آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی با طعم فست فودها

پیتزا یکی از محبوب‌ترین فست‌فودهای جهان است که انواع مختلفی در فرم‌های متوع دارد. پیتزای مخلوط خانگی یک پیتزای بسیار خوشمزه و همه‌چیز تمام است که پذیرای هر ذائقه‌ای است. یک پیتزای مخلوط خانگی با طعمی بی‌نظیر را میهمان سفره خود کنید، علاوه بر این‌که از کیفیت مواد بکار رفته مطمعن هستید به لحاظ اقتصادی نیز صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های خانوادگی خود کنید.

در دستور پخت امروز یکی از بهترین روش‌های پخت پیتزای مخلوط خانگی، مشابه آن‌چه در فست‌فوذها تهیه می‌شود برای شما آماده کرده‌ایم، شما می توانید آن‌را در سایزهای مختلف با تغییر برخی موارد آن مطابق با سلیقه خود تهیه و نوش‌جان کنید.

صدها دستور آشپزی دیگر را در مجله اینترنتی اکالا بلاگ بخوانید. 

مواد مورد نیاز طرز تهیه پیتزا مخلوط

یکی از مهم‌ترین اصولی که در طرز تهیه پیتزا مخلوط باید رعایت کنید نان یا همان پایه پیتزا است. قطعاً حفظ لطافت و ترد بودن آن در طعم و حتی ظاهر پیتزای شما بسیار حائز اهمیت است. پیتزاهای ایتالیایی به دلیل نازک بودن نان یا همان خمیرشان محبوبیت بسیار زیادی دارند.

مواد مورد نیاز برای تهیه نان پیتزا مخلوط
 آرد سه صفر قنادییک و نیم پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه
 خمیرمایه ۱ قاشق غذاخوری
آبنصف پیمانه
مواد مورد نیاز برای تهیه سس خمیر پیتزا مخلوط
نمک و آویشن به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
سس‌های آماده با طعم‌های دودی، فلفلی، کچاپ و …به میزان دلخواه
مواد مورد نیاز برای تهیه مواد روی پیتزا مخلوط
 قارچ خردشده۲۰۰ گرم
 نخود فرنگی ۵۰ گرم
سوسیس پنیری یا گوشت بیکین دودی۱۵۰ گرم
پنیر پیتزا رنده‌شده۲۰۰ گرم
 کنجد، سیاه‌دانه، رزماریبه میزان دلخواه

مواد لازم برای درست کردن پیتزا مخلوط

مراحل تهیه پیتزا مخلوط خوشمزه خانگی

با مراحل طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی از انواع غذا با سوسیس، همراه ما باشید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله اول | آماده کردن خمیر پیتزا مخلوط (به روش خانگی)

    ۱- خمیر مایه و آب ولرم را درون ظرف مناسبی می‌ریزیم و چند دقیقه‌ای منتظر می‌مانیم تا خمیر مایه در آب عمل کند و حل شود. سپس روغن را اضافه می‌کنیم. حالا آرد را قاشق قاشق درون مخلوط خمیرمان ریخته و کم‌کم ‌هم می‌زنیم تا خمیر نرم و لطیفی به دست بیاید. برای حفظ لطافت خمیر پیتزا بهتر است که آرد سفید را یک تا دو بار الک کنیم.

    نکته: بهتر است برای تهیه خمیر پیتزا از پیمانه‌های شیرینی‌پزی استفاده کنید. در صورتی که در دسترس ندارید می‌توانید از یک لیوان یا استکان کمک بگیرید. حتماً برای تمام اندازه گیری‌ها از یک سایز پیمانه استفاده کنید

    ۲- خمیر باید به‌ راحتی در دست قابل شکل دادن باشد و اصلاً به ظرف یا دستتان نچسبد. در صورتی که احساس کردید خمیر شل است و به دست می‌چسبد از مقداری آرد کمک بگیرید. خمیر آماده‌شده را پانزده بار از فاصله تقریباً ده سانتی‌متری درون ظرف بکوبید این عمل باعث می‌شود تا هوای خالی بین خمیر از بین رود و خمیر محکم و منسجم‌تری نصیبتان گردد.

    سپس سر ظرف را بپوشانید و دور آن حوله‌ای بپیچید. در دمای گرم‌تر از دمای محیط (مثل کابینت یا درون کمد گاز) بین چهل و پنج تا شصت دقیقه زمان دهید تا خمیر مایه به خوبی عمل کند و حجم خمیر بیشتر شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزای مرغ و قارچ

    ۳- خمیر لطیف و خوش‌طعم ما آماده طبخ است. آن را به ظرف سرو منتقل و با کمک وردنه یا دست سطح آن را صاف کنید.

    نکته: نان پیتزاهای اصیل ایتالیایی بسیار نازک است. هر چه در این مرحله سعی کنید خمیر نازک‌تری برای پخت آماده کنید پیتزای شما خوشمزه‌تر می‌شود. نان نازک برشته شده و حالت خمیری نخواهد داشت. ترکیب نان برشته با مواد روی پیتزا یکی از نکات کلیدی در تهیه پیتزای ایتالیایی است.

    ۴- حالا سینی مورد نظر را بین پنج تا ده دقیقه با توجه به ضخامت خمیر در فر قرار دهید. دمای فر بهتر است بین ۱۷۵ تا ۱۸۵ درجه باشد. نحوه پخت را روی حالت حرارت از بالا و پایین قرار دهید تا نان نیمه‌پخته شود.

    درست کردن خمیر پیتزا مخلوط

    مرحله دوم | تهیه سس خانگی پیتزا مخلوط

     مواد این سس را با توجه به سلیقه خود می‌توانید تغییر دهید و با میکس خوراکی‌های مختلف طعم‌های جدید و  منحصر به فرد خود را درست کنید.

    یک قاشق رب‌ گوجه فرنگی، نمک، آویشن، یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون، یک حبه سیر له‌شده را با هم مخلوط کرده و روی  حرارت ملایم کمی تفت بدهید. سپس روی سطح نان بمالید.

    سس پیتزا مخلوطمرحله سوم | طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی

    ۱- در این مرحله روی سس لایه نازکی از پنیر بریزید و از هر موادی که برای پر کردن سطح نان دوست دارید به ترتیب بچینید. ما اول قارچ‌ها، بعد نخودفرنگی و بعد بیکن گوشت یا سوسیس پنیری را به شکل دل‌خواه روی سطح پیتزا چیدیم.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مینی پیتزا

    ۲- در آخرین مرحله لایه نازکی از پنیر را روی سطح پیتزا بریزید. این کار هم باعث می‌شود تا مواد به‌خوبی به‌هم بچسبند و جدا نشوند و هم شکل ظاهری زیباتری به پیتزای شما می‌دهد. راستی اگر شما هم دوست دارید پیتزای رنگی‌رنگی داشته باشید می‌توانید کنجد یا سیاه‌دانه هم روی پنیرها بپاشید.

    نکته: قبل از گذاشتن پیتزا در فر، روی آن را با نمک‌پاش نمک بزنید. ریختن مقداری آویشن و رزماری عطر بسیار مطلوبی را به پیتزای شما می‌دهد.

    با توجه به این که عموماً موادی که روی پیتزا استفاده می‌شوند، پخته هستند یا بافت نازکی دارند زمان زیادی برای پخت نیاز ندارید. پنیر پیتزا در دمای ۱۷۵ درجه در طبقه وسط با نحوه پخت بالا و پایین بین ۱۵ تا ۲۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا آب شده و پخته شود.

    مواد روی پیتزا مخلوط خانگیطرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر

    اگر فر در دسترس ندارید نگران نباشید. باز هم می‌توانید پیتزا بپزید. مراحل پخت پیتزا بدون فر مشابه دستور گفته‌شده در بالاست. فقط بهتر است از نان پیتزای آماده استفاده کنید.

    کف یک ماهیتابه مناسب (که درب دارد) را با کمی روغن چرب کنید و نان پیتزای آماده را درون آن قرار دهید و به ترتیب سس و مواد مورد نظر را که آماده کرده‌اید روی آن بریزید. در پایان درب ماهیتابه را قرار داده و آن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید.

    بهتر است از شعله‌پخش‌کن هم استفاده کنید. زمانی که پنیر روی پیتزا ذوب شد پیتزا آماده است. 

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا ریحان و گوشت قلقلی

    سوالات متداول شما درباره تهیه پیتزا مخلوط خانگی

    در زیر، سوالات متداول در مورد تهیه پیتزا مخلوط خانگی را برای شما پاسخ داده ایم:

    چگونه باید تست خمیر پیتزا انجام دهم تا مطمئن شوم که آماده برای تهیه پیتزا است؟

    خمیر پیتزا آماده برای تهیه پیتزا می‌شود وقتی که بلند و انعطاف‌پذیر شود. برای این منظور، معمولاً خمیر را به مدت حدود ۱-۲ ساعت در جای گرم و تاریک بگذارید تا دو برابر حجم خود افزایش یابد. بعد از آن، می‌توانید برای تهیه پیتزا خود از آن استفاده کنید.

    چگونه می‌توانم خمیر پیتزا را به درستی نازک کنم؟

    برای نازک کردن خمیر پیتزا، از انگشتان خود به آرامی و با حواستان به وسط خمیر فشار دهید و آن را به شکل دایره یا مستطیل رقیق کنید. همچنین، می‌توانید از کمی آرد روی سطح کاری برای جلوگیری از چسبیدن خمیر استفاده کنید.

    چگونه می‌توانم انتخاب مواد مخلوط برای پیتزا خانگی را به درستی انجام دهم؟

    انتخاب مواد مخلوط برای پیتزا به سلیقه شما بستگی دارد. معمولاً موادی مانند سس گوجه‌فرنگی، پنیر موزارلا، گوشت (مرغ، گوشت گاو یا سایر مواد مورد علاقه)، قارچ، فلفل دلمه‌ای، زیتون، پیاز و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    چگونه پیتزای خانگی را در فر آماده کنم؟

    برای پخت پیتزا در فر، ابتدا فر را به دمای بالا (معمولاً ۲۲۰-۲۵۰ درجه سانتی‌گراد) تازه کنید. سپس پیتزا را بر روی سنگ پیتزا یا سینی فر قرار دهید و به مدت حدود ۱۲-۱۵ دقیقه یا تا زمانی که قاعده پیتزا طلایی شود در فر بپزید.

    چگونه می‌توانم پیتزای خانگی را تزئین کنم؟

    می‌توانید پیتزای خود را با مواد مختلف تزئین کنید. مثلاً، می‌توانید پیتزای خود را با پیاز خرد شده، زیتون، قارچ، فلفل دلمه‌ای، روزماری تازه و حتی فلفل قرمز خرد شده تزئین کنید. تزئین پیتزا به سلیقه شما بستگی دارد. با رعایت این نکات، تهیه پیتزای مخلوط خانگی خوشمزه و با کیفیت ممکن است یک تجربه آشپزی لذت‌بخش باشد.

    آنچه باید در مورد تاریخچه پیتزا بدانید!

    پیتزا یکی از مدرن‌ترین غذاهای سریع‌ الپخت امروزی ماست، که طرف‌داران زیادی دارد. با توجه به تنوع نحوه پخت و مواد مصرفی قطعاً با هر سلیقه‌ای که باشید یکی از مدل‌های پیتزا جزو لیست خوشمزه‌های ذهنتان خواهد بود.

    پیتزا مسافری از ایتالیاست که به تمام دنیا سفر کرده و در انواع و اقسام طعم‌ها و مدل‌ها پخت می‌شود. شاید عجیب باشد اما برخی اعتقاد دارند ایده اولیه درست کردن پیتزا توسط ایرانیان شکل گرفته است و اولین بار سربازان ایرانی روی سپرهای خود خمیر را نازک پهن می‌کردند و روی آن را با خرما و پنیر یا هر خوراکی در دسترسی می‌پوشاندند و می‌خوردند.

    این روش پخت کم‌ کم گسترده شد و با توجه به آداب و رسوم کشورهای مختلف شکل‌های بسیار زیادی به خود گرفت. در این مطلب فوق دستور پخت و نحوه درست کردن پیتزای مخلوط (پیتزای اصیل ایتالیایی) خانگی، ولی به سبک فست‌فودی‌ها را به شما آموزش دادیم.

    منبع: (simplyrecipes)

    ۳.۶/۵ (۱۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۹۸ دیدگاه ها

    1. مطهره جان ممنون از توضیحات با ارزشت اما من توی پختنم به یک مشکل بزرگی برخورد میکنم چطور میتونی منو راهنمایی کنی

    2. برای پخت پیتزا اول نونش رو از بیرون میگیری بعد رب گوجه فرنگی پنیر پیتزا سوسیس و کالباس و قارچ و فلفله دلمه ای رو میریزی ابیشن و فلفل و داخل ماکرو فر میزاریش خیلی خوشمزه میشه ما همیشه اینطوری درست میکنیم عالییییییی میشه ???امشب هم میخوایم همینطوری درست کنیم ????

      اگر هم خواستی باسینه ی مرغ درست کنی به این چیز های که گفتم اضافه کن???ولی ما تا حالابا سینه ی مرغ درست نکردیم ?????

    3. سلام ازماهم خوب میشه ولی الان نمیدونم اول باید فرپایین راروشن کنم بعد فربالارو ممنون ازراهنماییتون

      1. ببین عزیزم شما میتونید که فر بالا و پایین رو همزمان روشن کنید و شعله اش رو تنظیم کنید ک نسوزه و خوب بپزه

    4. وقت بخیر من از خمیر باگت استفاده میکنم خیلی خوب میشه اگرهم چرخکرده ندارید از سویا استفاده کنید ولی پنیرش باید زیاد باشه حتما روی خمیر سس بمالید

    5. دمتون گرم، خمیرشو از قبل داشتم خودم، اما سس رو با دستور شما درست کردم عااالی بود طعمش. الهی که برسین به آرزوتون?

    6. سلام
      من دلم میخواد به پیتزای درجه یک درست کنم
      خانم زارع این دستور پختی که دادید خوب هست؟
      پیتزاش خوشمزه میشه ؟
      من یه دختر سیزده ساله هستم ، و عشق غدا درست کردن رو دارم
      و در غذا ها تجربه ی بیشتر کسب کردن رو
      حالا اگه من طبق همین دستور و العمل پیش برم ، پیتزای خوبی از کار در میاد؟

    7. عالی بود برای من که خیلی دوست دارم پیتزا لطفاً نظرات بی خود ندید این که خیلی خوبه با تشکر

    8. سلام وخسته نباشیدمیگم من مددی هستم خیلی به آشپزی علاقه خاصی دارم خصوصا به غذای فانتزی و سر خارجی وایرانی که دربارش مطالعه زیادی دارم بعضی حلوا وتزیینات میوه ها. وترک زبانم از تبریز اما مدرک خاصی داین باره ندارم لطفا یه فرصتی بذارین که خودمونو تو جامعه نشون بدیم که مفقییتمون حاعز اهمیت باشه ممنون ضمنا توضیحاتتون خوبه ممنون همسرم هم از پختم رضایت کامل وداره وازم تشکر میکن

    9. اگه میخواین مثل مال بیرون بشه یه راه خوب هست!!! اول سوسیس رو رنده کنید بریزید رو نون بعد هرچیز دیگه ای که دوست دارید مثل قارچ ذرت نخود فرنگی و… روبریزید.
      رمز پیتزا های بیرون پنیر زیاد هستش!!!
      هر ادویه ای که دوست دارید بریزید مثل نعنا و آویشن و فلفل و …
      نون پیتزا هم روش داره ولی اگه از بیرون نون پیتزا بگیرید خیلی بهتره
      چون همه چیزش دقیقه

    10. سلام پیتزای من اززیرپخت نمی خوره نمیدانم چکارکنم توی مایکروفر سامسونگ درست میکنم میشه دلیلش رابهم بگین

    11. توضیحاتتون خیلی جامع وکامل بود،ممنون که به اشتراک گذاشتین،منتظر دستور پخت غذاهای دیگه تون هستیم،من امروز میخوام پیتزا درست کنم،مطمئنم خیلی خوشمزه میشه.بازم مرسی.

    12. دستور رزا منتظمی را واسه خمیر استفاده کنین یک لیوان شیر نیم گرم کمی نمک و یک قاشق خمیر مائه حل کرده نصف لیوان روغن مائع أرد سفید تا جایی که خمیر بدست نچسبه

    13. سلام من هم آشپز خوبی هستم بسیار بسیار آموزش های راحت می تونم بهتون بدم اگه دوست داشتین بدونین پیام بدین دسترو هوایی که کسایی فر ندارن هم بلدم بهتون میگم

    14. سلام من چند دفعه درست کردم ولی هر کاری میکنم مواد پیتزا به خمیرن نمیچسبه همیشه مواد از خمیر کاملا جدا میشه

    15. سلام من هم هر دفعه اومدم خمیر درست کنم اون طور می خواستم نشد و وقت گیر بود الان دیگه با نُون تست سنان طلائی به جای خمیر استفاده می کنم راضی هستیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.