آشپزینوشیدنی

۳ طرز تهیه شربت آبلیمو (لیموناد) خانگی؛ مناسب روزهای گرم تابستان

لیموناد یکی از نوشیدنی‌های بسیار پرطرفدار و خوشمزه تابستانی است که به دلیل وجود لیمو تازه در آن در رفع عطش و تشنگی و از آن مهم‌تر آبرسانی بالا به بدن، انتخابی عالی در روزهای گرم بهار و تابستان است. لیموناد محبوب‌ترین نوشیدنی باطراوت تابستانی در بسیاری کشورها از جمله آمریکا است که گاه مردم آن را به‌صورت روزانه و برای کمک به سلامتی خود استفاده می‌کنند.

پایه اصلی تمام لیمونادها، لیمو است. به دلیل ترش بودن مزه لیمو شما می توانید هر نوع شیرین کننده از قبیل شکر یا عسل را به لیموناد بیفزایید.

لیموناد به طور کلی به ۲ دسته تقسیم می‌شود:

  1. لیموناد بدون گاز که از ترکیب آب با شکر یا عسل و لیمو تهیه می‌شود .
  2. لیموناد گازدار که برای تهیه آن به جای آب از نوشابه یا آب گازدار استفاده می‌شود.

در ادامه قصد داریم تا شما را با خواص این نوشیدنی خوشمزه و طبیعی به همراه طرز تهیه لیموناد نعنایی و زنجبیلی آشنا کنیم. برای مشاهده شربت تابستانی می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید.

با ما در بخش آشپزی در مجله اینترنتی اکالا بلاگ با بهترین دستور تهیه لیموناد خانگی همراه باشید!

طرز تهیه شربت لیموناد و نعنا

با طرز تهیه شربت آبلیمو و نعناع همراه ما باشید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم شربت آبلیمو و نعناع برای ۴ نفر
    آب خنک۴ لیوان
    آب ولرم ۱ لیوان
    شکر۱ پیمانه
    آبلیموی تازه به میزان لازم
    نعنای تازهچند شاخه 
    لیموی خورد شده برای تزئینچند حلقه
    یخ به میزان کافی

    همراه ما باشید با طرز تهیه شربت لیموناد، این شربت خوشمزه!

    مرحله اول: درست کردن شربت نعناع تازه

    در گام اول قابلمه ای متوسط انتخاب کرده و بر روی شعله قرار می دهیم. سپس آب ولرم به همراه شکر را درون قابلمه ریخته و هم می‌زنیم تا یکدست شود. سپس چند برگ نعنای تازه را به آن اضافه می‌کنیم. هنگامی مخلوط آب و شکر و نعنا جوشید و به غلظت مناسبی رسید آن را کنار می گذاریم تا به دمای محیط برسد و هنگام مصرف نعناهای جوشیده شده را کنار می‌گذاریم.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لیموناد توت فرنگی

    مرحله دوم: طرز تهیه شربت لیموناد با نعناع

    درون پارچ شربت آب و شکر را می افزاییم سپس مقداری آب خنک به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا اندکی رقیق شود. بعد از آن مقداری آب لیموی تازه را به مخلوط اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. در آخر چند برگ نعنای تازه به همراه چند تکه لیموی برش خرده و یخ های قالبی را به آن اضافه می کنیم. به همین راحتی شربت لیموناد و نعنای ما حاضر می‌شود.

    طرز تهیه لیموناد تابستانی با نعناع

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی

    شربت لیموناد و زنجبیل

    این شربت به دلیل داشتن زنجبیل دارای خواص زیادی می باشد. زنجبیل بسیار گرم است و به دفع سموم از بدن کمک می کند هم چنین به دلیل خاصیت ضد التهابی به درمان سردرد های میگرنی کمک می کند. زنجبیل خاصیت چربه سوزی فوق العاده ای دارد بنابراین نوشیدن این شربت برای کسانی قصد کاهش وزن را دارند مناسب است.

    طرز تهیه شربت لیموناد با زنجبیل
    آب خنک ۴ لیوان
    آب ولرم ۲ لیوان
    شکر ۱ پیمانه
    زنجبیل۳ برش
    آبلیمو تازه به میزان کافی
    برش لیمو و برگ نعنا برای تزئینچند عدد
    یخ به میزان کافی

    طرز تهیه شربت لیموناد و زنجبیل

    همراه ما باشید.

    مرحله اول: طرز تهیه شربت زنجبیل

    در گام اول قابلمه ای متوسط انتخاب کرده و بر روی شعله قرار می دهیم. سپس آب ولرم به همراه شکر را درون قابلمه ریخته و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس ۳ ورق زنجبیل خرد شده را به آن اضافه می کنیم. هنگامی مخلوط آب و شکر و زنجبیل جوشید و به غلظت مناسبی رسید آن را کنار می‌گذاریم تا به دمای محیط برسد و هنگام مصرف زنجبیل های جوشیده شده را کنار می گذاریم.

    مرحله دوم: طرز تهیه شربت آبلیمو با زنجبیل

    درون پارچ شربت آب و شکر را می افزاییم سپس مقداری آب خنک به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا اندکی رقیق شود. بعد از آن مقداری آب لیموی تازه را به مخلوط اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. در آخر چند برگ نعنای تازه به همراه چند تکه لیموی برش خرده و یخ های قالبی را به آن اضافه می کنیم. به همین راحتی شربت لیموناد و زنجبیل ما حاضر می شود.

    حتما امتحان کنید: طرز تهیه شربت زردآلو

    طرز تهیه لیموناد گازدار

    برای تهیه لیموناد گازدار به روش سنتی، می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید.

    مواد لازم لیموناد گازدار:
    لیمو تازه۴ عدد
    آب داغ۱ لیوان
    شکر۱ لیوان
    آب معدنی گازدار
    بستنی یا یخبه میزان دلخواه (اختیاری)

    مراحل طرز تهیه لیموناد گازدار

    همراه ما باشید با طرز تهیه لیموناد گازدار به صورت مرحله به مرحله:

    مرحله اول : آب گیری لیمو

    لیموها را خوب بشوید و سپس آن‌ها را برش دهید تا آب آن‌ها را به دست آورید. می‌توانید از ابزاری مانند روغن‌گیر استفاده کنید یا لیموها را دستی فشار دهید تا آبشان جدا شود.

    مرحله دوم : حل کردن شکر

    آب داغ را به لیوانی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. به خوبی هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود و محلول قندی تشکیل شود. اگر می‌خواهید لیموناد شیرین تری داشته باشید، می‌توانید مقدار بیشتری شکر اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه موهیتو بلوبری ساده و خوشمزه

    مرحله سوم : اضافه کردن آبلیمو به شربت شکر

    آب لیمو تازه را به محلول قندی اضافه کنید و همه چیز را مخلوط کنید. این مرحله می‌تواند باعث جذب کامل آب لیمو توسط محلول قندی شود.

    مرحله چهارم : ریختن آب گازدار در لیموناد

    حدوداً نصفی از لیوان را با آب معدنی گازدار پر کنید و سپس محلول قندی و لیمو را به آن اضافه کنید. برای حاصل شدن یک لیموناد گازدار خنک و خوشمزه، می‌توانید بستنی یا یخ به آن اضافه کنید.

    با چنگال یا قاشق، همه مواد را به هم بزنید تا محلول قندی و آب لیمو به آب معدنی مخلوط شود.

    مرحله آخر : سرو و تزئین لیموناد با برگ نعنا و لیمو

    سرو لیموناد را در لیوان‌های سرد سرو کنید و می‌توانید با برگ‌های نعناع یا میوه‌های تازه لیمو یا نارنج برای تزئین ظاهری زیبا استفاده کنید. همچنین، می‌توانید لیوان‌ها را با برگ‌های نعناع یا برگ‌های نارنج تزئین کنید.

    لیموناد گازدار آماده است! می‌توانید آن را فوراً سرو کنید و لذت ببرید. همچنین، می‌توانید در یخچال نگهداری کنید تا خنک بماند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه رانی زرد آلو

    طرز تهیه لیموناد گازدار

    توجه داشته باشید که می‌توانید نسبت مواد را به سلیقه خود تنظیم کنید. اگر دوست دارید لیموناد شیرین‌تر یا ترش‌تر باشد، می‌توانید میزان شکر یا آب لیمو را تغییر دهید.

    لیموناد را جایگزین نوشابه کنید!

    شاید شما هم از طرفداران نوشابه سون‌آپ باشید، یک نوشابه گازدار که طعمی خاص و محبوب دارد. اگر شما بخواهید این نوشابه را به‌صورت مداوم استفاده کنید مطمعنا برای سلامتی شما مضر است اما لیموناد نوشیدنی با همان طعم است که نه تنها مضر نیست بلکه در برخی کشورها مثل آمریکا یکی از نوشیدنی‌های روزانه مردم است و تفاوت تنها در نوع قند مورد استفاده است!

    در نوشابه‌های گازدار ۷-UP مقدار زیادی قند وجود دارد اما اگر در تهیه لیموناد شما از قند طبیعی مثل عسل استفاده کنید آن‌گاه یک لیموناد طبیعی و مفید برای بدن خود تهیه کرده‌اید.

    بیشتر بخوانید: انواع شربت نذری

    خواص بی‌نظیر لیموناد؛ ۷ فایده شگفت انگیز شربت لیموناد برای سلامتی

    با خواص بی نظیر شربت لیموناد در اینجا آشنا شوید.

    ۱- منبع عالی ویتامین C

    ویتامین C زیادی در آب لیمو و لیموناد وجود دارد، یک فنجان لیموناد ویتامین C کافی برای تامین نیاز روزانه شما دارد.بدن ما برای عملکرد موثر به دریافت منظم ویتامین C نیاز دارد. ویتامین C سلول‌های بدن ما را سالم نگه می‌دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد کار خود را انجام دهند و در صورت نیاز تکثیر شوند.

    ۱۰۰ گرم لیمو موجود در لیموناد می‌تواند ۵۹ درصد نیاز بدن به ویتامین ث که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می‌رود را تامین کند!

    ۲- لیموناد آب‌رسان است

    دلیلی وجود دارد که ما در روزهای گرم تابستان لیموناد می‌نوشیم، زیرا نه‌تنها به طرز خوشمزه‌ای خنک و باطراوت است، بلکه به طرز شگفت‌انگیزی آب‌رسان است. بدن ما برای عملکرد خود باید هیدراته بماند و لیموناد راهی عالی برای تامین مایعات موردنیاز بدن درحالی‌که جوانه‌های چشایی ما را نیز ارضا می‌کند، فراهم می‌کند.

    ۳- لیموناد منبع انرژی است

    در حالی‌ که همیشه در مورد شکر زیاد صحبت می‌شود، می‌توانیم از قندها به‌عنوان منبع انرژی در حد اعتدال استفاده کنیم. لیموناد می‌تواند این قندها را تامین کند که بدن ما می‌تواند از آنها به‌عنوان سوخت برای تامین نیازهای روزانه خود استفاده کند. لیموناد راهی عالی برای پرانرژی ماندن و حفظ سطح قند خون در محدوده قابل‌قبولی است، به‌خصوص اگر فردی فعال باشید.

    ۴- لیموناد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

    لیموناد همچنین یک تقویت‌کننده عالی برای سیستم ایمنی بدن است. نه‌تنها منبع روزانه ویتامین C ما را تامین می‌کند، بلکه فواید لیموناد در خواص آنتی‌اکسیدانی آن نیز دیده می‌شود. لیمو آنتی‌اکسیدان‌ها را تامین می‌کند و بدن ما را سالمبرای مبارزه با بیماری مقام می‌کند. به‌عنوان یک امتیاز، آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین به حفظ شادابی پوست ما کمک می‌کنند!

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت جلاب

    ۵- لیموناد یک تقویت کننده طبیعی برای سلامت پوست و مو

    به دلیل وجود ویتامین های ث و ای، لیموناد برای پوست و مو بسیار مفید است زیرا این ترکیبات بازسازی سلول های پوستی را افزایش داده و باعث اکسیژن رسانی به پوست سر و رشد موها می‌شود.

    ۶- لیموناد برای دفع سموم بدن

    به طور کلی لیموناد یک نوشیدنی ادرارآور است، مصرف لیموناد به دفع سموم کمک می کند و برخی ترکیبات موجود در لیمو عملکرد کلیه ها را بهبود می‌بخشد. 

    ۷- درمان یبوست با لیموناد

    لیموناد به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر حل شدنی به طور طبیعی یبوست را درمان می‌کند.

    امیدوارم از طرز تهیه لیموناد در مجله اینترنتی اکالا خوشتان آمده باشد. برای مشاهده بخش آشپزی دیگر اینجا کلیک کنید.

    سوالات متداول در طرز تهیه لیموناد

    در این قسمت با جواب سوالات طرز تهیه لیموناد همراه ما باشید شاید این سوال شما نیز باشد.

    تفاوت لیموناد و موهیتو چیست؟

    این دو نوشیدنی هرچند شباهت هایی با هم دارند اما تفاوتهای آنها نیز بسیار زیاد است به این صورت که :

    لیموناد یک نوشیدنی با طعم لیمو است که به طور معمول از لیمو، آب و شکر ساخته می‌شود (پایه لیموناد می‌تواند آب هر میوه‌ای باشد اما حتما باید در آن از لیمو استفاده شده باشد مانند: لیموناد هندوانه، یا لیموناد توت فرنگی، لیموناد ساده و …) البته می‌توان لیموناد را با آب گازدار هم تهیه کرد.

    اما موهیتو، از مخلوط آب‌ گازدار، برگ نعنا، شکر، تقطیر نیشکر یا همان رام، آب لیمو تهیه می‌شود. همانطور که مشاهده می‌کنید، ترکیباتی که در موهیتو استفاده می‌شود، با ترکیباتی که در لیموناد به‌کار می‎رود، متفاوت است. علاوه بر آن، این نوشیدنی را نمی‌‎شود ترکیبی تهیه کرد و هیچ آبمیوه‌‌ای در تهیه موهیتو استفاده نمی‎شود.

    لیموناد را در فصل تابستان به‌صورت یک نوشیدنی سرد تهیه می‎کنند و در فصل زمستان آن را گرم آماده می‌کنند اما موهیتو از انواع نوشیدنی سرد است که با یخ تهیه می‌شود و در فصول سرد نمی‌توان از آن‌ها مصرف کرد.

    شباهتی که لیموناد و موهیتو دارد، این است که از نظر ظاهری شبیه به هم هستند و در هر دوی این نوشیدنی از آب لیمو استفاده می‌شود.

    آیا می‌شود لیموناد را در یخچال نگهداری کرد؟

    بله می‌توانید لیموناد را آماده کنید و در یخچال نگهداری کنید تا خنک بماند و مجددا استفاده کنید.

    ۴.۴/۵ (۷ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۳۲ دیدگاه ها

    1. سلام. من و دخترم با هم لیموناد خانگی را درست کردیم و خیلی خوشمزه و عالی و دلچسب بود….
      ممنون از شما

    2. سلام عالی عالی بود لیموناد بینظیر بود احسنت شربت خنکی بود برای تابستان??????????????????? روزتون پرتغالی??????? یا میوه ای ?????????????????????????????????????????

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.