دانستنی

مصرف زیاد این ویتامین باعث ریزش مو می‌شود!

همانطور که کمبود ویتامین می‌تواند موجب ریزش مو شود، مصرف بیش از حد برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز برای سلامتd مضر است و ممکن است عوارضی مثل ریزش مو را در فرد ایجاد کند. در این مقاله از اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که مصرف زیاد کدام ویتامین‌ها موجب ریزش مو می‌شود.

مصرف کدام ویتامین‌ها باعث ریزش مو می‌شود؟

مصرف خودسرانه انواع ویتامین‌ها و استفاده بیش از حد از مکمل‌ها موجب می‌شود تا عوارض جبران ناپذیری برای بدن ایجاد شود. یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که در اثر مصرف بیش از برخی ویتامین‌ها ایجاد می‌شود، ریزش مو است. زمانی که تعادل میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن به هم بریزد، بدن واکنش‌هایی از خود نشان می‌دهد که رایج‌ترین آن‌ها ریزش مو است.

جالب است بدانید که اکثر ویتامین‌هایی که زیاده‌روی در مصرف آن‌ها موجب ریزش مو می‌شود، همان ویتامین‌هایی هستند که اگر در بدن کاهش پیدا کنند نیز فرد ریزش مو را تجربه خواهد کرد. در ادامه این مطلب از مجله دانستنی اکالا می‌توانید با لیستی از ویتامین‌هایی که مصرف زیاد آن‌ها موجب ریزش مو می‌شود، آشنا شوید.

۱- ویتامین A

ویتامین A یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای تقویت سیستم ایمنی، حمایت از رشد و تکامل بدن است که اگر آن را به مقدار زیاد مصرف کنید، موجب ریزش مو می‌شود.

این ویتامین در دسته ویتامین‌های محلول در چربی جای دارد و در کبد ذخیره می‌شود. مصرف زیاد ویتامین A موجب فعالیت بیش از حد فولیکول‌های مو و ریزش مو می‌شود.

به خاطر داشته باشید که مقدار مصرف مجاز این ویتامین برای مردان ۹۰۰ میکروگرم در روز و برای زنان ۷۰۰ میکروگرم در روز است و نباید از این میزان بیشتر مصرف شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مصرف کدام ویتامین‌ها باعث ریزش مو می‌شود؟

    ۲- ویتامین E

    ویتامین E یکی از بهترین ویتامین‌ها برای پوست و بهبود عملکرد مغز است. اما در صورتی که بیشتر از میزان توصیه شده از آن استفاده کنید، ممکن است دچار ریزش مو شوید. مقدار مصرف مجاز این ویتامین برای مردان و زنان در روز ۱۵ میلی‌گرم است.

    بیشتر بخوانید: این ویتامین‌ها التهاب در بدن را کاهش می‌دهند!

    ۳- زینک یا روی

    روی یک ماده معدنی محبوب برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که مصرف زیاد آن موجب ریزش مو می‌شود. اکثر افراد از این ویتامین برای تقویت موها، کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند.

    مطالعات نشان می‌دهد که کمبود این ماده معدنی سبب ریزش مو و ضعیف شدن تار مو می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند که مردان از ۱۱ میلی‌گرم و زنان از ۸ میلی‌گرم روی در روز استفاده کنند. سعی کنید به هیچ عنوان بیشتر از میزان توصیه شده از زینک استفاده نکنید و قبل از مصرف آن حتما با پزشک خود صحبت کنید.

    ۴- سلنیوم

    سلنیوم یک ماده معدنی ضروری برای رشد موها و جلوگیری از ریزش مو است که حتی افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند، برای رشد مجدد موهای خود از آن استفاده می‌کنند. اما مصرف سلنیوم بیش از ۴۰۰ واحد در روز می‌تواند موجب ریزش مو شود.

    بیشتر بخوانید: برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم؟

    ریزش موی ناشی از مصرف زیاد ویتامین

    ۵- آهن

    آهن یکی از مهم‌ترین مواد معدنی برای جلوگیری از ریزش مو است، اما زمانی که آهن بدن بیش از حد افزایش پیدا کند، فرد با ریزش موی شدید روبرو می‌شود. بالا بودن مقدار آهن به صورت ژنتیکی یا مصرف بیش از حد مکمل‌های آهن موجب ریزش مو می‌شود.

    قبل از مصرف مکمل آهن حتما باید آزمایش‌های لازم را انجام دهید و مطمئن شوید که بدن شما با کمبود آهن یا ذخیره آهن مواجه است. سپس می‌توانید طبق دستور پزشک از دوز مناسبی از دارو استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: انواع ریزش مو؛ علل و موثرترین راهکارهای درمان خانگی

    ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش مهمی بر سلامت ما دارند، اما زمانی که بیش از مقدار توصیه شده از آن‌ها استفاده کنید، معمولا با عوارض جدی روبرو خواهید شد که یکی از آن‌ها ریش مو است.

    به خاطر داشته باشید که قبل از مصرف انواع مکمل‌های ویتامین حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید و از زیاده‌روی در مصرف مکمل‌ها اجتناب کنید.

    منابع: vegamour

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.