سلامت و زیبایی

۱۱ مورد از خواص بی‌نظیر سیر برای مو، ابرو و ریش

سیر، گیاهی است که خواص بیشماری دارد اما آیا می‌دانستید که می‌تواند در رشد مو نیز اثرگذار باشد؟ تحقیقات بسیاری که بر خواص سیر در رشد و سالم نگه داشتن مو شده است حکایت از این دارد که این ماده غذایی تاثیر شگرفی بر سلامت و رشد مو دارد.

بی دلیل نیست که بسیاری از محصولات تجاری مربوط به مو در جهان به سراغ این گیاه رفته تا از خواص آن برای تولید شامپویی استفاده کنند که بتواند به رشد و سلامت موهای مشتریان‌شان کمک کند.

در این قسمت از اکالا بلاگ از خواص سیر برای مو، ابرو و ریش برای شما می‌گوییم.

خواص بی‌نظیر سیر برای رشد مو، ریش و ابرو

در ادامه به بررسی خواص سیر برای رشد مو، ریش و ابرو می پردازیم.

۱- سیر و تحریک رشد مو

سیر به دلیل داشتن مقادیر زیادی مواد معدنی از جمله کلسیم، روی و گوگرد به تحریک رشد مو کمک می‌کند و باعث رویش مجدد موهای ریخته و بلندتر شدن مو می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص سیر برای عفونت گوش

۲- سیر دارویی برای درمان موهای شکسته

حتما شما هم بین موهایتان با تارهایی از مو مواجه شدید که حالت شکسته شده دارند. این دسته از موها به زودی از محل شکستگی دچار دوپارگی و به اصطلاح موخوره می‌شوند. سیر با تقویت مو از شکستن آن جلوگیری کرده و به موها استحکام و زیبایی می‌بخشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    سیر دارویی برای درمان موهای شکسته

    ۳- سیر و تقویت فولیکول مو

    یکی از اثراتی که سیر می‌تواند روی سلامت موهای شما بگذارد تقویت فولیکول آن است. سیر به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بسیار بالا به مرور زمان فولیکول مو را تقویت کرده و باعث کاهش ریزش مو و مقاوم‌تر شدن تارهای مو در ناحیه سر و ابرو و ریش می‌شود.

    ۴- سیر و تسکین پوست سر

    سیر منبع غنی از ویتامین سی است. ویتامین سی برای ساخت کلاژن بسیار مهم است. کلاژن نیز پروتئینی است که در رشد مو نقش مهمی دارد و به موها اجازه می‌دهد که رشد کنند.

    برای داشتن موهای سالم اول از همه لازم است که پوست سر ما سالم باشد. ویتامین سی موجود در سیر در تسکین پوست سر بسیار قوی عمل می‌کند.

    بیشتر بخوانید: مصرف زیاد این ویتامین باعث ریزش مو می‌شود!

    ۵- سیر و خواص ضد شوره

    شوره یکی از مشکلات رایج مو به ویژه در آقایان است. سیر به دلیل داشتن آلیسین که ماده‌ای ضد قارچ محسوب می‌شود از رشد بی رویه قارچ‌ها روی پوست سر جلوگیری می‌کند و باعث کاهش شوره سر می‌شود.

    ۶- سلنیوم موجود در سیر و گردش خون در پوست سر

    یکی دیگر از خواص بیشمار سیر وجود ماده‌ای به نام سلنیوم در آن است. این ماده معدنی گردش خون را افزایش می‌دهد. هنگامی که به صورت موضعی یا خوراکی از این ماده استفاده می‌کنید، گردش خون در تمام بدن افزایش می‌یابد. این گردش خون در نواحی دارای مو از جمله سر، ابرو و ریش به رشد مجدد موها کمک می‌کند.

    سیر و خواص ضد شوره

    ۷- سیر، کراتینی طبیعی

    یکی دیگر از مواد معدنی موجود در سیر، گوگرد است. گوگرد عنصری است که برای تولید کراتین ضروری است. کراتین پروتئینی است که ۹۵ درصد از الیاف مورا تشکیل می‌دهد. بنابراین سیر به عنوان یک کراتین طبیعی برای مو و ابروی شما عمل کرده و به آن‌ها زیبایی و استقامت می‌بخشد.

    ۸- سیر و جلوگیری از ریزش موی ژنتیکی

    علت اصلی ریزش موی ژنتیکی ماده‌ای به نام DHT در بدن است. سیر یک مسدود کننده طبیعی برای این ماده محسوب می‌شود. بنابراین با استفاده از آن بخش اعظمی از مشکلات ژنتیکی ریزش مو، ابرو یا ریش را می‌توان کاهش داد.

    بیشتر بخوانید: بهترین محصولات مراقبت از مو را بشناسید

    ۹- سیر سپری قوی در برابر اشعه مضر مافوق بنفش

    یکی از دلایلی که موهای ما آسیب می‌بیند تابش مستقیم نور خورشید و اثرات سوء اشعه مافوق بنفش است. سیر به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بخش اعظمی از این تاثیرات را بر روی مو کاهش می‌دهد و به عنوان سپر دفاعی در برابر اشعه‌های مضر خورشید عمل می‌کند.

    سیر سپر قوی در برابر اشعه مضر مافوق بنفش

    ۱۰- سیر و ریزش سکه‌ای مو

    یکی از بیماری‌هایی که به خصوص بیشتر در آقایان دیده می‌شود ریزش سکه‌ای در ناحیه ریش است که به آن آلوپسی گفته می‌شود.استفاده موضعی از سیر می‌تواند خطر ریزش مو به این شکل را کاهش دهد.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شامپوها برای تقویت موی سر

    ۱۱- سیر و خاصیت ضد میکروبی

    از دیگر ویژگی‌های سیر ضد التهاب بودن آن است. این گیاه پرخاصیت ترکیبات ضد ویروسی و ضد قارچی بسیاری دارد که پوست سر و مو را تمیز و عاری از میکروب می‌کند. این بستر سالم می‌تواند به رشد و سلامت موی شما کمک کند.

    خواص سیر برای مو بی شمار است. ما در این قسمت از مجله سبک زندگی اکالا تنها به چند مورد از آن اشاره کردیم. اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه استفاده از سیر برای درمان ریزش مو یا رشد و تقویت آن دارید با ما در میان بگذارید.

    ۴.۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.