آشپزینکات آشپزی

رازهای خوشمزه شدن پیتزای خانگی + نکات کلیدی

اگر از بچه‌ها و نسل جوان بپرسید پیتزا را ترجیح می‌دهند یا قورمه سبزی را، ۹۹ درصد جواب‌ها پیتزا است. پیتزا را می‌توان محبوب‌ترین غذای این نسل دانست. غذایی که هیچ زمانی دست رد به سینه‌اش نمی زنند. از این رو است که مادرانی که به فکر سلامتی فرزندان خود هستند به فکر درست کردن پیتزای خانگی می‌افتند.

به هر حال آن‌ها دوست ندارند فرزندان عزیزشان غذای ناسالم بخورند. ولی سوال اصلی اینجا است که آیا این پیتزا به خوشمزگی پیتزای بیرون می‌شود؟ بله می‌تواند! چرا که نه! ولی برای اینکه پیتزای خانگی شما به خوشمزگی پیتزای بیرون شود باید اصولی را رعایت کنید.

در این مقاله از بلاگ اکالا رازهای یک پیتزای خانگی و خوشمزه را با شما در میان می‌گذارم. با ما همراه باشید.

۸ راز برای خوشمزه شده پیتزا خانگی

از رازهای خوشمزه شدن پیتزا خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

راز اول) سس را در زمان مناسب روی خمیر پیتزا بمالید.

تعجب نکنید! درست خواندید. برای استفاده از سس یک زمان طلایی وجود دارد. قبل از اینکه مواد پیتزا را روی خمیر پیتزا بچینید، سس را روی خمیر بمالید. با این کار بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه فلافل خانگی با گوشت چرخ کرده

راز دوم) سس را خودتان درست کنید.

حالا گیریم که سس را در زمان طلایی روی خمیر مالیدید! ولی اگر سس شما خوشمزه نباشد هیچ کدام از این نکته‌ها کفایت نمی‌کند. درست کردن سس اصلا کار سختی نیست. شما با ابتدایی‌ترین مهارت آشپزی می‌توانید یک سس بی نظیر درست کنید و از وعده غذایی خود جوری لذت ببرید، گویی که یک شف ایتالیایی نسب برای شما آشپزی کرده است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای درست کردن سس گوجه فرنگی، گوجه فرنگی را پوره کنید. بعد ادویه‌های لازم را اضافه کنید. این ادویه‌ها شامل فلفل سیاه، پدر سیر و از این قبیل مواد می‌شود. همین حرکت ساده، تغییر فاحشی در پیتزای شما به جود می‌آورد.

    رازهای خوشمزه شدن پیتزای خانگی

    راز سوم) قارچ را تفت دهید.

    تا به حال از قارچ خام استفاده می‌کردید؟ خب اشتباه محض بوده است. قارچ خام باعث بد مزه شدن پیتزا می‌شود. زیرا وقتی حرارت به قارچ خام می‌رسد، آب می‌اندازد. به همین دلیل پیتزای شما بو و مزه بسیار بدی می‌گیرد. برای جلوگیری از این واقعه، باید قارچ‌ها را کمی تفت دهید.
    چگونه؟

    اول از همه قارچ‌ها را تکه تکه کنید. سپس برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ، کمی آبلیمو به آن‌ها اضافه کنید. بعد یک ماهیتابه مناسب بردارید، یک تکه کره را در آن ذوب کنید و قارچ‌ها را با حرارت ملایم تفت دهید. با این کار آب قارچ گرفته می شود و دیگر نگران آب انداختن آن نخواهید بود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کبه؛ غذای محلی عربی

    راز چهارم) سبزیجات را تفت دهید.

    اگر قصد دارید پیتزا سبزیجات درست کنید یا اصلا از سبزیجات در آن استفاده کنید، باید یک اصل مهم را رعایت کنید. هیچ وقت سبزی خام را در فر قرار ندهید. برای گرفتن بهترین نتیجه، قبل از استفاده از سبزی، آن‌ها را تفت دهید. بعد آن‌ها را روی پیتزا بچینید.

    نکته مهم: وقتی می‌گویم سبزی، منظورم برگ سبزی خورون نیست. سبزیجات شامل خوراکی‌هایی مانند کدو و بادمجان هم می شود.

    راز پنجم) سوسیس و کالباس را تفت دهید.

    از سوسیس و کالباس خام استفاده نکنید. قبل از آن که این مواد را روی پیتزل بچینید، آن‌ها را کمی تفت دهید. شاید با خودتان بگویید این نکته چندان مهم نیست. ولی من به شما توصیه می‌کنم یک بار هم که شده است این نکات ریز را رعایت کنید. خودتان شاهد تغییر طعم و بوی پیتزا می‌شوید. به هر حال، شنیدن کی بود مانند دیدن!

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی با طعم فست فودها

    راز ششم) پنیر پیتزای باکیفیت استفاده کنید.

    پیتزای بدون پنیر پیتزا را هیچ کس قبول ندارد. شما بزرگ‌ترین و سخت‌ترین زحمات را هم متحمل شوید، تا وقتی پنیر پیتزای جادویی را نریزید، انگار که هیچ کاری نکرده‌اید. بنابراین، یک پنیر پیتزای باکیفیت انتخاب کنید.

    به علاوه، اگر پنیر پیتزا را در فریزر نگه می‌دارید، حتما قبل از استفاده آن را حارج کنید و اجازه دهید تا به دمای محیط برسد. با همین کار ساده، پیتزای شما لطیف‌تر از آب در می‌آید.

    پیتزا خانگی

    راز هفتم) به مقدار مناسب از مواد پیتزا استفاده کنید.

    اصل پیتزا پرملات نبوده است. پیتزای ایتالیایی عملا یک تکه نام است و سس گوجه فرنگی. این در حالی است که پیتزای ایرانیزه شده پر از مواد مختلف است. هر دو تیپ پیتزا، به نوع خود، خوشمزخ و جذاب هستند. ولی جیزی که واضح است، این است که شما نباید زیاده‌روی کنید. برای مثال اگر بیش از حد سوسیس و کالباس استفاده کنید، نتیجه برعکس خواهد شد. ممکن است هیچ لذتی از پیتزا نصیب شما نشود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کالزونه (گلزونه) مرغ؛ پیتزای لقمه‌ای ایتالیایی

    راز هشتم) قبل از پخت پیتزا، فر را گرم کنید.

    همیشه در برنامه‌ های آشپزی، قبل از قرار دادن غذا در فر تاکید می‌کنند که فر را روی دمای فلان قرار دهید و اجازه دهید فر گرم شود. این رویکرد دو دلیل دارد:

    1. غذا در زمان کم‌تری پخته و آماده سرو می‌شود.
    2.  این نکته مخصوصا برای غذایی مثل پیتزا و کیک حکم می‌کند. پیتزای شما ترد می‌شود.

    پس روش حرفه‌ای این است که قبل از قرار دادن پیتزا در فر، آن را آماده کنید. فری که گرم شده است، غذای خوشمزه‌تری به ما تحویل می‌دهد!

    روش‌های پخت پیتزا فراوان است. خصوصا برای ما ایرانی‌ها که این غذای ایتالیایی را ایرانیزه کرده ایم. با این کار، پیتزا به ذایقه و سلیقه ما ایرانی‌ها نزدیک‌تر شده است. این یک امتیاز مثبت است. همچنین نسل جوان و نوپا هم به این غذا شوق و ذوق خاصی نشان می‌دهند.

    به همین دلیل است که یادگیری رازهای پخت یک پیتزای خانگی خوشمزه بر همه واجب است. در این مقاله مهم‌ترین نکات را ذکر کردیم. توصیه دوستانه مت به شما این است که این نکات را جدی بگیرید. به زودی خودتان تفاوت را متوجه خواهید شد.

    امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شود. برای مطالعه مقالات دیگر، با مجله آشپزی اکالا همراه باشید.

    ۲.۸/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.