سبک زندگیسلامت و زیبایی

معرفی انواع شامپو برای موهای خشک و وز؛ ایرانی و خارجی

انتخاب انواع شامپو برای موهای خشک می‌تواند از شکنندگی و وز شدن موها جلوگیری کند و ظاهری زیباتری به موهای شما ببخشد. حقیقت این است که داشتن موهای سالم و مرتب تاثیر فوق‌العاده‌ای در چهره ما دارد. خشک شدن مو معمولا موجب می‌شود تا موها حالت پذیری خود را از دست بدهند و به صورت کدر و نامنظم به نظر برسند. مهم‌ترین قدم برای مراقبت از موهای خشک، انتخاب شامپوی مناسب موهای خشک است. اما در میان انواع شامپو برای موهای خشک کدام گزینه‌ها مناسب‌تر هستند؟ آیا می‌دانید کدام شامپوی ایرانی و خارجی برای موهای خشک و وز شما مناسب هستند؟

در این مقاله از بلاگ اکالا می‌توانید با لیستی از بهترین شامپوها برای موهای خشک و وز آشنا شوید.

علت خشکی مو چیست؟

خشکی مو به دلایل متعددی ایجاد می‌شود. موهای خشک رطوبت خود را از دست می‌دهند و ظاهری کدر و شکننده پیدا می‌کنند. در بسیاری از افراد ابتلا به برخی از بیماری‌ها مثل بی‌اشتهایی عصبی، اختلالات ژنتیکی، کم‌کاری پاراتیروئید، کم‌کاری تیروئید و اختلالات هورمونی موجب خشکی موی می‌شود.

اما خشکی موها در اکثر مواقع در اثر کمبودهای تغذیه‌ای، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، شستشوی مو با آب کلردار، شستن بیش از اندازه موها و استفاده زیاد از مواد شیمیایی و حالت‌دهنده‌های حرارتی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: انواع شامپو برای موهای چرب

با انواع شامپو برای موهای خشک آشنا شوید

رسیدگی به موهای خشک اهمیت زیادی در ظاهر آن‌ها دارد. خشک شدن موها موجب می‌شود تا ظاهری شکننده و کدر پیدا کنند و ناسالم به نظر برسند. امروزه انواع شامپوی مخصوص موهای خشک به شکل‌های مختلف و با برندهای متفاوت به فروش می‌رسد. شما باید شامپوی مخصوص موهای خشک را متناسب با نیازهای موی خودتان انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید با انواع شامپو برای موهای خشک آشنا شوید.

  • شامپوی مخصوص موی خشک، وز و فر
  • شامپو برای موهای خشک آقایان
  • شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده
  • شامپو برای موهای خشک و رنگ شده
  • شامپو برای موهای خشک روزانه
  • شامپو برای موهای خشک با ریزش مو
  • شامپو برای موهای خشک و دارای موخوره

انواع شامپو برای موهای خشک و وز

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    لیستی از بهترین شامپوها برای موهای خشک و وز

    تنوع شامپوهای ایرانی و خارجی که برای موهای خشک و شکننده طراحی شده‌اند، بسیار زیاد است و به همین دلیل انتخاب یک شامپوی مناسب که خشکی موهای شما را درمان کند، چندان ساده به نظر نمی‌رسد. نکته مهمی که باید در زمان خرید انواع شامپو برای موهای خشک در نظر داشته باشید، توجه به نوع موها، میزان آسیب و خشک یا چرب بودن پوست کف سر است.

    بیشتر بخوانید: ۶ روشی که آقایان باید برای مراقبت از مو رعایت کنند!

    بسیاری از افراد موهای خشکی دارند، اما پوست کف سر آن‌ها سریع چرب می‌شود. از طرفی اگر موهای شما رنگ شده است، باید در کنار درمان خشکی مو با شامپو از شامپوهای مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با لیست بهترین شامپو برای موهای خشک و وز آشنا شوید.

    ۱- لورآل؛ بهترین شامپو برای موهای خشک و رنگ شده

    شامپوهای «لورآل» به خاطر کیفیت بالایی که دارند، همیشه در لیست بهترین شامپوها قرار دارند. اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید، بهتر است از شامپو لورآل مخصوص موی خشک و رنگ شده استفاده کنید. در ترکیبات این شامپو از عصاره طبیعی گیاهان استفاده می‌شود که می‌توانید به آبرسانی موها و حفظ رنگ موی شما کم کند. استفاده از شامپو لورآل می‌تواند به ترمیم موهای آسیب دیده و خشک کمک کند و لطافت از دست رفته موها را بازگرداند.

    بیشتر بخوانید: زعفران برای زیبایی پوست و مو

    ۲- استم سل؛ بهترین شامپو برای موهای خشک ایرانی

    «استم سل» یک برند ایرانی باکیفیت برای درمان موهای خشک است که می‌تواند در کنار درمان موهای خشک به رفع شوره و پوسته پوسته شدن کف سر کمک کند. این شامپو فاقد مواد مضری مثل پارابن و سولفات است و استفاده از آن به حفظ رطوبت و رفع خارش و التهاب پوست سر کمک می‌کند.

    ۳- لافارر؛ بهترین شامپو ایرانی برای موهای خشک و وز

    «لافارر» یکی دیگر از بهترین برندها برای درمان خشکی، شکنندگی و وز شدن مو است. در ترکیبات شامپو لافارر مخصوص موهای خشک از ترکیبات طبیعی مختلفی استفاده شده است. این شامپو خارش و التهاب کف سر را درمان می‌کند و با آبرسانی موها از وز و خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

    بیشتر بخوانید: شامپوهای خارجی که باید بشناسید!

    ۴- گلیس؛ بهترین شامپو برای موهای خشک و دارای موخوره

    شامپو زرد رنگ «گلیس» دقیقا برای موهای خشک و وز و آسیب دیده طراحی شده است. قدرت نرم کنندگی این شامپو به شدت زیاد است و کیفیت بسیار زیادی دارد. اگر موهای شما در اثر رنگ کردن، استفاده از سشوار و اتوی مو شکننده، وز و کدر شده است و حالت طبیعی خود را از دست داده است، استفاده از شامپو گلیس مخصوص موهای خشک می‌تواند راهکار موثری باشد. این شامپو سرشار از روغن‌های طبیعی و مغذی است و می‌تواند به درخشندگی موها و درمان موخوره نیز کمک کند.

    لیستی از بهترین شامپوها برای موهای خشک و وز

    ۵- شاوما؛ بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

    اگر موهایتان به شدت آسیب دیده و خشک است و به دنبال راهی برای بازسازی و ترمیم آن هستید، بهتر است برای مدتی از شامپو «ریپیر اند کر شاوما» از برند «شوارتزکوف» استفاده کنید. در ترکیبات این شامپو از عصاره نارگیل و شی باتر استفاده شده است و از همین رو به تقویت موها و ترمیم خشکی مو کمک زیادی می‌کند. مصرف این شامپو در دراز مدت موجب افزایش استحکام، ضخامت و نرم شدن موهای شما می‌شود.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شامپوهای ایرانی؛ برای انواع موها

    ۶- ایوروشه؛ بهترین شامپو برای موهای خشک و وز و فر

    «ایوروشه» یکی دیگر از بهترین انواع شامپو برای موهای خشک است که سابقه درخشانی در تولید محصولات تخصصی مراقبت از مو و پوست دارد. در ترکیبات شامپو ایوروشه از عصاره دانه بامیه استفاده شده است و از همین رو رطوبت موهای شما تا ۴۸ ساعت پس از مصرف شامپو حفظ می‌شود. شامپو ایوروشه از گره خوردن و بدحالتی موها جلوگیری می‌کند و حالتی زیبا به موهای فر و خشک می‌بخشد.

    ۷- سایوس؛ بهترین شامپو برای موهای خشک و ریزش مو

    اگر موهایتان خشک شده و با ریزش مو مواجه هستید، می‌توانید از شامپو «سایوس» مخصوص موهای خشک استفاده کنید. این شامپو از وز شدن موها جلوگیری می‌کند و در ترکیبات آن از ویتامین B1 استفاده شده است. در اکثر افراد کمبود این ویتامین موجب ریزش مو می‌شود.

    ۸- اکتیو؛ بهترین شامپو برای موهای خشک آقایان

    شامپو «اکتیو» یک انتخاب هوشمندانه برای مردانی است که موهای خشک و شکننده‌ای دارند. استفاده از این شامپو حالت پذیری موها را افزایش می‌دهد و ظاهری درخشان و سالم به موهای شما می‌بخشد.

    بیشتر بخوانید: نکات کلیدی روتین مراقبت از موی مردانه

    ۹- مورینگا؛ بهترین شامپو برای موی خشک و پوست سر چرب

    اگر به دلیل استفاده از اتو و سشوار یا رنگ کردن موها تار موهای شما خشک شده و کف سرتان چرب است، می‌توانید از شامپو «مورینگا» استفاده کنید. این شامپو چربی کف سر را تنظیم و به درمان خشکی تار موها نیز کمک می‌کند.

    نکاتی که باید مورد خرید انواع شامپو برای موهای خشک بدانید

    ۱۰- وچه؛ بهترین شامپو برای موهای خشک و کراتین شده

    اگر موهایتان را کراتین کرده‌اید، می‌توانید از شامپو «وچه» برای ترمیم موهای خود استفاده کنید. این شامپوی ایرانی بدون سولفات است و از همین رو در زمان شستشو کف زیادی تولید نمی‌کند، اما قدرت تمیز کنندگی بالایی دارد و برای تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده، کراتین شده و رنگ شده بسیار مناسب است.

    بیشتر بخوانید:

    روتین مو؛ نکات کلیدی برای مراقبت از موی سر

    نکاتی که باید مورد خرید انواع شامپو برای موهای خشک بدانید

    در این بخش به چند نکته در رابطه با خرید انواع شامپو برای موهای خشک اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • اگر موهای خشکی دارید، بهتر است از شامپوهای فاقد سولفات و پارابن استفاده کنید.
    • استفاده از شامپوهایی که دارای الکل و سیلیکون هستند، به هیچ عنوان برای افرادی که موی خشکی دارند، توصیه نمی‌شود.
    • از شستن هر روزه موها جتی با شامپوی مخصوص اجتناب کنید. بهتر است در هفته چند بار موها را با شامپو بشویید.
    • در زمان خرید انواع شامپو برای موهای خشک حتما به نوع شامپو و تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنید.
    • قبل از در نظر گرفتن برند و قیمت بهترین شامپو برای موهای خشک و وز، حتما به کیفیت محصول و ترکیبات طبیعی به کار رفته در آن توجه کنید.
    • برای درمان خشکی و وز شدن مو در کنار انتخاب شامپوی مناسب حتما از نرم کننده و ماسک مو استفاده کنید.
    • در بسیاری از مواقع خشک شدن مو در اثر مصرف رژیم غذایی نادرست ایجاد می‌شود، سعی کنید رژیم غذایی سالم و متناسبی داشته باشید و از مغزها، سبزیجات تازه و روغن‌های سالم و طبیعی در طول روز استفاده کنید.
    • برای خرید انواع شامپو برای موهای خشک بهتر است به دنبال گزینه‌هایی باشید که در آن‌ها از ویتامین‌هایی مثل A ،D و E استفاده شده است.

    از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله سبک زندگی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.