سبک زندگیسلامت و زیبایی

معرفی انواع شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو یکی از معظلاتی است که انسان و مخصوصا آقایان از قدیم تا به امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، موارد بسیاری باعث می‌شود که موی انسان دچار ریزش شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از مشکلات ارثی و هورمونی، عوامل محیطی، عدم رسیدگی به مو و بسیاری عوامل دیگر که حتی اگر شما بسیاری از آن‌ها را رعایت کنید باز هم ممکن است این مشکل گریبان‌گیر شما شود.

اما در برابر این مشکل بزرگ که می‌توان گفت دیر یا زود به سراغمان می‌آید راه‌های مقابله‌ای نیز وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان از وقوع این بیماری جلوگیری کرد که یکی از موثر‌ترین آن‌ها شامپوی مناسب است. البته لازم به ذکر است که مراجعه به دکتر پوست و مو می‌تواند کمک بسیاری به شما برای حل این مشکل کند.

در این مطلب از بلاگ اکالا به معرفی بهترین شامپوها برای جلوگیری از ریزش مو اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های شامپوی ضد ریزش مو

یک امپو زمانی میتواند یک عامل موثر در جلوگیری از ریزش مو باشد که یک سری ویژگی داشته باشد که در این بخش از مقاله به آن خواهیم پرداخت. شامپو‌های زیادی به عنوان شامپوی ضد ریزش معرفی می‌شوند؛ در حالی‌‌که بعضی از آن‌ها کیفیت مطلوبی نداشته و جوابدهی چندان خوبی ندارند.

  1. نداشتن سولفات در شامپو
  2. داشتن فرمولاسیون مناسب
  3. سازگار بودن با انواع مو
  4. داشتن موادی همچون Biotin، Phyto-caffeine، Histidine و Niacin
  5. دارا بودن انواع روغن‌های اساسی، بتائین سالیسیلات یا اسید سالیسیلیک

بیشتر بخوانید: بهترین محصولات مراقبت از مو را بشناسید

ویژگی‌های شامپوی ضد ریزش مو

بهترین شامپو‌های ایرانی برای جلوگیری از ریزش مو

در این بخش بهترین شامپو‌های ایرانی برای جلوگیری از ریزش مو را برایتان شرح خواهیم داد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۱- شامپو لافارر

    شامپو لافارر را می‌توان یکی از بهترین و محبوب‌‌ترین شامپو‌های ایرانی دانست که طرفداران بسیاری نیز دارد. از بهترین محصولات این برند شامپو‌های بدون سولفات آن است که با توجه به ساختاری که دارند، برای مو‌های رنگ شده، کراتین شده و آسیب دیده بسیار مناسب است. این شامپو به دلیل وجود موادی مانند ماینوکسیدیل، کافئین، کراتین، Zn-PCA، عصاره چای سبز و ویتامین B5 به جلوگیری از مو‌های چرب و کدر بسیار کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپو برای موهای کراتین شده

    ۲- شامپو ضد ریزش مو سینره

    یکی از برند‌های معتبر و نام‌ آشنای شامپوی ایرانی، برند سینره است که برای جلوگیری از ریزش و تقویت مو تولید می‌شود، یکی از شامپو‌های برند سینره حاوی عصاره نوعی نخل آمریکایی است که به‌ عنوان مواد آنتی آندروژنیک شناخته می‌شود. این عصاره با عنصر روی و ویتامین B۶ ترکیب شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین باعث تقویت مو‌ها و تحریک رشد مو‌های جدید می‌شود و چربی مو‌ها را کاهش می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: انواع شامپو و ویژگی های آن

    ۳- شامپو ضد ریزش گزنه ایروکس

    در فرمولاسیون شامپو ضد ریزش گزنه ایروکس کافئین وجود ندارد، بلکه گزنه کار کافئین را انجام می‌دهد، ویتأمین‌های E و B۵ استفاده شده در این شامپو باعث می‌شود مو‌ها شاداب و درخشان شده و با ترمیم ساقه‌های مو سلامت آن‌ها را نیز تضمین می‌کند همچنین شامپو گزنه ایروکس دارای پلیمر‌های گیاهی مرطوب‌کننده است و برای مو‌های خشک نیز استفاده می‌شود، اما در حالت کلی برای مو‌های نرمال تا چرب مناسب‌تر است.

    بیشتر بخوانید: معرفی پرطرفدارترین شامپو‌ها برای موهای آسیب دیده

    ۴- شامپو درمالیفت

    شامپو درمالیفت یکی دیگر از أنواع شماپو‌های ضد ریزش مو است که مصرف‌کنندگان آن رضایت کافی داشته‌اند. شامپو درمالیفت فاقد هرگونه سولفات، نمک و پارابن است و به‌ همین‌ خاطر کمترین آسیب را به پوست سر وارد می‌کند. شامپو ضدریزش درمالیفت قادر به برطرف نمودن انواع ریزش موی اندروژنیک و غیر آندروژنیک است، ضمنا ریشه‌ی مو‌ها را تقویت می‌کند.

    بهترین شامپو‌های ایرانی برای جلوگیری از ریزش مو

    ۵- شامپو فولیکا

    یکی از بهترین و پرفروش‌ترین شامپو‌های ایرانی، شامپو ضد ریزش موی برند فولیکا است که استفاده از آن به همه خانم‌ها و آقایانی که موی آسیب دیده و کم حجم دارند، توصیه می‌شود. شامپو فولیکا قیمت مناسبی داشته و بدون سولفات است و با رساندن انواع مواد مغذی و ویتأمین‌های لازم از جمله ویتأمین‌های خانواده ب به مو‌ها، تا حدود زیادی آن‌ها را تقویت می‌کند.

    بیشتر بخوانید: شامپوهای خارجی که باید بشناسید!

    ۶- شامپو کافئین سریتا

    این شامپو به دلیل داشتن کافیین در خود بسیار در جلوگیری از ریزش مو مفید است به طور کلی کافئین یکی از مهمترین ترکیبات موثر بر تقویت ریشه موها است و از این رو در اکثر شامپوهای ضد ریزش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شامپو باعث افزایش گردش خون در کف سر و در نتیجه تغذیه بهتر ریشه مو می‌گردد و همچنین از طرفی دیگر کافئین و سایر ترکیبات گساهی مانند نعنا فلفلی، رزماری و گزنه باعث تحریک فولیکول به رویش مجدد مو می‌گردند.

    ۷- شامپو تقویت‌کننده لامینین

    شامپوی لامینین کمک شایانی به استحکام ساقه مو و حفظ درخشش و شادابی مو می‌کند و همچنین باعث درمان و پیشگیری از ریزش مو‌ نیز می‌شود. این محصول حاوی عصاره گیاهانی همچون بابونه، گزنه، دم اسب و رزماری است و باعث افزایش خون‌رسانی به ریشه مو‌ها شده و این موضوع به افزایش درخشش، نرمی و همچنین رویش مجدد مو‌ها کمک خواهد کرد.

    بیشتر بخوانید: تاثیر زعفران بر زیبایی پوست و مو

    ۸- شامپو ضد ریزش نئودرم

    شامپو ضد ریزش نئودرم بر پایه روغن آرگان ساخته شده است و بسیاری از افراد ویژگی اصلی این شامپو را بازسازی و ترمیم مو‌های آسیب دیده می‌دانند که سرامید و پروبیوتیک موجود در این شامپو وظیفه این کار را برعهده دارند.

    نکات مهم در مصرف شامپوهای ضد ریزش مو

    نکات مهم در مصرف شامپوهای ضد ریزش مو

    در این بخش به چند نکته مهم در رابطه با مصرف شامپوهای ضد ریزش مو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای مو‌های خشک معمولا بعد از چرب شدن موها، ریزش موها به شدت بیشتر می‌شود در نتیجه اکثر شامپوهای تقویت کننده و ضد ریزش کنترل کننده چربی سر هستند. درنتیجه اگر موهای خشک دارید بعد از استفاده از شامپو برای ریزش موهایتان از نرم کننده یا بهتر از آن از ماسک‌های مو (آبکشی یا غیر آبکشی) استفاده کنید.
    • برای موهای رنگ شده بهتر است بغیر از شامپو تقویت کننده از یک شامپوی مخصوص موهای رنگ شده نیز استفاده شود زیرا این دسته از شامپوها معمولا قدرت نرم کنندگی، درخشان کنندگی، ترمیم کنندگی و تثبیت رنگ بالاتری دارند و از همه جالتر اینکه اغلب شامپوهای موی رنگ شده سولفات ندارند.
    • اگر ریزش موهای شما ناشی از تغییرات هورمونی یا ریزش موی ارثی است حتما به پزشک مراجعه نمائید یا از پزشکان داروساز کمک گیرید چون ریزش موهای شما تنها با یک شامپو بر طرف نخواهد شد و اگر از این مدل ریزش موها جلوگیری نکنید و داروهایی مثل فیناستراید، ماینوکسیدیل، اسپرینولاکتون، سیپروترون کامپاند و… که معمولا برای این نوع ریزش مو تجویز می‌شود ریزش موها تا مرحله طاسی ادامه پیدا خواهد کرد.
    • برای این‌ که در استفاده از شامپو‌های ریزش مو نتیجه‌ی بهتری بگیرید بهتر است علاوه بر استفاده از شامپوی تقویت کننده مو از یک مکمل تقویت مو مانند کپسول هیرویت و ماسک موهای تقویت کننده مثل ماسک موی لافارر نیز استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: نکات کلیدی روتین مراقبت از موی مردانه

    برای آشنایی با محصولات مراقبتی، با مجله سبک زندگی اکالا همراه باشید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.