سبک زندگیسلامت و زیبایی

معرفی انواع شامپو برای موهای کراتین شده؛ ایرانی و خارجی

استفاده از انواع شامپو برای موهای کراتین شده موجب افزایش دوام کراتین موها و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به مو می‌شود. افرادی که موی خود را کراتین می‌کنند، باید از شامپوهای مخصوص بدون سولفات استفاده کنند تا مواد کراتین از روی ساقه مو جدا نشود و حالت موها تغییر نکند. اما بهترین مارک شامپو برای موهای کراتینه شده کدام شامپو است و کدام برندهای ایرانی و خارجی شامپوهای بدون سولفات باکیفیت‌تری تولید می‌کنند؟ در این مقاله از بلاگ اکالا می‌توانید با لیستی از انواع شامپو برای موهای کراتین شده آشنا شوید.

چرا بعد از کراتین کردن موها از شامپوی مخصوص استفاده می‌شود؟

برای کراتین کردن موها، لایه از مواد کراتین روی ساقه مو قرار می‌گیرد که اگر پس از آن از شامپوی مناسبی برای شستن موها استفاده نشود، تمام این مواد از سطح مو پاک می‌شود و وقت و هزینه شما هدر می‌رود. سولفات دشمن کراتین مو است و در اکثر شامپوهای معمولی از سولفات و سدیم استفاده شده است. به همین دلیل شما باید بعد از کراتینه کردن موها تنها از شامپوهای فاقد سولفات برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی شامپوهای پرطرفدار برای موهای رنگ شده

انواع شامپو برای موهای کراتین شده چه ویژگی‌هایی دارند؟

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید بعد از کراتینه کردن موهای خود به آن توجه کنید، انتخاب شامپوی مناسب است. نداشتن سولفات و مواد صابونی قوی در شامپو می‌تواند دوام کراتینه مو را افزایش دهد و از آسیب به تار موها جلوگیری کند. معمولا شامپوهای بدون سولفات کف کمتری تولید می‌کنند، اما قدرت پاک‌کنندگی مناسبی دارند و از آسیب به موهای شما جلوگیری می‌کنند. در ادامه می‌توانید با ویژگی‌های بهترین انواع شامپو برای موهای کراتین شده آشنا شوید.

  • از شامپوهای فاقد سولفات و سدیم برای شستن موها استفاده کنید.
  • از شامپوهایی استفاده کنید که سرشار از روغن‌های طبیعی و عصاره‌های گیاهی و ویتامین هستند.
  • شامپوهای ملایم برای موهای کراتینه شده گزینه مناسب‌تری هستند. سعی کنید تعداد دفعات شستشوی موها را به ۲ تا ۳ بار در هفته کاهش دهید.
  • از شامپوهای بدون سولفاتی برای موهای کراتینه خود استفاده کنید که قدرت پاک‌کنندگی مطلوبی دارند.
  • شامپوهای بدون پارابن گزینه بهتری برای موهای کراتینه شده هستند.
  • سعی کنید نوع شامپوی بدون سولفات را متناسب با جنس موی خودتان انتخاب کنید.

انواع شامپو برای موهای کراتین شده

با بهترین مارک شامپو برای موهای کراتینه شده آشنا شوید

اگر به دنبال بهترین شامپو برای موهای کراتینه شده خود هستید، بهتر است نگاهی به لیست زیر بیندازید. امروزه برندهای ایرانی و خارجی معتبری اقدام به تولید شامپوهای بدون سولفات برای موهای کراتین شده کرده‌اند. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از این شامپوها حتی برای موهای معمولی و کراتینه نشده نیز گزینه مناسب‌تری است و از خشک شدن و آسیب به موها در دراز مدت جلوگیری می‌کند. در ادامه می‌توانید با ۱۰ شامپو مخصوص موهای کراتین شده آشنا شوید.

۱- فولیکا، بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی برای موهای کراتینه شده

فولیکا یکی از بهترین انواع شامپو برای موهای کراتین شده است که در ترکیبات آن از آرژنین B، هیالورونیک اسید، ویتامین B6 و B3 استفاده شده است. استفاده از این شامپو چربی و آلودگی‌های پوست سر و موها را تمیز می‌کند و از موهای شما در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت می‌کند.
این شامپو فاقد سولفات است و از همین رو برای موهای کراتین شده بسیار مناسب است. شامپو فولیکا در مدل‌های مختلفی برای موهای کراتین شده تولید می‌شود. اگر موهای خود را قبل از کراتینه رنگ کرده‌اید، می‌توانید از شامپوهای بدون سولفات مخصوص موی رنگ شده و تثبیت رنگ مو استفاده کنید. جالب است بدانید که برند فولیکا برای موهای قرمز، بلوند و قهوه‌ای به صورت تخصصی شامپوهای مختلفی تولید می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: انواع شامپو برای موهای معمولی

    ۲- ترزمه؛ بهترین شامپو مخصوص موهای کراتین شده خارجی

    ترزمه (Tresemme) یک برند آمریکایی است که شامپوهای بدون سولفات را به صورت تخصصی و با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌کند. شامپوهای این برند با انواع پروتئین‌های ضروری و کراتین غنی شده‌اند و برای شستشوی موهای کراتینه شده گزینه مناسبی هستند. استفاده از شامپو ترزمه به ترمیم بافت مو، محافظت از موها و جلوگیری از موخوره و وزی مو کمک می‌کند. بعد از استفاده از این شامپو متوجه افزایش درخشندگی و لطافت موهای خود می‌شوید.

    ۳- اولون؛ بهترین مارک شامپو بدون سولفات

    اولون (AVALON) یکی دیگر از برندهای معتبر در زمینه تولید شامپوهای بدون سولفات برای موهای کراتینه شده است که به ترمیم مو و افزایش ضخامت تار مو کمک می‌کند. این شامپو کاملا گیاهی و ارگانیک است و در ترکیبات آن از بیوتین، ویتامین E، پروتئین‌های دانه کینوا و انواع ویتامین B استفاده شده است. استفاده از شامپو اولون از ریزش مو و موخوره جلوگیری می‌کند و موهای شما را نرم و درخشان می‌کند. این شامپو فاقد سولفات، پارابن و سدیم کلراید است و هیچ آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کند.

    بیشتر بخوانید: پرطرفدارترین شامپو‌ها برای موهای آسیب دیده

    بهترین مارک شامپو برای موهای کراتینه شده

    ۴- بلوندیس؛ بهترین شامپو برای موهای کراتین شده

    بلوندیس (blondis) یکی دیگر از انواع شامپو برای موهای کراتین شده است که در کشور آمریکا ساخته می‌شود. این شامپو فاقد سولفات است و در ترکیبات آن از کراتین و اسید آمینه استفاده شده است. استفاده از شامپوهای بدون سولفات این برند به افزایش استحکام و لطافت موها کمک می‌کند و برای انواع موی خشک، معمولی و چرب مناسب است.

    ۵- او جی ایکس، بهترین شامپو بدون سولفات برای موهای کراتین شده

    اگر به دنبال یک شامپوی تخصصی و فوق‌العاده برای موهای کراتین شده خود هستید، بهتر است یک بار شامپو برند او جی ایکس (ogx) مدل شیر نارگیل یا بیوتین و کلاژن را امتحان کنید. این شامپوی آمریکایی حاوی عصاره‌های طبیعی و روغن‌های گیاهی است و به افزایش استحکام موها، آبرسانی مو و حفظ تعادل چربی سر کمک می‌کند.

    به طور کلی قیمت شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده کمی بیشتر از شامپوهای معمولی است و شامپوهای او جی ایکس نیز معمولا با قیمت بالاتری نسبت به سایر شامپوها به فروش می‌رسند. اما کیفیت بالای این محصول موجب شده تا همواره طرفداران خود را در ایران نیز داشته باشد.

    بیشتر بخوانید: شامپوهای مناسب برای موهای خشک و وز

    ۶- هیر برست؛ شامپو بدون سولفات مناسب موهای کراتینه شده

    شامپوی هیر برست (Hairburst) یکی دیگر از معتبرترین برندهای دنیا در زمینه تولید شامپوهای بدون سولفات و بدون پارابن با کیفیت بسیار بالا است که قدرت پاکسازی ملایمی دارد. این شامپو سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌های ضروری و عصاره‌های طبیعی است و از همین رو مصرف آن می‌تواند به افزایش حجم موها، جلوگیری از موخوره، آبرسانی مو و تغذیه کامل موهای شما کمک کند.

    ۷- مائویی؛ از بهترین انواع شامپو برای موهای کراتین شده

    شامپو مائویی (Maui) مدل شی باتر یک تقویت کننده فوق‌العاده برای موهای کراتینه شده است. این شامپوی آمریکایی موهای شما ترمیم و از آسیب به تار مو جلوگیری می‌کند. در ترکیبات این شامپو از سولفات، پارابن، سیلیکون و رنگ‌های مصنوعی استفاده نمی‌شود و از همین رو یکی از بهترین شامپوهای خارجی برای موهای کراتین شده است.

    ۸- لامینین؛ شامپو کراتینه ارزان و باکیفیت ایرانی

    شامپو لامینین بدون سولفات یکی دیگر از برندهای معتبر شامپوی بدون سولفات است که در کنار محافظت از موهای کراتینه شده شما به نرمی و لطافت بیشتر موها کمک می‌کند. در ترکیبات شامپو لامینین از عصاره آلوئه‌ورا، کراتین و پروتئین گندم استفاده شده است.

    بیشتر بخوانید: شامپوهای خارجی که باید بشناسید!

    ۹- استم سل؛ بهترین شامپو برای موهای کراتین با قیمت مناسب

    شامپو استم سل یکی از شامپوهای بدون سولفات ایرانی است که می‌توانید بعد از کراتین کردن موها از آن استفاده کنید. این شامپو قیمت مناسبی نسبت به شامپوهای دیگر دارد و از برای افرادی که به دنبال یک محصول باکیفیت با قیمت مناسب هستند، گزینه فوق‌العاده‌ای است. در ترکیبات شامپو استم سل از عصاره آلوئه ورا، بابونه، روغن زیتون و پروتئین هیدرولیز شده استفاده شده است. مصرف مرتب از این شامپو به افزایش درخشندگی، پرپشتی و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند.

    شامپوی مناسب برای موهای کراتین شده

    ۱۰- سولکس؛ شامپو برای موهای کراتین شده

    سولکس (solex) یک شامپوی بدون سولفات و بدون نمک برای موهای کراتین شده است که به از بین بردن چربی و آلودگی‌های مو کمک می‌کند. این شامپو از خشکی پوست سر، خارش و ریزش مو جلوگیری می‌کند و موجب ترمیم موها می‌شود. استفاده از این شامپو از موهای شما در برابر رادیکال‌های آزاد و حرارت لوازم گرمایشی محافظت می‌کند.

    بیشتر بخوانید: نکات کلیدی روتین مراقبت از موی مردانه

    سوالات متداول

    در این بخش به برخی از مهم‌ترین سوالات شما در مورد استفاده از انواع شامپو برای موهای کراتینه شده پاسخ داده‌ایم.

    آیا شامپو بچه برای موهای کراتینه شده مناسب است؟

    از آن جایی که در ترکیبات بسیاری از انواع شامپو بچه از سولفات به مقدار کمتری استفاده می‌شود، می‌توانید بعد از کراتین کردن موها گاهی اوقات از شامپو بچه استفاده کنید. اما فراموش نکنید که در اکثر شامپوهای مخصوص کودکان سولفات به مقدار کم وجود دارد و همین موضوع موجب می‌شود تا به مرور ماندگاری کراتین موها کاهش پیدا کند.

    بعد از کراتینه مو از چه شامپویی استفاده کنیم؟

    اگر موهای خود را کراتینه کرده‌اید، بهتر است از شامپوهای ملایم فاقد سولفات و پارابن برای شستشوی موها استفاده کنید.

    آیا شستن هر روزه موها روی کراتین مو موثر است؟

    معمولا توصیه می‌شود بعد از کراتین کردن، موهای خود را نهایتا ۲ تا ۳ بار در هفته با شامپوی مخصوص بشویید. هر چقدر تعداد دفعات شستشو بیشتر باشد، کراتین موهای شما نیز سریع‌تر از سطح مو پاک می‌شود.

    از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله سبک زندگی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.