سبک زندگیسلامت و زیبایی

معرفی بهترین شامپوهای بدون سولفات؛ ایرانی و خارجی

شامپو بدون سولفات یکی از بی‌ضررترین انواع شامپو است که این روزها بیشتر از همیشه در دنیا محبوب شده است. حقیقت این است که در ترکیبات اکثر شامپوها از سدیم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات و سایر سولفات‌های رایج استفاده می‌شود که در کنار ایجاد کف بیشتر در زمان شستشو، به تار موی شما آسیب وارد می‌کنند. سولفات یک نوع نمک مخرب است که اگر به مدت طولانی استفاده شود، موجب نازک شدن تار مو، ضعیف شدن ریشه مو و حتی موخوره می‌شود.

اما کدام برندهای ایرانی و خارجی در لیست بهترین شامپو بدون سولفات قرار دارند؟ در این مقاله از اکالا بلاگ قصد داریم به معرفی بهترین شامپوهای بدون سولفات خارجی و ایرانی بپزداریم.

با شامپوی بدون سولفات ایرانی و خارجی آشنا شوید

امروزه در بازار داخلی و فروشگاه‌های آنلاین شامپوهای بدون سولفات با برندهای متفاوتی به فروش می‌رسند. همین موضوع موجب شده تا انتخاب بهترین شامپو بدون سولفات برای برخی افراد به یک چالش مهم تبدیل شود. قبل از هر چیزی باید بدانید که برای انتخاب بهترین شامپو بدون سولفات باید به مواد تشکیل‌دهنده شامپو توجه کنید.

استفاده از ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی، پروتئین‌های تقویت کننده در شامپو و همچنین سازگار بودن شامپو با نوع موهای شما مهم‌ترین نکاتی هستند که باید در زمان خرید شامپو بدون سولفات به آن‌ها توجه کنید.

بیشتر بخوانید: انواع شامپو و ویژگی های آن

از طرف دیگر استفاده از شامپوهای حاوی سولفات برای افرادی که موهای خود را کراتینه کرده‌اند، به هیچ عنوان مناسب نیستند. شستشوی مو با شامپوی حاوی سولفات موجب از بین رفتن لایه کراتین روی مو می‌شود و تمام زحمات شما را از بین می‌برد.

به همین دلیل اگر موهایتان کراتینه شده است، باید از شامپوهای بدون سولفات متناسب با جنس موهای خودتان استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در میان برندهای متنوعی که احتمالا نام خیلی از آن‌ها را شنیده‌اید، برخی از این برندها کیفیت بالاتری دارند و به عنوان بهترین شامپو بدون سولفات از نظر مصرف‌کنندگان شناخته می‌شوند.

    در ادامه این بخش می‌توانید با لیستی از بهترین شامپوهای بدون سولفات پرفروش و محبوب در ایران و دنیا آشنا شوید.

    ۱- او جی ایکس؛ بهترین شامپو بدون سولفات برای موهای خشک

    او جی ایکس (ogx) یک برند معتبر است که شامپوهای تخصصی بدون سولفات را متناسب با ساختار موی شما تولید می‌کند. این برند در شامپوهای خود از ترکیبات طبیعی و عصاره گیاهان استفاده می‌کند و از همین رو بعد از یک بار استفاده، متوجه درخشندگی، لطافت و زیبایی بیشتر موهای خود خواهید شد.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

    با شامپوی بدون سولفات ایرانی و خارجی آشنا شوید

    ۲- سولکس؛ بهترین شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده

    سولکس (solex) محصول کشور ترکیه است و به افزایش ضخامت تار مو و حفظ کراتین مو کمک می‌کند. در ترکیبات این شامپو از روغن‌های طبیعی مثل روغن گیاه دم اسبی استفاده شده است که از موها در برابر شکنندگی و آسیب محافظت می‌کند.

    اگر موهای شما بعد از رنگ و کراتینه کم پشت و ضعیف شده است، پیشنهاد می‌شود از این شامپو برای افزایش حجم و بهبود رشد موهای خود استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: بهترین محصولات مراقبت از مو را بشناسید

    ۳- نانو گلوبال؛ بهترین شامپو بدون سولفات خارجی

    نانو گلوبال یک برند برزیلی است که در لیست بهترین شامپو بدون سولفات قرار دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این شامپو این است که در ترکیبات آن از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده شده است.

    مواد مغذی و روغن‌های طبیعی به کار رفته در این شامپو به ترمیم بافت مو، آبرسانی و صاف شدن موها کمک می‌کند. چه موهای خودتان را کراتینه کرده‌اید و چه موهایتان رنگ شده یا سالم است، می‌توانید از این شامپو برای تقویت و شادابی موهای خود استفاده کنید.

    ۴- استم لس؛ بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی

    استم لس یک برند ایرانی است که شامپوهای بدون سولفات باکیفیتی تولید می‌کند. قیمت این شامپو در مقایسه با برندهای خارجی بسیار مناسب است و در ترکیبات آن از روغن‌های طبیعی استفاده می‌شود.

    اگر موهای خشک و شکننده‌ای دارید، می‌توانید از شامپو استم سل بدون سولفات مخصوص موهای خشک استفاده کنید. این برند برای انواع موها شامپوهای متفاوتی تولید می‌کند و یک انتخاب ایده آل برای افرادی است که به دنبال محصولی باکیفیت و مقرون به صرفه هستند.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع شامپو برای موهای کراتین شده

    بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی

    ۵- ولا؛ بهترین شامپو بدون سولفات برای موهای کراتین شده

    ولا (WELLA) یکی دیگر از شامپوهای بدون سولفات خارجی است که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. در ترکیبات این شامپو از عصاره مورینگا، روغن آرگان و ویتامین‌های گروه B استفاده شده است و از همین رو مصرف این شامپو می‌تواند به ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک زیادی کند.

    بیشتر بخوانید: شامپوهای پرطرفدار برای موهای رنگ شده

    ۶- نئودرم؛ بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی

    برند بعدی که در لیست بهترین شامپوهای بدون سولفات قرار دارد، برند ایرانی نئودرم است. جالب است بدانید که شامپوهای بدون سولفات این برند به خاطر کیفیت بالا و قیمت مناسبی که دارد، بسیار پرفروش است. در فرمولاسیون این شامپو از کراتین، بیوتین، پروبیوتیک و روغن مورینگا استفاده شده است. استفاده از این شامپو موها را تقویت و به آبرسانی مو کمک می‌کند.

    ۷- پیور نیچر؛ یک شامپوی بدون سولفات باکیفیت

    پیور نیچر (pure nature) از آن برندهایی است که در ترکیبات آن علاوه بر سولفات از پارابن و نمک نیز استفاده نشده است و به همین دلیل هیچ آسیبی به موها وارد نمی‌کند. در ترکیبات این محصول از کراتین هیدرولیز شده استفاده شده است و از همین رو بعد از استفاده از آن متوجه نرمی و درخشندگی موهای خود خواهید شد.

    بیشتر بخوانید: انواع شامپو برای موهای معمولی

    ۸- دپی دکس؛ شامپوی بدون سولفات و ضد ریزش

    دپی دکس یک برند ترکیه‌ای است که از موهای شما در برابر آسیب محافظت می‌کند. در ترکیبات این شامپو از سولفات و نمک استفاده نشده است. این شامپو به ترمیم موها کمک می‌کند و ضد موخوره است و جلوی ریزش موهای شما را نیز می‌گیرد.

    شامپوی بدون سولفات و ضد ریزش

    سوالات متداول

    در ادامه به برخی از مهم‌ترین سوالات متداول شما در مورد انتخاب بهترین شامپو بدون سولفات پاسخ داده‌ایم؟

    چه کسانی می‌توانند از شامپو بدون سولفات استفاده کنند؟

    سولفات یک ماده آسیب‌زننده به مو است که موجب از دست رفتن رطوبت موها می‌شود. اگر نگران آسیب دیدن به موهایتان هستید، پوست سر حساسی دارید، موهای خود را کراتینه کرده‌اید و یا به دنبال یک شامپوی بی‌ضرر می‌گردید، بهتر است از شامپوهای بدون سولفات به جای شامپوهای معمولی استفاده کنید.

    شامپوی بدون سولفات چیست؟

    سولفات یک ماده پاک‌کننده قوی است که برای از بین بردن چربی و آلودگی در شامپوهای معمولی استفاده می‌شود. اما این ماده به شدت برای موها مضر است و به تار مو آسیب وارد می‌کند.

    شامپوهای بدون سولفات نوع ملایم‌تری از شامپوها هستند که کف کمتری تولید می‌کنند، اما قدرت پاک‌کنندگی مناسبی دارند و از موهای شما در برابر آسیب محافظت می‌کنند.

    علت چرب شدن مو بعد از استفاده از شامپوهای بدون سولفات چیست؟

    شامپوهای بدون سولفات کف کمتری تولید می‌کنند. اگر موهای چربی دارید، ممکن است بعد از استفاده از این شامپوها احساس کنید که موهایتان زودتر از حالت معمول چرب و کثیف می‌شود. در این شرایط باید از شامپوهای بدون سولفات مخصوص موی چرب استفاده کنید.

    عوارض شامپو بدون سولفات چیست؟

    از آن جایی که شامپوهای بدون سولفات ملایم هستند و قدرت پاک‌کنندگی پایینی دارند، ممکن است موجب تجمع چربی در پوست سر و ریزش مو شوند. بهتر است نوع شامپوی بدون سولفات خود را متناسب با نوع موهای خودتان انتخاب کنید و یا در هفته یک بار از شامپوی معمولی استفاده کنید.

    از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله سبک زندگی اکالا بودید از شما متشکریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.