آشپزینکات آشپزی

۷ روش ساده که برای از بین بردن نفخ حبوبات باید بدانید!

حبوبات سرشار از پروتئین‌ها و مواد مغذی متفاوتی هستند که بسیار در سلامت بدن وتامین انرژی به شما کمک می‌کنند. انواع زیادی دارند و در غذاهای بسیار متنوعی می‌توانید از خواص و فواید آن‌ها بهرمند شوید. همان اندازه که حبوبات برای بدن مفید هستند برای برخی خوردن آن‌ها مشکلاتی در سیستم گوارشی بدنشان ایجاد می‌کند. به همین دلیل پخت اصولی و صحیح آن‌ها یکی از موارد بسیار مهمی است که هر سرآشپز باید بداند.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ ۷ روش بسیار ساده و آسان را برای گرفتن نفخ انواع حبوبات به شما آموزش خواهیم داد تا شما نیز با کمک این روش‌ها بتوانید حبوباتتان را با بالاترین کیفیت و ارزش غذایی طبخ و نوش‌جان کنید.

معرفی روش‌های از بین بردن نفخ حبوبات

در این بخش به ۷ روش ساده برای از بین بردن نفخ انواع حبوبات اشاره خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله آموزنده با مجله اینترنتی ما همراه باشید.

روش اول | خیساندن حبوبات

ساده‌ترین و رایج‌ترین روشی که برای گرفتن نفخ اکثر حبوبات استفاده می‌شود خیساندن حبوبات از چند ساعت قبل از پخت در آب است. در این روش باید هر چند ساعت یک‌بار آب روی حبوبات ریخته شود و مجدد با مقداری آب تازه حبوبات را بخیسانید. استفاده از این روش بسیار ساده و در دسترس است اما مستلزم داشتن وقت کافی برای خیاساندن حبوبات از چند ساعت قبل از پخت است.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان لازم برای خیساندن انواع حبوبات

روش دوم | جوشاندن حبوبات

روش دومی که ما امروز در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد برای آن زمان‌های است که شما تایم کافی برای خیساندن حبوبات را در اختیار ندارید. در این روش بعد از پاک کردن و شستن حبوبات آن را به مدت ۵ دقیقه در آب بجوشانید و حبوبات را آبکش کنید، این کار را ۲-۳ بار تکرار کنید تا به خوبی نفخ حبوبات را بگیرید و سپس به سراغ بقیه مراحل پخت غذایتان روید.

روش سوم | استفاده از خیار

خیارسبز یکی از سبزیجاتی است که در گرفتن نفخ حبوبات بسیار تاثیرگذار است. در این روش اگر زمان کافی برای خیساندن حبوبات را ندارید کافی است یک خیار را با پوست به دو نیمه برش زنید و در زمان پخت به قابلمه بیفزاید. خیار تا حد زیادی نفخ حبوبات را به خود می‌گیرد و پس از پخت آن را از غذا خارج کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش دوپتی؛ آش سنتی مازندران با باقلا

    معرفی روش‌های از بین بردن نفخ حبوبات

    روش چهارم | استفاده از هویج

    یکی دیگر از سبزیجاتی که باعث گرفتن نفخ حبوبات در زمان پخت می‌شود هویج است. برای گرفتن نفخ حبوبات در زمان پخت می‌توانید یک هویج شسته شده را به دو نیم تقسیم کنید و در غذا بیندازید. در پایان زمان پخت هویج پخته را خارج کنید.

    در برخی از غذاها می‌توانید از هویج برای طعم دهی غذا نیز استفاده کنید بدین صورت که هویج را به صورت خلالی یا نگینی خرد کرده و با حبوبات بپزید. در زمان سرو نیز می‌توانید هویج‌های پخته شده را نوش جان کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش ترخینه لرستان

    روش پنجم | استفاده از جوش شیرین

    در پنجمین روش برای گرفتن نفخ حبوبات می‌توانید از جوش شیرین کمک بگیرید. بدین صورت که مقدار کمی از جوش شیرین را به حبوبات در حال پخت اضافه کنید و مطمعن شود که جوش شیرین به خوبی در آب غذا حل شده است. جوش شیرین تا حد زیادی نفخ حبوبات را در زمان پخت می‌گیرد.

    روش ششم | استفاده از کرفس و پیاز

    کرفس و پیاز نیز از جمله سبزیجات در دسترسی هستند که در گرفتن نفخ حبوبات تاثیر خوبی دارند. شما می‌توانید در زمان پخت حبوبات از چند تکه پیاز یا کرفس کمک بگیرید و به محتوای حبوبات در حال پخت اضافه کنید. پس از پایان زمان پخت آن‌ها را از غذا خارج کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه یخنی عدس و کلم شیرازی

    گرفتن نفخ حبوبات

    روش هفتم | استفاده از رزماری

    استفاده از زرماری در زمان پخت حبوبات یکی دیگر از روش‌های است که می‌توانید نفخ حبوبات را به کمک آن بگیرید. رزماری عطر و بوی بسیار مطبوع و خوبی به غذای شما می‌دهد و می‌توانید پس از پخت آن را از غذا خارج کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوبیا کباب رشتی

    سوالات متداول

    در ادامه به سوالات متداولی که در رابطه گرفتن نفخ حبوبات پرسیده می‌شود، پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    چگونه نفخ را کاهش دهیم؟

    غذاها را به خوبی بجوید، افزایش فعالیت فیزیکی در طول روز، بعد از خوردن صاف بنشینید، بعد از خوردن کمی قدم بزنید، به آرامی غذا بخورید و به خوبی لقمه‌ها را بجوید.

    چه رفتارهای موجب نفخ معده پس از غذا خوردن می‌شوند؟

    سیگار کشیدن و مصرف تنباکو، نوشیدن نوشیدنی‌های گرم یا سرد، جویدن آدامس یا خوردن آبنبات سفت، صحبت کردن در زمان خوردن و لباس‌های تنگ و چسبان از رایج‌ترین عللی هستند که باعث ایجاد نفخ معده پس از غذا خوردن می‌شوند.

    چه غذاهای موجب نفخ می‌شوند؟

    غذاهای تند، سرخ شده و چرب، نوشیدنی‌های اسیدی ، حبوبات، کلم بروکلی و پیاز ، میوه‌های خشک و آب سیب و آلو موجب نفخ شکم می‌شوند.

    از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله آشپزی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۳/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.