سبک زندگیسلامت و زیبایی

آشنایی با انواع مو و شامپوهای مناسب آن‌ها

آیا جنس موی خود را می‌شناسید؟ موهای شما چرب است؟ خشک است یا معمولی‌ است؟ آیا شامپوی مناسب برای جنس موهای خود را می‌شناسید؟ دانستن پاسخ این سؤالات از اهمیت بالایی برخوردار است.

زیرا شامپو می‌تواند در کاهش و افزایش ویژگی هر نوع مو نقش مؤثری داشته باشد.با توجه به انواع مختلف و برندهای مختلف شامپو موجود در بازار، انتخاب شامپوی مناسب که برای شما مناسب باشد، ممکن است کار سختی به نظر برسد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اما در اصل، انتخاب شامپوی مناسب مانند هر چیز دیگری است – کمی آگاهی و کمی آزمون و خطا. اگر در مورد نحوه انتخاب شامپویی که به بهترین وجه برای نوع موی شما مناسب است سردرگم هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

    در مجله اینترنتی اکالا بلاگ همراه ما باشید تا با انواع مو و شامپوهای مناسب آن‌ها آشنا شوید.

     

    پوست سر و نوع موی خود را شناسایی کنید

     
    اولین قدم برای استفاده از شامپویی که مناسب شماست، شناسایی پوست سرتان است.
     
    1.  اگر بعد از شستن پوست سرتان احساس سفت شدن کردید و متوجه پوسته‌های خشک روی پوست سر و موهایتان شدید، احتمالاً پوست سرتان خشک است.
    2.  از طرف دیگر، اگر روز بعد از شستن پوست سر و موهایتان چرب می‌شود، احتمالاً پوست سر معمولی یا ترکیبی دارید.
    3.  اگر غدد چربی در پوست سر شما بیش از حد فعال هستند و چربی زیادی ترشح می‌کنند که سپس روی موهایتان می ریزد، پوست سرتان چرب است.

    و اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید، مهم است که از یک رژیم مراقبت از مو پیروی کنید تا از رنگ محافظت کنید، از ماندگاری آن اطمینان حاصل کنید و موهای خود را تغذیه کنید.

    همچنین استفاده از مواد شیمیایی نیز می‌تواند موهای شما را ضعیف و متخلخل کند، بنابراین موی شما به دوز اضافی تغذیه و ترمیم نیاز دارد. در این مورد، شامپوی کنترل کننده آسیب را انتخاب کنید که در عین پاکسازی، ترمیم می‌کند.

    موی شما از کدام نوع است؟

    قبل از پرداختن به اینکه کدام شامپو برای موهای شما مناسب است باید بررسی کنیم و بدانیم که جنس موی شما چیست. همراه ما باشید.

    شناسایی انواع مو و شامپوی مناسب آن

    ۱- موهای چرب

    اگر پس از حمام، در مدت‌زمان اندک، چربی به موهای شما بازگشت، تارهای آن به پوست سر یا به هم چسبید و حجم مو دوباره کاهش یافت، شما موهای چرب دارید. از دیگر نشانه‌های موهای چرب، نمایان‌شدن پوسته و شوره هنگام شانه زدن، روی ساقه‌های مو است. اگر این نشانه‌ها را در خودیافتید بدانید باید از شامپوهای مناسب موهای چرب استفاده کنید. 

    بیشتر بخوانید: روتین مو؛ نکات کلیدی برای مراقبت از موی سر

    ۲- مو‌های خشک

    اگر موهای شما ظاهری زبر و شکننده دارد و باوجود استفاده از انواع کرم مو و ژل باز حالت وز و خشک دارد، موی شما در گروه موهای خشک قرار دارد.

    اگر خشکی بیش‌ از حد موها نادیده گرفته شود پس از مدتی شاهد ریزش‌های مقطعی و موخوره خواهید بود. برای موهای خشک اغلب شامپوهایی مناسب است که درصد نرم‌کننده و رطوبت رسانی بالاتری نسبت به سایر شامپوها دارند. 

    ۳- موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده

    هر نوع مویی با استفاده مداوم رنگ مو، دکلره، سشوار و … حالت خشک و شکننده به خود می‌گیرد و اگر درصدد ترمیم و احیای آن‌ها برنیاییم، به‌زودی شاهد ریزش، کدر شدن و خشکی بیش‌ازحد آن‌ها خواهیم بود.

    برای این موها استفاده از شامپوهای دارای نرم‌کننده و عوامل تثبیت‌کننده‌ رنگ که دارای PH خنثی هستند، توصیه می‌شود. همچنین استفاده از نرم‌کننده پس از شستشو  در کاهش شکنندگی موها مؤثر است.

    شامپو موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپوهای ایرانی

    ۴- موهای معمولی

    موهای معمولی جز بهترین انواع موها به شمار می‌آیند. اگر موهای خوش‌حالت، درخشان و بدون پوسته، شوره و موخوره هستید، موهای شما در گروه موهای معمولی قرار دارد.

    اگرچه موهای معمولی نسبت به سایر انواع مو، به مراقبت ویژه کمتر نیاز دارد اما فراموش نکنید، شستشوی مکرر، استفاده از رنگ و مواد شیمیایی و وسایل فیزیکی، می‌تواند سلامت و زیبایی موهای شمارا به خطر بیندازد.

    فراموش نکنید برای شستشوی موهای معمولی حتماً از شامپوهای مخصوص موهای معمولی استفاده کنید، نه شامپوهای موهای چرب و نه خشک!

    پیدا کردن شامپوی مناسب انواع مو

    هنگامی که پوست سر و نوع موی خود را شناسایی کردید، پیدا کردن شامپوی مناسب مانند خوردن یک تکه کیک لذت بخش است. 

    ۱- شامپوی مناسب موهای خشک

    برای موها و پوست سر که نیاز به آبرسانی و تغذیه اضافی دارند،شامپو مرطوب کننده را توصیه می‌کنیم. در شامپوهای مخصوص موهای خشک اغلب عصاره انار و گل همیشه‌بهار به‌کاربرده می‌شود. زیرا انار دارای ویتامینC  بوده و با ترمیم ساقه‌های مو علاوه بر جلوگیری از ریزش مقطعی، به رشد مو کمک می‌کند.

    گل همیشه‌بهار نیز درترمیم مو و نرم و درخشان شدن موهای کدر و خشک نقش مؤثری ایفا می‌کند. این شامپوها حاوی گلیسیرین است که هنگام شستن موها رطوبت را جذب می‌کند و آن را حفظ  می‌کند.

    همچنین برای موهای خشک شامپوهای حاوی جلبک دریایی با رشد سریع مناسب است که منبع طبیعی ویتامین‌ها و مواد معدنی را برای مو فراهم می‌کند.

    و استفاده از شامپو مرطوب کننده با ترکیبات منحصر به فرد از روغن نارگیل، کراتین و لیپیدهای ارگانیک که موها را ۴۰ درصد بیشتر آبرسانی و مرطوب می‌کند و ۵۴ درصد آن را صاف‌تر می‌کند و دوباره از آن در برابر مهاجمان خارجی محافظت می‌کند توصیه می‌شود.

    پیدا کردن شامپوی مناسب برای موهای خشک

    ۲- شامپوی مناسب موهای چرب

    برای کسانی که پوست سرشان چرب است، شستن موهای خود با یک شامپوی ملایم هر روز توصیه می‌شود. اغلب شامپوهای مخصوص موهای چرب حاوی عصاره‌های گزنه، انجیر، چای سبز و دی‌پنتول است.این ترکیب با تنظیم چربی پوست سر به حجیم کردن موهای نازک، کاهش ریزش و رفع شوره و پوسته‌های روی سر کمک می‌کند.

    همچنین پیشنهاد می‌کنیم که شامپو عصاره زنجبیل را هم امتحان کنید که بسیار موثر است.این شامپو حاوی ریشه طبیعی زنجبیل است که به سلامت و استحکام موهای شما کمک می‌کند و در عین حال رشد سریع مو را تحریک می‌کند.

    عصاره ریشه پاناکس-جین سینگ و نعناع. همچنین فاقد سولفات است و مو و پوست سر را تمیز، مرطوب، براق، درخشان و قابل کنترل می‌کند. فن آوری ضد الکتریسیته ساکن از پرواز و موخوره نیز جلوگیری می‌کند.

    شامپوی مناسب موهای چرب

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

    ۳- شامپوی مناسب موهای معمولی

    اگر موهای نرمال و سالمی دارید و هر روز آنها را می‌شویید، پیشنهاد ما یک شامپو ملایم است که در عین تمیز کردن و آبرسانی از موهای شما مراقبت می‌کند.

    شامپوهای حاوی روغن درخت چای که به پوست سر کمک می‌کند تا رطوبت مو را حفظ کند و از خشکی محافظت کند. این شامپو طراوت و شادابی مو را نیز بهبود می‌بخشد، در حالی که از موها در برابر مهاجمان خارجی محافظت می‌کند و به موها احساس تمیزی و نرمی و لطافت می‌بخشد.

    همچنین شامپوهای حاوی زینک پیریتیون است که ضد باکتری است و به تمیز کردن موادی که باعث تحریک می شوند کمک می‌کند.

    شامپوی مناسب موهای معمولی

    بیشتر بخوانید: انواع شامپو برای موهای کراتین شده

    ۴- شامپوی مناسب موهای آسیب دیده

    برای موهایی که نیاز به کنترل آسیب و TLC اضافی دارند، توصیه ما شامپو حاوی کراتین است که موها را عمیقاً در فیبر پر می‌کند و هر رشته را پس از رنگ، روشن شدن یا گرما دوباره زنده می‌کند.

    این نوع شامپو به موها کمک می‌کند تا لطیف و نرم‌تر بماند و در عین حال از آن در برابر تهاجمات خارجی محافظت می‌کنند. ماده ارگانیک روغن نارگیل به عمق مو نفوذ کرده و آن را حالت می‌دهد.

    این شامپو همچنین با ترکیب اصلی مراقبت از رنگ آمیخته شده است، از عوامل خارجی مانند آلودگی و گرد و غبار محافظت می‌کند و موها را قابل کنترل تر و شاداب تر می‌کند.

    شامپوی مناسب موهای آسیب دیده

    ۵- شامپوی مناسب موهای رنگ شده

    اگر می‌خواهید تثبیت رنگ موهای خود را به رخ بکشید، به شامپو مناسب موهای رنگ شده اعتماد کنید. این شامپوها رنگ مو را با یک سیستم پاک‌کننده بدون سولفات با فرمول خاص تغذیه می‌کند که به آرامی باقی‌مانده‌ها و تجمع‌های آلوده مو را را بدون از بین بردن روغن طبیعی مو از بین می‌برد.

    فرمول کرمی نرم کننده به محافظت در برابر محو شدن ناشی از رنگ کمک می‌کند، براقیت می‌بخشد و تا ۹۹٪ کمتر شکسته می‌شود.

    این شامپو همچنین با کمپلکس مراقبت از رنگ آمیخته شده است و به شما کمک می‌کند موهایتان را بهتر مدیریت کنید و موهایی شاداب و سالم برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین این شامپوها حاوی اسیدهای چرب است که می‌تواند از خشک شدن موها جلوگیری کرده و از آن محافظت کند.

    بیشتر بخوانید: ۱۴ نکته کلیدی روتین مراقبت از موی مردانه

    برای موهای فر از چه نوع شامپویی استفاده کنیم؟

    برای موی فر که کمی متمایل به خشکی می‌باشد باید از شامپوهای مناسب موهای خشک استفاده کنید که دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی و نرم‌کنندگی هستند.

    این را هم بدانید که نیاز به شستن مکرر موها نیست. سعی کنید هرروز به موهایتان از ساقه‌ مو تا انتها، روغن‌های طبیعی بزنید و با این شیوه به نرم و منعطف شدن تارهای مو کمک کنید.

    انواع مو بر اساس میزان خشکی و چربی، نیاز متغیری به مرطوب کننده‌ها دارند که البته کسانی که موهای چربی‌دارند باید درمان‌های ویژه‌ای برای کاهش چربی مو به کار ببرند.

    نگهداری موی فر

    سوالات متداول

    با جواب سوالات مراقبت از مو و انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو همراه ما باشید شاید این سوال شما نیز باشد.

    TLC چیست؟

     TLC کرمی است به‌عنوان یک درمان گیاهی است که برای مو و پوست سر به کار می‌رود و تأثیر زیاد و سریعی بر آن‌ها دارد. این کرم برای درمان و جلوگیری از ریزش مو، نازک شدن موها، رشد آهسته مو، طاسی زودرس و همچنین آلوپسی در مردان و زنان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

    آیا استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل برای موهای رنگ شده خوب است؟

    بله، روغن نارگیل برای موهای رنگ شده مفید است زیرا به عنوان یک مرطوب کننده عمل می‌کند. استفاده از روغن نارگیل روی موهای رنگ شده اثر مخرب ندارد و رنگ را از بین نمی‌برد. در عوض، آن را مرطوب می‌کند، آسیب را ترمیم می‌کند و رشد را تحریک می‌کند.

    می‌توانید یک ساعت قبل از شستن موها از روغن نارگیل استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن را شب ها قبل از خواب بمالید، بگذارید یک شب بماند و سپس موهای رنگ شده خود را صبح بشویید.

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.