سبک زندگیسلامت و زیبایی

معرفی بهترین شامپوهای ایرانی؛ برای انواع موها

تنوع شامپوهای ایرانی این روزها آنقدر زیاد است که دیگر کمتر کسی به سراغ شامپوهای خارجی می‌رود. کیفیت قابل قبول محصولات ایرانی در مقایسه با بهترین شامپوهای خارجی موجب شده تا در سال‌های اخیر عده زیادی از طرفداران شامپوهای خارجی، شروع به استفاده از انواع شامپو ایرانی کنند. با این حال همه ما می‌دانیم که همه برندها کیفیت یکسانی ندارند و انتخاب نوع شامپو و متناسب بودن آن با نوع موهای فرد مهم‌ترین موضوعی است که باید در زمان خرید شامپو به آن توجه کنید.

در این مقاله از بلاگ اکالا قصد داریم شما را با انواع شامپو ایرانی و همچنین بهترین شامپوهای بازار ایران از دید خریداران آشنا کنیم، پس تا ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

با انواع شامپو ایرانی آشنا شوید

انواع شامپو ایرانی درست مثل برندهای خارجی با اهداف مختلف و برای انواع موها طراحی شده‌اند. انتخاب درست شامپوی متناسب با موها به شما کمک می‌کند تا موهایی سالم‌تر، درخشان‌تر و زیباتر داشته باشید و از شر ریزش مو و چربی کف سر و یا خشک شدن موها راحت شوید. در ادامه می‌توانید با انواع شامپو ایرانی آشنا شوید.

با انواع شامپو ایرانی آشنا شوید

۱- شامپو روزانه ایرانی

اگر موهای چربی دارید و یا در اثر ورزش شدید و کار بدنی هر روز عرق می‌کنید، بهترین نوع شامپو برای شما شامپو روزانه است. این شامپوها طوری طراحی شده‌اند که با استفاده روزانه آسیبی به موها وارد نمی‌کنند و قدرت پاک‌کنندگی ملایم‌تری نسبت به شامپوهای دیگر دارند.

۲- شامپو برای موهای چرب

حقیقت این است که انتخاب شامپوی مناسب برای موهای چرب بیشتر از هر نوع موی دیگری اهمیت دارد. افرادی که موهای چربی دارند، باید از شامپوهای مخصوص موی چرب استفاده کنند تا پوست سر آن‌ها بعد از شستشو به خوبی تمیز شود و چربی اضافه موها پاکسازی شود. معمولا برای تهیه انواع شامپو ایرانی مخصوص موهای چرب از مواد طبیعی مثل لیمو، نعنا روغن درخت چای استفاده می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: ۱۴ نکته کلیدی روتین مراقبت از موی مردانه

    ۳- شامپو مخصوص موهای خشک

    موهای خشک معمولا شکننده و حساس هستند و نیاز به آبرسانی و تغذیه بیشتر دارند. افرادی که موی خشکی دارند، معمولا باید از شامپوهایی استفاده کنند که در ترکیبات آن‌ها از انواع روغن و نرم‌کننده استفاده شده است. مصرف شامپوهای حاوی الکل و سولفات می‌تواند میزان خشکی موها را تشدید کند، بنابراین اگر موی خشکی دارید از انواع شامپو ایرانی بدون سولفات و الکل استفاده کنید.

    ۴- شامپو موهای رنگ شده

    اگر موهایتان رنگ شده است، باید از شامپویی استفاده کنید که فاقد مواد شیمیایی خشن است و موجب پاک شدن رنگ مو نمی‌شود. اکثر برندهای ایرانی شامپوهای مخصوص برای موهای رنگ شده تولید می‌کنند که تنها نسبت به شامپوهای دیگر ملایم‌تر هستند، بلکه به تثبیت رنگ مو نیز کمک می‌کنند.

    شامپو ایرانی برای موهای رنگ شده

    ۵- شامپوی حجم دهنده موی ایرانی

    افرادی که موهای کم‌پشت یا بیش از حد لختی دارند، همیشه به دنبال راهکاری هستند تا موهای خود را حجیم‌تر نشان دهند. باید بدانید که در لیست انواع شامپو ایرانی، شامپوهای حجم دهنده نیز وجود دارند. برای تهیه این شامپوها از مواد سبکی استفاده می‌شود که حجم موها را بیشتر می‌کنند و ظاهری پرپشت‌تر به موهای شما می‌بخشند.

    بیشتر بخوانید: انواع شامپو برای موهای کراتین شده

    ۶- شامپو بدون سولفات

    سولفات یکی از مواد تشکیل‌دهنده شامپوهای معمولی است که به از بین بردن چربی، آلودگی و پوسته‌های مرده پوست سر می‌شوند. هر چند استفاده از سولفات در غلظت پایین بی‌خطر است، اما استفاده مکرر از شامپوهای حاوی سولفات با غلظت بالا می‌تواند موجب از بین بردن روغن‌ها و پروتئین‌های مو شود. شامپوهای بدون سولفات ملایم‌ترین نوع شامپوها هستند که کف کمتری تولید می‌کنند ولی میزان پاک‌کنندگی مناسبی دارند.

    ۷- انواع شامپوی ضد شوره

    استفاده از شامپوی ضد شوره یک راهکار موثر برای درمان شوره سر است و از خشک شدن پوست سر جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید انواع شامپو ایرانی باکیفیت را برای درمان شوره سر استفاده کنید.

    ۸- شامپوی ضد ریزش

    ریزش مو یک مشکل رایج است که دلایل متعددی دارد. استفاده از شامپوی ضد ریزش موهای شما را تقویت می‌کند و با تنظیم چربی مو از ریزش مو جلوگیری می‌کند. معمولا در شامپوهای ضد ریزش از موادی مثل بیوتین، نیاسین و کافئین استفاده می‌شود.

    بیشتر بخوانید: روتین مو؛ ۷ نکته کلیدی برای مراقبت از موی سر

    ۹- شامپوی بچه

    یکی دیگر از انواع شامپو ایرانی، شامپوی مخصوص کودک است که با قدرت پاک‌کنندگی ملایم، برای پوست و موی حساس کودک مناسب است. در ترکیبات شامپو بچه معمولا مواد شیمیایی بسیار محدودی استفاده می‌شود و از همین رو بسیاری از بزرگسالان نیز از این شامپوها استفاده می‌کنند.

    بهترین برندهای شامپو ایرانی

    هر چند انتخاب نوع شامپو تاثیر زیادی بر سلامت موهای شما دارد، اما تجربه ثابت کرده است که برخی برندها و تولیدکنندگان ایرانی شامپوهای باکیفیت‌تری تولید می‌کنند و همین موضوع موجب شده در لیست بهترین انواع شامپوی ایرانی قرار بگیرند. در ادامه این بخش می‌توانید با بهترین برندهای شامپوی ایرانی برای انواع مو آشنا شوید.

    بهترین برندهای شامپو ایرانی

    ۱- شامپو فولیکا

    فولیکا یکی از بهترین برندهای شامپو ایرانی است که به طور تخصصی برای انواع موها شامپوهای متنوعی تولید می‌کند. بیشتر خریدارانی که از این برند استفاده می‌کنند، از کیفیت محصولات رضایت زیادی دارند. برند فولیکا در لیست بهترین شامپوهای ایرانی بدون سولفات نیز قرار دارد.

    ۲- دیپ سنس

    دیپ سنس یک مارک پرفروش از شامپوهای ایرانی است که در چند سال اخیر به خاطر کیفیت بالای محصولات به شدت بین مصرف‌کنندگان محبوب شده است. محصولات دیپ سنس همگی حاوی عصاره گیاهی و روغن‌های طبیعی هستند و رایحه‌ دلپذیری دارند.

    ۳- صحت

    شامپو صحت یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید شامپو در کشور است که در سال‌های اخیر با ایجاد تغییراتی اساسی در ظاهر و فرمولاسیون شامپوها توانسته محصولات فوق‌العاده باکیفیتی را ارائه دهد. این برند برای انواع موها شامپوهای مخصوصی تولید می‌کند و با افزودن عصاره‌های طبیعی به شامپوها از موهای شما در برابر آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

    ۴- لامینین

    برند لامینین یکی دیگر از برندهای محبوب ایرانی در لیست بهترین شامپو ایرانی از نگاه مردم است که درصد رضایت زیادی بین مصرف‌کنندگان دارد. این شامپو با تولید شامپوهای تخصصی و فرمولاسیون ویژه توانسته در لاین‌های ریزش مو، تقویت موی سر و همچنین تولید شامپوهای ضد شوره رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

    بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع مو و شامپوهای مناسب آن‌ها

    ۵- نئودرم

    نئودرم از آن دسته برندهایی است که نه تنها شامپو بلکه بسیاری از محصولات مراقبتی آن نیز در بین مصرف‌کنندگان ایرانی بسیار محبوب است. برند نئودرم از بهترین شامپوهای ضد ریزش مو ایرانی است که موجب کاهش ریزش موها و نرم شدن موها می‌شود. کیفیت بالا و قیمت مناسب از بهترین ویژگی‌های انواع شامپو ایرانی نئودرم است.

    ۶- شامپو سینره

    اگر به دنبال بهترین شامپو ایرانی برای پرپشت شدن مو هستید، پیشنهاد ما شامپو پروتئینه سینره است. شامپوهای سینره همگی حاوی ویتامین و مواد مغذی هستند و به حفظ رطوبت موها، افزایش رشد مو و جلوگیری از شکنندگی موهای شما کمک می‌کنند.

    ۷- سریتا

    به جرات می‌توان گفت که برند سریتا بهترین شامپو ایرانی برای ریزش مو و تقویت موهای سر است. این برند که در لیست پرفروش‌ترین شامپوهای ایرانی نیز قرار دارد، موهای شما را تقویت می‌کند و جلوی ریزش مو، خشک شدن و شکنندگی‌ها را می‌گیرد.

    ۸- اکتیو

    شامپوهای برند اکتیو با قیمت مناسب و کیفیت قابل توجهی دارند، یکی دیگر از بهترین شامپوهای ایرانی هستند که به خصوص بین مردان ایرانی بسیار پرطرفدار هستند. رایحه دلپذیر این شامپوها در کنار سازگاری با مو از مهم‌ترین ویژگی‌های برند اکتیو است.

    سوالات متداول

    چرا باید از شامپو بدون سولفات استفاده کنیم؟

    استفاده از شامپو بدون سولفات به حفظ رطوبت طبیعی پوست سر و موها کمک می‌کند و از ایجاد موخوره و شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. این شامپوها مانع التهاب و خشکی پوست سر می‌شوند و برای افرادی که موهای خود را رنگ را کراتینه کرده‌اند، گزینه مناسبی هستند.

    بهترین شامپو ایرانی برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو چه برندی است؟

    برای جلوگیری از ریزش مو می‌توانید از شامپوهای برند سریتا و سینره استفاده کنید.

    بهترین شامپو ایرانی برای موهای چرب چه ویژگی دارد؟

    شامپوهای ایرانی مخصوص موهای چرب پوست سر را به طور کامل پاکسازی می‌کنند و از چرب شدن موهای شما جلوگیری می‌کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.