آشپزینوشیدنی

طرز تهیه آب انگور خوشمزه؛ سریع و ساده در خانه

آب انگور خانگی یکی از خوش‌طعم‌ترین و مفیدترین نوشیدنی‌ها برای سم‌زدایی و سلامت است که فواید زیادی برای بدن دارد. مصرف یک لیوان آب انگور تازه می‌تواند به رفع خستگی و افزایش انرژی شما کمک کند و بخش زیادی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن را تامین کند. در طرز تهیه آب انگور خانگی می‌توانید از هر نوع انگوری که طعم آن را بیشتر دوست دارید استفاده کنید.

اما بهترین روش طرز تهیه آب انگور در خانه چیست؟ آیا راهی برای تهیه آب میوه انگور بدون دستگاه وجود دارد؟ در این مقاله از بلاگ اکالا می‌توانید با چند روش طرز تهیه آب انگور حلال آشنا شوید.

نحوه گرفتن آب انگور خانگی با آب‌میوه‌گیری

استفاده از آب‌میوه‌گیری راحت‌ترین و سریع‌ترین روش طرز تهیه آب انگور خانگی است. برای گرفتن آب انگور با دستگاه ابتدا باید دانه‌های انگور را از شاخه جدا کنید. سپس انگورها را در یک ظرف آب بریزید و مقداری نمک و سرکه به آن اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید تا انگور در محلول نمک و سرکه و آب بماند.

در نهایت انگورها را چند بار آبکشی کنید تا کاملا تمیز شوند. حالا انگورها را در دستگاه آبمیوه گیری بریزید. برای سهولت کار می‌توانید مقداری آب به آن اضافه کنید تا آب انگور شما راحت‌تر از دستگاه خارج شود.

معمولا آب انگوری که با استفاده از آبمیوه گیری درست می‌شود، چندان زلال و شفاف نیست. اگر دوست دارید آب انگور زلال شود، باید آن را با پارچه توری یا الک صاف کنید. سپس آن را در پارچ بریزید و چند تکه یخ به آن اضافه کنید. نوشیدنی خوش‌طعم و سالم شما آماده است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آب‌ زرشک خانگی

نحوه گرفتن آب انگور با آب‌میوه‌گیری

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    طرز تهیه آب انگور خانگی بدون دستگاه

    یکی از ساده‌ترین روش‌های طرز تهیه آب انگور خانگی له کردن انگورها با گوشت‌کوب است. اگر به دستگاه آبمیوه گیری یا غذاساز دسترسی ندارید، می‌توانید با کمک یک گوشت‌کوب ساده در خانه آب انگور درست کنید. برای این کار ابتدا باید انگورها را از خوشه جدا کنید. آن‌ها را در یک ظرف آب بریزید و خوب بشویید. سپس انگورها را چندین بار آبکشی کنید تا کاملا تمیز شوند.

    حالا انگورها را در یک ظرف مناسب بریزید. با کمک گوشت‌کوب دستی انگورها را کاملا له کنید. انگورها را با استفاده از الک یا یک پارچه توری صاف کنید. برای این کار باید محتویات قابلمه را از الک یا توری رد کنید تا تفاله و پوست انگور از آب آن جدا شود. در نهایت آب انگور صاف شده را در پارچ بریزید و در زمان مصرف یک تکه یخ به آن اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آبلیمو (لیموناد) خانگی

    طرز تهیه آب انگور خانگی با مخلوط‌کن

    یکی دیگر از روش‌های طرز تهیه آب میوه انگور طبیعی در خانه، استفاده از دستگاه مخلوط‌کن است. برای این کار باید انگورهای شسته شده را در دستگاه مخلوط‌کن بریزید و کاملا میکس کنید. سپس انگور له شده را با استفاده از الک یا توری صاف کنید. آب انگور تازه و صاف شده را در پارچ بریزید و از طعم و مزه دلپذیر آن لذت ببرید.

    طرز تهیه آب مویز

    مویز یکی از مفیدترین انواع انگور خشک شده است که نوشیدن آب آن خواص زیادی برای بدن دارد. برای تهیه آب مویز ابتدا باید ۲ لیوان آب در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. صبر کنید تا آب بجوشد و بعد کشمش‌ها را اضافه کنید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد شعله گاز را خاموش کنید. اجازه دهید کشمش‌ها برای ۱ شب در آب بمانند. صبح کشمش‌ها را آبکشی کنید. می‌توانید آب مویز را به صورت گرم یا خنک بنوشید. در بسیاری از موارد توصیه می‌شود آب مویز را به صورت ولرم ناشتا میل کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انگور و توت‌ فرنگی

    طرز تهیه آب مویز

    با خواص بی‌نظیر آب انگور خانگی آشنا شوید

    آب انگور یک نوشیدنی سالم و سرشار از آنتی‌اکسیدان است که مصرف آن هم به پاکسازی بدن و هم افزایش انرژی شما کمک می‌کند. در ادامه می‌توانید با خواص شگفت‌انگیز آب انگور طبیعی آشنا شوید.

    • بهبود سلامت قلب
    • تقویت سیستم ایمنی بدن
    • تقویت سیستم گوارشی
    • جلوگیری از یبوست
    • تقویت بینایی
    • جلوگیری و کمک به درمان سرطان
    • تنظیم قند خون
    • جلوگیری از ریزش و سفیدی موها
    • کاهش فشارخون
    • جوانسازی پوست
    • تسکین سردرد
    • تقویت استخوان‌ها
    • درمان کم خونی
    • سفید شدن دندان‌ها

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انگور و سیب

    با خواص آب مویز آشنا شوید

    آب کشمش یا مویز فواید زیادی برای بدن دارد. مصرف آب مویز می‌تواند به پاکسازی کبد کمک و بدن شما را سم‌زدایی کند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین خواص آب کشمش یا مویز اشاره شده است.

    • درمان یبوست
    • کاهش فشارخون
    • تصفیه و پاکسازی بدن
    • تقویت استخوان‌ها
    • پیشگیری از سرطان
    • پاکسازی کبد
    • کاهش کلسترول بد خون
    • تنظیم اسید معده
    • تقویت سیستم ایمنی بدن

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه آب انگور خانگی

    بهتر است آب انگور را به صورت تازه مصرف کنید. می‌توانید آب انگور را تا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و مصرف کنید. در صورتی که مقداری آب انگوری که تهیه کرده‌اید، زیاد است، می‌توانید آن را در فریزر منجمد کنید.

    در صورتی که از مخلوط‌کن یا آبمیوه گیری برای تهیه آب انگور استفاده می‌کنید، حتما از انگور بدون دانه استفاده کنید تا دانه انگور در دستگاه له نشود.
    در صورتی که انگوری که برای تهیه آب انگور استفاده می‌شود، شیرین نباشد، می‌توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید. اگر مقدار آب انگوری که درست کرده‌اید زیاد است، می‌توانید از آن برای تهیه شیره انگور استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انگور و موز

    آب انگور خانگی

    سوالات متداول

    در این بخش به سوالات متداولی که در رابطه با آب انگور پرسیده می‌شود، پاسخ خواهیم داد.

    مصرف آب انگور در چه صورتی حرام است؟

    در صورتی که بعد از جوشاندن آب انگور، دو سوم آن بخار شود، مشکلی ندارد. اما اگر آب انگور را پیش از بخار شدن دو سوم آن یا پس از این که دو سوم آن بخار شد بجوشانید، مصرف آن حرام است.

    برای تهیه آب انگور خانگی باید از چه نوع انگوری استفاده کنیم؟

    برای تهیه آب انگور خانگی می‌توانید از انواع مختلف انگور قرمز یا زرد استفاده کنید. اما توجه داشته باشد که انگور شما باید تازه، سالم و رسیده باشد.

    برای دریافت نکات آشپزی بیشتر و طرز تهیه نوشیدنی‌های دیگر به مجله آشپزی اکالا سری بزنید.

    ۲.۸/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.