سبک زندگیسلامت و زیبایی

با انواع شامپو و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید

برای انتخاب یک شامپوی مناسب باید معیارهای مشخصی داشته باشید. مو همیشه جز حساس ترین و نازک نارنجی‌ترین اعضای بدن بوده است. از این رو است که وقتی در بازار یک دور سر سری بزنید متوجه می‌شوید که انواع و اقسام شامپو یافت می شود. شامپوهایی از برندهای متنوع خارجی و ایرانی. شامپو برای انواع مو مثل موی خشک، چرب و معمولی.

خلاصه داستان اینکه، اگر همت کنید یک شامپوی منحصر به فرد خود را پیدا کنید، احتمالا زمان زیادی را باید به تحقیق در مورد برندها، جنس موها و مواد تشکیل‌دهنده هر شامپو اختصاص دهید. این لا به لا، بدون شک، سری هم به اینستاگرام و بلاگرهای معروف زیبایی خواهید زد. مجموعه این کارها فقط شما را بیش از پیش سردرگم می‌کند.

ولی ما در این مقاله از بلاگ اکالا می‌خواهیم کار شما را آسان کنیم. در این مقاله از اکالا بلاگ با انواع شامپو و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

انواع شامپو ایرانی

تنوع شامپوهای ایرانی این روزها آنقدر زیاد است که دیگر کمتر کسی به سراغ شامپوهای خارجی می‌رود. این روزها برندهای مطرحی روی کار آمده اند. برای مثال: فولیکا، دیپ سنس، صحت، لامینین، نیودرم، سینره، سریتا و اکتیو. این برندهایی که نام بردیم مشتی از خروار این بازار پر رونق هستند.

معرفی بهترین شامپوهای ایرانی؛ برای انواع موها

برای آشنایی بیشتر با این شامپوها به مقاله زیر مراجعه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    معرفی بهترین شامپوهای ایرانی؛ برای انواع موها

    انواع شامپو خارجی

    شامپو یکی از شویندها و تمیزکنندهای ضروری است که هر کسی متناسب با نوع و جنس موهایش باید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشد. موهای سر شما نیز مانند پوست صورتتان در معرض دید است و داشت موهای تمیز، زیبا و براق یکی از فاکتورهای است که زیبایی شما را چند برابر می‌کند. برندهای خارجی از سال ها قبل در این حوزه پیشرو بوده اند.

    8 شامپو خارجی که باید بشناسید!

    برندهای معروفی مثل نیزورال، پنتن، بیوتیک، کلینیک پلاس، سان‌سیلک، نیوآ، آلپسین و لورآل، احتمالا به گوش شما هم آشنا هستند. علیرغم گرانی این شامپوها، هنوز هم طرفداران خودشان را دارند.

    برای آشنایی بیشتر با شامپوهای ساخت این شرکت ها به مقاله زیر مراجعه کنید.

    ۸ شامپو خارجی که باید بشناسید!

    انواع شامپو برای موهای چرب

    استفاده از انواع شامپو برای موهای چرب می‌تواند به درمان ریزش مو، خارش و متعادل کردن چربی موها کمک کند و ظاهری زیباتر به موهای شما ببخشد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها برای خرید انواع شامپو برای موهای چرب این است که شامپوی چرب مناسبی برای نوع موهای خود استفاده کنید. در مقاله زیر با انواع شامپو خارجی و ایرانی مناسب موهای چرب آشنا می شوید.

    معرفی انواع شامپو برای موهای چرب؛ ایرانی و خارجی

    برای مطالعه این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید.

    معرفی انواع شامپو برای موهای چرب؛ ایرانی و خارجی

    انواع شامپو برای موهای خشک

    انتخاب انواع شامپو برای موهای خشک می‌تواند از شکنندگی و وز شدن موها جلوگیری کند و ظاهری زیباتری به موهای شما ببخشد. مهم‌ترین قدم برای مراقبت از موهای خشک، انتخاب شامپوی مناسب موهای خشک است. اما در میان انواع شامپو برای موهای خشک کدام گزینه‌ها مناسب‌تر هستند؟

    معرفی انواع شامپو برای موهای خشک و وز؛ ایرانی و خارجی

    آیا می‌دانید کدام شامپوی ایرانی و خارجی برای موهای خشک و وز شما مناسب هستند؟ از آن جایی که خیلی ها با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، در مقاله زیر انواع شامپو برای موهای خشک را معرفی کرده ایم. برای مطالعه کامل این مقاله به لینک زیر مراجعه کنید.

    معرفی انواع شامپو برای موهای خشک و وز؛ ایرانی و خارجی

    انواع شامپو برای موهای آسیب دیده

    موها به دلایل متفاوتی آسیب می‌بینند. آسیب مو ممکن است در زمان کوتاهی اتفاق بیافتد. ولی از طرف دیگر رفع این آسیب و رسیدگی به مو تا رسیدن به مرحله داشتن موهای سالم، می‌تواند طولانی و گران تمام شود. با این حال، داشتن ظاهری مرتب و زیبا آنقدر مهم است که این هزینه ها را می پذیریم.

    انواع شامپو برای موهای آسیب دیده

    شرکت های بزرگ دنیا در این زمینه کار کرده اند. شرکت هایی چون گارنیه، داو، پنتن و کراستس سال ها است که کاملا تخصصی روی مو و زیبایی کار می کنند. در مقاله ای که لینکش را برای شما ضمیمه کرده ایم، به معرفی چند شامپوی فوق العاده برای موهای آسیب دیده پرداخته ایم. برای مطالعه این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید.

    معرفی بهترین و پرطرفدارترین شامپو‌ها برای موهای آسیب دیده

    انواع شامپو برای موهای معمولی

    انتخاب انواع شامپو برای موهای معمولی برای حفظ نرمی و درخشندگی موها اهمیت زیادی دارد. موهای معمولی به موهایی گفته می‌شود که میزان چربی و خشکی موها در حد متعادلی قرار دارد و فرد با مشکلاتی مثل خشکی مو، شوره، پوسته‌پوسته شدن، خارش یا چربی کف سر مواجه نیست. در این شرایط فرد باید از شامپوهایی استفاده کند که چربی کف سر را در حد متعادل حفظ کند و ظاهری درخشان و سالم به موها ببخشد. اما انواع شامپو برای موهای معمولی چه ویژگی دارد؟ بهترین شامپو برای موهای معمولی چیست؟

    معرفی انواع شامپو برای موهای معمولی

    برای آشنایی با شامپو برای موهای معمولی، مقاله زیر را مطالعه کنید.

    معرفی ۱۰ نوع شامپو برای موهای معمولی

    انواع شامپو برای موهای رنگ شده

    همیشه زیبایی و آراستگی مو برای انسان‌ها مهم بوده است. ولی برای زنان بیشتر‌. زنان با مدل‌های متفاوت مو و رنگ‌های زیبا و متنوع به خود می‌رسند. درست است که این روزها انجام این کارها گران تمام می‌شوند ولی همچنان طرفداران خودش را دارد. علاوه بر این، موهای رنگ شده آسیب پذیرتر هستند. پس به مراقبت های ویژه نیاز دارند.

    معرفی 4 شامپو پرطرفدار برای موهای رنگ شده

    برای آشنایی با ۴ شامپوی پرطرفدار موهای رنگ شده، مقاله زیر را مطالعه کنید.

    معرفی ۴ شامپو پرطرفدار برای موهای رنگ شده

    انواع شامپو برای موهای کراتین شده

    استفاده از انواع شامپو برای موهای کراتین شده موجب افزایش دوام کراتین موها و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به مو می‌شود. افرادی که موی خود را کراتین می‌کنند، باید از شامپوهای مخصوص بدون سولفات استفاده کنند تا مواد کراتین از روی ساقه مو جدا نشود و حالت موها تغییر نکند. اما بهترین مارک شامپو برای موهای کراتینه شده کدام شامپو است و کدام برندهای ایرانی و خارجی شامپوهای بدون سولفات باکیفیت‌تری تولید می‌کنند؟

    معرفی انواع شامپو برای موهای کراتین شده؛ ایرانی و خارجی

    برای گرفتن جواب این سوالات، مقاله زیر را مطالعه کنید.

    معرفی انواع شامپو برای موهای کراتین شده؛ ایرانی و خارجی

    انواع شامپو برای ریزش مو

    ریزش مو یکی از معظلاتی است که انسان و مخصوصا آقایان از قدیم تا به امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، موارد بسیاری باعث می‌شود که موی انسان دچار ریزش شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از مشکلات ارثی و هورمونی، عوامل محیطی، عدم رسیدگی به مو و بسیاری عوامل دیگر که حتی اگر شما بسیاری از آن‌ها را رعایت کنید باز هم ممکن است این مشکل گریبان‌گیر شما شود.

    معرفی انواع شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

    اما در برابر این مشکل بزرگ که می‌توان گفت دیر یا زود به سراغمان می‌آید راه‌های مقابله‌ای نیز وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان از وقوع این بیماری جلوگیری کرد که یکی از موثر‌ترین آن‌ها شامپوی مناسب است. برای آشنایی بیشتر با شامپوهای مخصوص ریزش مو، مقاله زیر را مطالعه کنید.

    معرفی انواع شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

    بهترین شامپوهای بدون سولفات

    شامپو بدون سولفات یکی از بی‌ضررترین انواع شامپو است که این روزها بیشتر از همیشه در دنیا محبوب شده است. حقیقت این است که در ترکیبات اکثر شامپوها از سدیم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات و سایر سولفات‌های رایج استفاده می‌شود که در کنار ایجاد کف بیشتر در زمان شستشو، به تار موی شما آسیب وارد می‌کنند. سولفات یک نوع نمک مخرب است که اگر به مدت طولانی استفاده شود، موجب نازک شدن تار مو، ضعیف شدن ریشه مو و حتی موخوره می‌شود.

    معرفی بهترین شامپوهای بدون سولفات؛ ایرانی و خارجی

    برای آشنایی با بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی بدون سولفات، مقاله زیر را مطالعه کنید.

    معرفی بهترین شامپوهای بدون سولفات؛ ایرانی و خارجی

    انواع شامپو برای تقویت مو

    موهای سالم و قوی همیشه یکی از نشانه‌های جذابیت و سلامتی انسان‌ها بوده است. با این حال، عوامل مختلفی مانند استفاده از محصولات شیمیایی، تغذیه نامناسب، استرس و آلودگی هوا ممکن است باعث ضعف موها و ریزش آنها شوند. برای حفظ سلامت و زیبایی موها، استفاده از شامپوهای تقویت کننده مو می‌تواند بسیار مفید باشد. در مقاله زیر انواع شامپو تقویت کننده را لیست کرده ایم.

    معرفی بهترین شامپوها برای تقویت مو؛ ایرانی و خارجی

    برای آشنایی بیشتر، روی لینک زیر کلیک کنید.

    معرفی بهترین شامپوها برای تقویت موی سر

    بهترین شامپو برای رشد مو

    برای زیبا بودن معیارهای زیادی وجود دارد. یکی از آن‌ها داشتن موهای تمیز، مرتب و خوش حالت است. داشتن این جنس مو، کار آسانی نیست. نیاز به روتین منظم و ممارست دارد. وقتی شما با رنگ و مواد شیمیایی به موهای خود آسیب می‌زنید برای جبرانش زحمت بسیار زیادی را باید متحمل شوید. ما فکر می‌کنیم نقش مو در ظاهر آنقدر اهمیت دارد که به زحمتش بی‌ارزد. از این رو است که در مقاله زیر به معرفی بهترین شامپوهای بازار برای افزایش رشد مو پرداختیم.

    معرفی بهترین شامپو برای رشد مو

    برای مطالعه این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید.

    معرفی بهترین شامپو برای رشد مو

    در این مقاله، انواع شامپو برای جنس‌های متفاوت موها و مشکلات مربوط به آن را معرفی کردیم. برای مطالعه بیشتر، مقالاتی که ضمیمه هر بخش شده است را مطالعه کنید. امیدواریم به کارتان بیاید و بتوانید به راحتی شامپوی موردنظر خود را پیدا کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.