آشپزینکات آشپزی

ترفندهای جلوگیری از سیاه شدن آب سیب تازه + خواص آن

آب میوه‌ی تازه یکی از همراهان عزیز و خوشمزه در روزهای بیماری و همچنین روزهای گرم سال است. کافی است در این آبمیوه یک تکه یخ بیاندازید تا در روزهای گرم سال، جان و دلتان خنک شود. یا در روزهای بیماری، آبمیوه قوت بدن شما را افزایش می‌دهد. ویتامین‌های موجود در میوه همیشه برای شما مفید خواهد بود.

البته مصرف آب میوه‌‌ی تازه محدود به روزهای بیماری نمی شود. حتی در فصل‌هایی از سال که بیماری بیشتر می‌شود، شما برای تقویت بدن خود و حفاظت از خود در برابر ویروس های موذی باید آبمیوه مصرف کنید. همانطور که از قدیم الایام می‌گویند: پیشگیری بهتر از درمان است!

از طرفی وقتی حرف از آبمیوه می‌شود، آب سیب یکی از محبوب‌ترین‌ها است. گرفتن آب سیب در خانه بسسار راحت و ساده است. در ادامه این مقاله از اکالا بلاگ قرار است ترفندهای جلوگیری از سیاه شدن آب سیب را با هم یاد بگیریم.

ترفندهای جلوگیری از سیاه شدن آب سیب

سیب جز میوه هایی است که نمی توان آن را در فضای باز به حال خودش رها کرد. شما چشم به هم بزنید، سیاه شده است و از ریخت افتاده است. دلیل علمی آن هم به اکسیژن هوا و آهن موجود در سیب برمی‌گردد. برخورد این رو باعث می‌شود در ظاهر میوه، قهوه‌ای و پلاسیده به نظر برسد. البته باید این نکته را به شما گوشزد کنم که بعد از تغییر رنگ، سیب قابل خوردن است.

فقط ظاهرش متفاوت شده است. به همین دلیل است که اگر قصد دارید سینی میوه تهیه کنید، سیب را جز میوه‌های تکه تکه شده قرار ندهید. زیرا تا وقتی مهمان‌های شما تشریف بیاورند و زمان سرو کردن وعده‌ی مورد نظر برسد، تکه‌های سیب شما عملا غیرقابل استفاده هستند و زیبایی سینی میوه‌ را گرفته‌اند. این روند را آب سیب هم طی می‌کند.

آب سیب در ابتدای کار، زرد رنگ و زیبا است. ولی بعد از مدت کوتاهی تبدیل به یک نوشیدنی قهوه‌ای رنگ می شود. در چنین شرایطی ممکن است دیگر رغبتی به نوشیدن این آبمیوه نداشته باشید. از این رو است که یاد گرفتن ترفندهای جلوگیری از سیاه شدن آب سیب مهم است. در ادامه با ما همراه باشید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ترفند اول) سیب ها را در آب معمولی بریزید.

    قبل از آن که آب سیب را بگیرید، تکه‌های این میوه را در آب معمولی بریزید. آب مانع برخورد اکسیژن با سیب می‌شود و هر چقدر تماس سیب با هوا و اکسیژن موجود در آن کمتر باشد، امکان سیاه شدنش هم کم‌تر می‌شود. همچنین می‌توانید برای محکم کاری، روی ظرفی که میوه ها را در آن قرار داده‌اید، یک حوله نخی و تمیز بیاندازید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انگور و سیب

    ترفندهای جلوگیری از سیاه شدن آب سیب

    ترفند دوم) برش‌های سیب را در کیسه‌های زیپ دار قرار دهید.

    یک ترفند دیگر این است که چند کیسه زیپ‌دار تهیه کنید و برش‌های سیب را در آن قرار دهید. این کیسه‌ها برای ذخیره مواد خوراکی، یکی از بهترین انتخاب ها است. زیرا از ورود اکسیژن و هرگونه مواد زاید و خارجی جلوگیری می‌کند. پس با این راهکار، مواد خوراکی بهداشتی‌تر نگه داشته می‌شود و همچنین دیرتر از همیشه خراب می‌شود.

    بیشتر بخوانید: روش‌های بسیار ساده برای خشک کردن سیب در خانه

    ترفند سوم) از آب مرکبات استفاده کنید.

    مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان هستند. وجود این مواد، واکنش‌های شیمیایی را کند می‌کند. پس واضح است که ترکیب آب مرکبات و سیب باعث می‌شود، سیب خیلی دیرتر از حد معمول قهوه‌ای شود. برای استفاده از این ترفند دو راه دارید:

    راه اول) خاطرتان هست در ترفند اول گفتیم، سیب را در آب قرار دهید؟ روش اول برای استفاده از آب مرکبات با ترفند اول ما مرتبط است. شما می‌تواند دو قاشق آب مرکبات به آب معمولی اضافه کنید. با این کار احتمال قهوه‌ای شدن سیب را به صفر می‌رسانید.

    راه دوم) یکی از انواع مرکبات را انتخاب کنید. مثلا پرتقال. پرتقال را به دو تکه مساوی تقسیم کنید. برای جلوگیری از تغییر رنگ سیب می‌توانید پرتقال را مستقیما روی سیب قرار دهید. یا آن که برش‌ های سیب را آعشته به آب پرتقال کنید. تنها ایراد این کار این است که امکان دارد سیب‌ها کمی مزه پرتقال به خود بگیرند. این مزه احتمالا برای بعضی افراد ناخوشایند است. ولی یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از مرکبات به منظور جلوگیری از سیاه شدن سیب، همین راه است.

    ترفند چهارم) از عسل استفاده کنید.

    عسل حاوی یک سری آنزیم است که سرعت اکسید شدن سیب را به شدت کاهش می دهد. برای استفاده از این مزیت عسل باید دو قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب بریزید و برش‌های سیب را در این ترکیب بخیسانید. بعد می‌توانید آب سیب را آماده کنید. بدون نگرانی از تغییر رنگ و قهوه‌ای شدن آن. به علاوه، برعکس ترفند قبل، با استفاده از این روش مزه آب سیب شما اصلا تغییری نمی‌کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک سیب و دارچین (پای سیب)

    آب سیب

    ترفند پنجم) از آب و نمک کمک بگیرید.

    یک هشتم (۱/۸) قاشق چای خوری نمک را به آب اضافه کنید و هم بزنید. بعد برش‌های سیب را در این ترکیب بخیسانید. بعد از چند دقیقه، برش‌ ها را آبکشی کنید تا مزه شوری از تن و بدن برش‌های سیب خارج شود. حالا می‌توانید آب سیب را بگیرید. با خیال راحت و بدون نگرانی بابت سیاه و قهوه‌ای شدن این آبمیوه.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک سیب

    خواص آب سیب

    سیب یک میوه بسیار محبوب است. این میوه به عنوان میان وعده مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد. از طرفی برخی از متخصصان تغذیه ادعا می‌کنند سیب به تنهایی یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود. به علاوه کالری کمی دارد، سرشار از قند طبیعی است و پر از آهن است. یک سیب به طور متوسط حدود ۱۸۲ گرم وزن دارد. در این ۱۸۲ گرم، خواص غذایی آن به شرح زیر است:

    خواص غذایی سیب:
    کالری۹۵ کالری
    کربوهیدرات۲۵ گرم
    فیبر۴ گرم

    همچنین سیب سرشار از ویتامین‌هایی مثل ویتامین ث، ویتامین ب، ویتامین آ، ویتامین e و ویتامین ک است. از طرفی، سیب سرشار از پتاسیم، منگنز و مس است.

    صبر کنید. مزیت‌های این میوه همینجا تمام نمی‌شود. آب سیب مر از پلی فنوا و فلانویید است. این مواد ضد التهاب، ضد سرطان و ضد آلرژی هستند. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه، سلامت قلب، ریه و پوست شما را تضمین می‌کند. اگر قصد کاهش وزن دارید، سیب یکی از بهترین میوه‌ها برای شما است. زیرا که فیبر موجود در این میوه به شما کمک می‌کند در یک زمان کم به وزن دلخواهتان برسید. هر چند برای کاهش وزن باید فاکتور‌های متفاوتی را در نظر بگیرید. ولی بدانید که این میوه هم می تواند در رژیم غذایی شما جا بگیرد.

    خواص آب سیب

    اگر علائم آلرژی دارید، از مصرف سیب غافل نشوید. و اگر در تمام فصول سال دچار کم آبی هستید، حتما سیب را در سفره روزانه خود بگنجانید. این میوه برای رفع کم آبی و عطش در فصول گرم و سرد سال توصیه می شود. هر چند در فصل تابستان برای جلوگیری از گرمازدگی، سفت و سخت‌تر پیشنهاد می‌کنیم که از این میوه استفاده کنید. زیرا از طرفی دیگر، علائم گرمازدگی یعنی اسهال، استفراغ و سردرد را هم کاهش می‌دهد.

    همانطور که دیدید برای سیب می‌توان لیستی از خواص بی شمار آن درست کرد. بنابراین اگر این میوه را در سبد غذایی خود جا ندهید، باخت بدی داده‌اید. حالا اینکه به چه صورت آن را مصرف کنید کاملا به خود شما بستگی دارد. بعضی از افراد آب میوه را ترجیح می‌دهند. در حالی که دیگران دوست دارند میوه را همانطور که هست دست بگیرند و گاز بزنند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خاگینه سیب (آلما قیقاناخی)

    امیدوارم در این مقاله از مجله آشپزی اکالا توانسته باشم کمک کوچکی به شما بکنم.

    ۲.۲/۵ (۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.