود استفاده کنید. اما چطور بهترین شامپو را برای موهای چرب انتخاب کنیم؟ آیا همه شامپوهای مخصوص موهای چرب برای افرادی که موهای چربی دارند، مناسب هستند؟

در این مقاله از بلاگ اکالا می‌توانید با انواع شامپو برای موهای چرب و انتخاب بهترین شامپو برای موهای چرب آشنا شوید.

چرا موها چرب می‌شوند؟

در کف سر ما غدد چربی وجود دارد که برای محافظت از موها و جلوگیری از خشکی تار مو چربی تولید می‌کند. در برخی افراد ترشح چربی کف سر بیشتر از حالت نرمال است و همین موضوع موجب چرب شدن موها، خارش و حتی ریزش مو می‌شود. در بسیاری از مواقع تغییرات هورمونی، مصرف داروهای خاص، شستشوی بیش از حد موها، عوامل ژنتیکی، شرایط آب و هوایی و ابتلا به بیماری‌های خاص موجب این مشکل می‌شود.

برخی افراد نیز با قرار گرفتن در معرض استرس و مصرف خوراکی‌های ناسالم با چربی مو مواجه می‌شوند. از همین رو برای درمان چربی موها لازم است در کنار انتخاب یک شامپوی مناسب برای موهای چرب، حتما به رژیم غذایی، عوامل هورمونی و همچنین مراقبت صحیح از موها توجه ویژه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: شامپوهای خارجی که باید بشناسید!

با انواع شامپو برای موهای چرب آشنا شوید

شامپوهای مخصوص موهای چرب کاملا تخصصی طراحی می‌شوند و علاوه بر درمان چربی کف سر می‌توانند به متعادل کردن ترشح چربی غدد کف سر و همچنین جلوگیری از آسیب به تار موها کمک کنند. برخی از شامپوهای مخصوص موهای چرب برای افرادی مناسب هستند که در کنار چربی موها، دچار ریزش مو هستند.

برخی دیگر از این شامپوها از خارش کف سر جلوگیری می‌کنند و برخی دیگر برای موهای چرب و رنگ شده مناسب هستند. از همین رو انتخاب صحیح انواع شامپو برای موهای چرب اهمیت زیادی در وضعیت موهای شما خواهد شد. در ادامه می‌توانید با رایج‌ترین انواع شامپو برای موهای چرب آشنا شوید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۱- شامپو برای موهای چرب و کم پشت

    چرب شدن موها در برخی افراد موجب می‌شود تا ظاهر موهای شما کم پشت و چسبیده به سر به نظر برسد. برای برطرف کردن این مشکل شما باید از شامپوهایی که برای موهای چرب و کم پشت طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

    این شامپوها به کنترل ترشح غدد چربی پوست سر کمک می‌کنند و حجم بیشتری به موهای شما می‌بخشد. در بسیاری از این شامپوها از عصاره‌های طبیعی گیاهان استفاده می‌شود که در پاکسازی پوست کف سر و حجیم کردن موها نقش موثری دارند.

    شامپو برای موهای چرب و کم پشت

    ۲- شامپو برای موهای چرب و دارای شوره

    چرب شدن موها در برخی افراد موجب ایجاد شوره و پوسته‌پوسته شدن کف سر می‌شود. در این شرایط شما باید از شامپوهایی استفاده کنید که در کنار تنظیم چربی کف سر در برطرف کردن شوره سر نیز موثر هستند. شامپوهای ضد شوره معمولا با پاکسازی کف سر و تقویت پوست سر از ایجاد شوره جلوگیری می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شامپوهای ایرانی؛ برای انواع موها

    ۳- شامپو برای موهای چرب و دارای ریزش

    ترشح بیش از حد چربی کف سر ممکن است موجب ریزش مو در برخی افراد شود. در شامپوهای مخصوص موهای چرب و ضد ریزش معمولا علاوه بر ترکیبات موثر بر تنظیم چربی کف سر، از ویتامین‌های مختلف و عصاره طبیعی گیاهان استفاده می‌شود.

    این شامپوها با تقویت پوست سر و فولیکول‌های مو از ریزش مو جلوگیری می‌کنند و سرعت چرب شدن موها را به حداقل می‌رسانند. در برخی از این شامپوها از موادی مثل کافئین استفاده می‌شود که سرعت گردش خون را در سر افزایش می‌دهند و مانع ریزش مو می‌شوند

    ۴- شامپو برای موهای چرب و رنگ شده

    اگر موهای خود را رنگ می‌کنید، احتمالا کف سرتان چرب و تار موهایتان خشک و شکننده است. به علاوه استفاده از شامپوهای معمولی، برای موی رنگ شده، ممکن است رنگ موهای شما را تغییر دهد. در این شرایط بهتر است از شامپوی مخصوص موهای چرب و رنگ شده استفاده کنید.

    این شامپوها در کنار تنظیم چربی کف سر، به ترمیم موهای آسیب‌دیده شما کمک می‌کنند و درخشش بیشتری به موها می‌بخشد. به علاوه استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده از رنگ موی شما محافظت می‌کند و مانع تغییر رنگ آن می‌شود.

    بیشتر بخوانید: نکات کلیدی روتین مراقبت از موی مردانه

    ۵- شامپوی برای موهای چرب مردانه

    به طور کلی پوست سر مردان نسبت به خانم‌ها چرب‌تر است و این موضوع هم به دلیل عوامل هورمونی و هم محیطی ایجاد می‌شود. معمولا شامپوهای مردانه قدرت تمیزکنندگی بیشتری نسبت به شامپوهای معمولی دارند و از همین رو برای مردانی که کف سر و موهای فوق‌العاده چربی دارند، بسیار مناسب هستند.

    در زمان انتخاب بهترین شامپو برای موهای چرب مردانه حتما به دنبال گزینه‌هایی باشید که برای نوع موهای شما مناسب‌تر است.

    بهترین انواع شامپو برای موهای چرب

    بهترین انواع شامپو برای موهای چرب

    امروزه تنوع انواع شامپو در فروشگاه‌های کشور آنقدر زیاد شده که برای هر فرد با هر نوع مویی ده‌ها و یا شاید صدها گزینه مختلف وجود دارد. در این میان برخی از برندهای ایرانی و خارجی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

    در واقع تجربه ثابت کرده است که استفاده از برخی از شامپوها اثربخشی بیشتری دارند و در مدت زمان کوتاه‌تر و با کیفیت بالایی از چرب شدن موهای شما جلوگیری می‌کنند. در ادامه می‌توانید با لیستی از بهترین شامپوهای مخصوص موهای چرب آشنا شوید.

    ۱- فولیکا، بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک و کم پشت

    اگر موهایتان دائما چرب می‌شود و ظاهر کم پشتی دارد، می‌توانید از شامپو فولیکا مخصوص موهای چرب و کم پشت استفاده کنید. در ترکیبات این شامپو از سبومین و عصاره گیاه گزنه استفاده شده است که چربی کف سر را کنترل می‌کند و به تعادل طبیعی چربی موها کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: روتین مو؛ نکات کلیدی برای مراقبت از موی سر

    ۲- لورآل، بهترین شامپو برای موهای چرب زنانه

    شامپو لورآل یکی از بهترین شامپوها برای جلوگیری از چرب شدن موها در خانم‌ها است. این شامپو هم از خشک شدن تار موهای شما جلوگیری می‌کند و هم مانع چربی کف سر می‌شود. به علاوه شامپو لورآل برای موهای چرب و رنگ شده خانم‌ها نیز گزینه مناسبی است و از تغییر رنگ مو جلوگیری می‌کند.

    ۳- ویشی، بهترین شامپو برای موهای چرب و ریزش مو

    در معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب، شامپو ویشی (Vichy) یکی از برندهای تخصصی و موثر است که در کنار تنظیم چربی پوست سر به ترمیم موها و جلوگیری از ریزش مو نیز کمک می‌کند. این شامپو فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و مانع ریزش مو می‌شود. در ترکیبات این شامپو از مولکول سنتز شده ماینوکسیدیل استفاده شده است که به بهبود گردش خون و افزایش رشد مو نیز کمک می‌کند.

    ۴- گلیس، بهترین شامپو برای کف سر چرب و ساقه خشک

    اگر کف سرتان چرب و ساقه موهایتان خشک و شکننده است، شامپو گلیس گزینه مناسبی برای شما است. در ترکیبات شامپو گلیس از کراتین و روغن‌های گیاهی استفاده می‌شود. این شامپو مانع چرب شدن کف سر می‌شود و از تار موهای شما در برابر خشک شدن محافظت می‌کند.

    ۵- سایوس، بهترین شامپو برای موهای چرب و آسیب دیده

    شامپو سایوس (syoss) یک شامپوی عاری از سیلیکون است که در کنار کنترل چربی پوست، موجب شادابی و ترمیم موهای شما می‌شود. این شامپو از شکنندگی مو جلوگیری می‌کند و ظاهری سالم‌تر به موهای شما می‌بخشد.

    بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع مو و شامپوهای مناسب آن‌ها

    ۶- استم سل، بهترین شامپو برای موهای چرب و خارش

    استم سل یک برند ایرانی و باکیفیت است که برای تهیه آن از عصاره گیاهان استفاده می‌شود. در ترکیبات این شامپو از مواد مضر استفاده نشده و از همین رو بدون آسیب به پوست سر، از چربی موها جلوگیری می‌کند و مانع خارش پوست سر می‌شود. شامپو استم سل بدون سولفات است و در افزایش ضخامت و حجم دهی به موها و جلوگیری از ریزش مو نیز موثر است.

    نکاتی در مورد مراقبت از موهای چرب

    ۷- سریتا، بهترین شامپو برای موهای چرب ایرانی

    سریتا یکی از بهترین برندهای تولید محصولات مراقبت از مو است. در فرمولاسیون شامپو کافئین سریتا برای موهای چرب از انواع ویتامین‌ها نیز استفاده شده است. مصرف این شامپو در کنار تنظیم چربی پوست سر موجب افزایش گردش خون در پوست سر، تحریک رشد موها، ترمیم موهای آسیب دیده، درمان شکنندگی و ریزش مو نیز می‌شود.

    نکاتی در مورد مراقبت از موهای چرب

    در این بخش به چند نکته در رابطه با مراقبت از موهای چرب اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • هیچگاه از نرم‌کننده برای کف سر استفاده نکنید، این کار هم موجب چرب شدن موها و هم ریزش مو می‌شود.
    • به خاطر داشته باشید که شستشوی بیش از حد موها می‌تواند موجب از بین رفتن چربی طبیعی پوست سر شود. در این شرایط غدد چربی کف سر شروع به افزایش تولید چربی می‌کنند و موهای شما بیشتر و سریع‌تر از همیشه چرب می‌شود.
    • اگر موهای چربی دارید، باید از شامپوهایی استفاده کنید که در مواد تشکیل دهنده آن از روغن و سیلیکون استفاده نشده باشد.
    • قبل از خرید انواع شامپو برای موهای چرب باید نیازهای مختلف مو را در نظر بگیرید و سپس شامپوی مناسبی را انتخاب کنید.
    • به منظور جلوگیری از چربی موها سعی کنید استفاده از اتو و سشوار را محدود کنید. برای شانه کردن موها حتما از شانه تمیز استفاده کنید و از شستشوی روزانه موها اجتناب کنید. فراموش نکنید که برای جلوگیری از چرب شدن موها باید از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده کنید.
    • اگر موهای چربی دارید، از شستشوی موها با آب داغ پرهیز کنید. شستن مو با آب ولرم از پوست سر شما محافظت می‌کند و به تنظیم تولید چربی پوست سر کمک می‌کند.
    • افرادی که موی چربی دارند، نباید روزانه چند بار موها را شانه کنند. این کار موجب چرب شدن و بد حالت شدن موها می‌شود. سعی کنید روزانه موها را ۱ یا نهایتا ۲ بار شانه کنید.
    • استفاده از انواع کلاه موجب چرب شدن بیشتر موهای شما می‌شود. در صورتی که از کلاه استفاده می‌کنید، باید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که برای تهیه آن‌ها از پارچه و الیاف طبیعی استفاده می‌شود تا پوست سر اجازه تنفس داشته باشد.

    از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله سبک زندگی اکالا بودید از شما متشکریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.