سبک زندگیسلامت و زیبایی

۶ روشی که آقایان باید برای مراقبت از مو رعایت کنند!

داشتن موهای سالم و درخشان یکی از معیارهای زیبایی است. این معیار فقط مختص خانم‌ها نیست. در واقع آقایان هم مایل به داشتن چهره و اندام زیبا هستند. فقط آن‌‌ها به اندازه خانم‌ها این احساسات را بروز نمی‌دهند. خوشبختانه امروزه جامعه دارد به سمت و سویی کشیده می‌شود که زیبایی آقایان هم مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه دیگر فقط خانم ها مشتری لوازم بهداشتی و سلامت پوست و مو نیستند. آقایان هم دارند پا به میدان می‌گذارند!

از این رو است که در این مقاله از اکالا بلاگ قرار است کمی در مورد روتین مراقبت از موی آقایان صحبت کنیم. با تمرکز بر سلامت و زیبایی مو. با ما همراه باشید.

روتین مو چیست؟

روتین مو شامل مجموعه کارهای مراقبتی و بهداشتی می‌شود که روزانه یا شبانه، به صورت منظم، انجام می‌شود. منظور از این کارها داشتن پوست و مویی سالم‌تر است. اگر شما مو یا پوست آسیب دیده داشته باشید، با دنبال کردن یک روتین مناسب می‌توانید اعضای مرده خود را زنده کنید.

به من اعتماد کنید. شما با داشتن یک روتین غذایی مناسب می‌توانید اندام دلخواه خود را بسازید.

روتین مو چیست؟

چرا با یک روتین پوست و مو نتوانید به ظاهر دلخواه خودتان برسید؟ اصلا کار غیرممکنی نیست. اتفاقا این یک اصل است. این روند شاید زمان‌بر و گاهی خسته کننده باشد. ولی در طولانی مدت اثرات شگفت‌انگیزی خواهد داشت.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    روتین مو برای هر جنس مو متفاوت است. مو می‌تواند سه جنس معمولی، خشک و چرب داشته باشد. حتی بافت مو هم می‌تواند مختلف باشد. انواع بافت مو شامل صاف، فر و موج‌دار است. شما بسته به جنس و بافت موهای خود تصمیم می‌گیرید که چه روتینی را دنبال کنید.

    زیرا انواع و اقسام محصولات مراقبتی وجود دارد و شما در این تنوع گیج و سردرگم می شوید. ولی اگر از همان اول جنس و بافت مو را به درستی تشخیص دهید، آن‌ها را معیار قرار می‌دهید و روتین خود را انتخاب می‌کنید. انتخاب یک روتین مناسب کاری زمان بر است. باید در این پروسه حسابی صبر و حوصله خرج کنید.

    بیشتر بخوانید: ۱۴ نکته کلیدی روتین روزانه مراقبت از موی مردان

    روتین مراقبت از مو برای مردان

    شاید بتوان گفت مردان به اندازه زنان به داشتن یک روتین مراقبتی مو نیاز دارند. آن‌ها همیشه زودتر از زنان دچار طاسی، کم پشتی و ریزش مو می‌شوند. این مشکلات در بین مردان خیلی رایج است. به همین دلیل است که داشتن یک روتین مراقبتی از مو می‌تواند روند ریزش مو را کم سرعت‌تر کند. در ادامه ۵ نکته مهم و کاربردی برای روتین مردان را بررسی خواهیم کرد. تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

    شامپوی مناسب استفاده کنید.

    اول از همه، انتخاب یک شامپوی مناسب است. شامپویی که انتخاب می‌کنید قرار است در هفته ۲ یا ۳ بار استفاده شود. پس مهم است یک محصول باکیفیت انتخاب کنید. بهتر است این شامپو بدون مواد مضری مثل سولفات و سیلیکون باشد.

    شامپوی مناسب استفاده کنید

    این دو مواد شیمیایی روی موها تاثیر خوبی ندارند و در طول زمان باعث خشکی مو می‌شوند. وقتی مو خشک می شود، به طبع آسیب‌پذیرتر هم می‌شود. پس به این نکته خوب توجه کنید. زیرا معمولا نادیده گرفته می‌‌شود و کم اهمیت به نظر می‌رسد.

    در هفته ۲ یا ۳ بار موهای خود را بشویید.

    شما روزانه موهای خود را می شویید یا چند روز در میان؟ اگر روزانه دوش می‌گیرید خود را موظف کنید که یک روزهایی فقط بدن خود را شستشو دهید و به موهای خود شامپو یا آب نزنید. چربی‌های تولید شده در کف سر مفید هستند و ما با شستشوی بی‌رویه این چربی مفید را از بین می‌بریم. با این کار برعکس چیزی که فکر می کنیم، داریم به موهای خود ضرر بزرگی وارد می کنیم. زیرا به مرور زمان خشک و آسیب‌پذیر می‌شوند.

    از آب داغ استفاده نکنید.

    هیچ وقت از آب داغ استفاده نکنید. آب داغ به پوست و موی شما آسیب‌های زیاد و عمیقی وارد می‌کند. سعی کنید تا جای ممکن دمای آب را پایین نگه دارید. البته آب ولرم هم مناسب است.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

    موهای خود را به آرامی با حوله خشک کنید.

    آب، کراتین موجود در مو را از بین می‌برد. از این رو است که اگر بعد از حمام با خشونت و محکم موهای خود را خشک کنید، موها آسیب می‌بینند و می‌شکنند. بهترین راه این است که موهای خود را به آرامی خشک کنید و اصلا عجله نکنید. حوله را دور ساقه موهای خود بپیچید و کمی فشار دهید تا آبش گرفته شود. ولی به هیچ وجه محکم سر خود را نمالید. این کار تأثیر منفی زیادی بر موهای شما می‌گذارد.

    موهای خود را به آرامی با حوله خشک کنید.

    یک رژیم غذایی مغذی را دنبال کنید.

    مهم نیست شما چه برند شامپو یا محصولات مراقبتی انتخاب می‌کنید. اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید، تمام این کارها آب در هاون کوبیدن است. شما باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که در آن به تمام مواد مورد نیاز بدن پرداخته شده باشد. برای مثال:

    • پروتئین: این مواد مغذی در گوشت، تخم مرغ، لوبیا، آجیل و غیره یافت می‌شود.
    • ویتامین B: این ویتامین به کرات در گوشت، تخم مرغ و سبزیجات پیدا می‌شود.
    • امگا۳: گوشت ماهی، آووکادو، و آجیلی مثل گردو غنی از امگا۳ هستند.
      پس این مواد مغذی برای داشتن پوست و موی سالم واجب و ضروری هستند. شما باید اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما همه این مواد را پوشش می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو

    بهترین محصولات مراقبتی مو برای آقایان

    معیار‌های انتخاب بهترین محصولات مو برای آقایان و خانم‌ها تفاوت چندانی با هم ندارند. فقط به دلیل تفاوت فیزیک زنان و مردان، محصولاتی که برای مردان تولید می‌شود ممکن است قوی‌تر عمل کنند. توصیه ما این است که در محصولات مراقبتی این تفکیک جنسیتی رعایت شود تا بهترین نتایج حاصل شود.

    بهترین محصولات مراقبتی مو برای آقایان

    شامپو ضد شوره مردانه کلیر

    داشتن شوره باعث می‌شود همیشه روی سرشانه‌های خود دانه‌های ریز سفید رنگی دیده شود. دلیل به وجود آمدن شوره، چربی زیاد از حد سر است. شامپو ضد شوره کلیر با فرمولاسیون ویژه و منحصر به فردی که دارد، از شوره جلوگیری می‌کند. این در حالی است که شامپوهای ضد شوره معمولا پوست سر را بیش از حد خشک می‌کنند و بعد از مدتی پوست سر و مو آسیب‌پذیر و شکننده می‌شوند.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپو برای موهای خشک و وز؛ ایرانی و خارجی

    لوسیون گیاهی تقویت مو سینره

    این لوسیون برای کاهش ریزش و تقویت ریشه مو کاربرد دارد. اگر پیاز مو از بین رفته باشد، امیدی به برگشت مو نیست. ولی اگر ناحیه آسیب دیده فولیکول مو باشد، با استفاده از مواد و محصولات مراقبتی امیدی به برگشت مو وجود دارد. این لوسیون گیاهی در همین راستا طراحی شده است. پس اگر نگران کاهش حجم موها و طاسی هستید از این لوسیون استفاده کنید.

    لوسیون ضد ریزش موی فولیکا مخصوص آقایان

    همانطور که گفتیم مشکل ریزش مو جنسیت نمی‌فهمد. ولی فیزیک آقایان متفاوت است. پس اینکه این تفاوت‌ها را بپذیریم به ما کمک زیادی می‌کند. برای مثال لوسیونی که قرار است به شما معرفی کنیم مخصوص آقایان تولید شده است و خانم‌ها مطلقا نمی‌توانند با استفاده از این لوسیون نتیجه بگیرند.

    بیشتر بخوانید: تاثیر مثبت و منفی نرم کننده مو

    این لوسیون برای تقویت فولیکول‌های مو تولید می‌شود. این محصول از شرکت کاربلد فولیکا با توجه به شرایط محیطی ایران تولید شده است و در کنترل چربی سر فوق العاده عمل می‌کند. همانطور که می دانید کنارل چربی سر از شوره مو جلوگیری می‌کند.

    همانطور که خواندید و مشاهده کردید، مراقبت از موی مردان چندان ساده نیست. آن‌ها هم مانند خانم‌ها نیاز به روتین و استفاده از محصولات مخصوص مراقبتی دارند. با رعایت این نکات مهم است که ظاهر پوست و موی شما مثال زدنی می‌شود. امیدوارم این مقاله به کارتان آمده باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.