سبک زندگینکات خانه داری

روش‌های تمیز کردن جارو برقی در خانه؛ ساده و کاربردی

تمیز کردن جاروبرقی یکی از کارهای مهمی است که در خانه تکانی عید انجام می‌شود. این کار کمک می‌کند تا مکش جاروبرقی بیشتر شود و از آسیب دیدن قطعات داخلی جاروبرقی بر اثر داغ شدن نیز پیشگیری می‌کند.

اما در هنگام تمیز کردن جاروبرقی باید به برخی نکات نیز دقت شود تا موجب آسیب دیدن آن نشود. در این مقاله از اکالا بلاگ نکاتی در خصوص تمیز کردن جاروبرقی ارائه شده است.

مراحل تمیز کردن جاروبرقی

جاروبرقی، یکی از ابزارهای اساسی در خانه‌ها است که برای تمیز کردن استفاده می‌شود. با گذشت زمان و استفاده مداوم، جاروبرقی ذرات گرد و غبار داخل کیسه جاروبرقی جمع شده و از عملکرد آن کاسته می‌شود. بنابراین، تمیز کردن دوره‌ای و منظم جاروبرقی بسیار اهمیت دارد.

در ادامه، به مراحل اصلی تمیز کردن جاروبرقی و نکات مهمی که باید در نظر گرفته شوند، پرداخته‌ایم.

۱- شستن کیسه جاروبرقی

همه جاروبرقی‌ها برای جمع کردن گرد و غبار روی فرش‌ها کیسه‌هایی با ظرفیت محدود دارند که پس از چند بار جارو کشیدن پر می‌شود و نیاز به تخلیه و تعویض دارد.

اگر نسبت به تمیز کردن و تخلیه کیسه جاروبرقی کم‌توجهی کنید امکان دارد فشار زیادی به موتور جاروبرقی وارد شده و قطعات داخلی جاروبرقی آسیب ببیند. اغلب کیسه‌های جاروبرقی قابلیت استفاده مجدد را دارند و می‌توانید با تخلیه و شستشوی کیسه آن را داخل جاروبرقی قرار دهید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    به این نکته نیز دقت کنید پس از شستشوی کیسه جاروبرقی از خشک شدن آن مطمئن شوید و از قرار دادن کیسه نم‌دار داخل جاروبرقی خودداری کنید.

    تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

    ۲- تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

    با توجه به مدل جاروبرقی، داخل کیسه آن چند فیلتر قرار داده شده که گرد و غبار داخل دستگاه را به خود جذب می‌کند و از نفوذ گرد‌ و غبار به موتور جاروبرقی جلوگیری می‌شود.

    با استفاده زیاد از دستگاه و در مدت زمان طولانی روی فیلترها نیز با گرد و غبار پوشیده شده و از کارایی آن کاسته می‌شود. پس می‌توانید فیلتر جاروبرقی را نیز شستشو دهید یا اینکه آن را از جای خود خارج کرده و گردو غبار روی آن را تمیز کنید.

    ۳- تمیز کردن دسته جاروبرقی و قطعات همراه آن

    در این مرحله ابتدا جاروبرقی را خاموش کنید و لوله خرطومی، دسته و سایر قطعات جانبی آن را جدا کرده و بشویید. سپس با دستمال خشک آن‌ها را خشک کنید. لوله جاروبرقی را نیز به صورت ایستاده قرار دهید تا آب داخل آن خارج شود.

    بیشتر بخوانید: نکات مهم و طلایی برای افزایش عمر جارو برقی

    ۴- تمیز کردن موتور جاروبرقی

    این مرحله یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل در تمیز کردن جاروبرقی محسوب می‌شود. برای این کار طبق دفترچه راهنمای دستگاه اقدام کنید. همچنین تمیز کردن موتور دستگاه به حدی باشد که گردو غبار نشسته روی آن گرفته شود و دقت کنید که داخل موتور دستگاه آب نفوذ نکند.

    ۵- تمیز کردن برس جاروبرقی

    جاروبرقی برای تمیز کردن سطوح مختلف دارای انواع برس است که آن‌ها نیز با استفاده مکرر کثیف می‌شوند. در تمیز کردن برس‌های جاروبرقی باید موهای یا نخ‌های روی سر برس‌ها را جدا کنید.

    در ادامه برس‌ها را داخل تشت پر از آب قرار دهید تا خیس بخورد، سپس گرد و غبار روی آن را بشویید. شستن برس‌های جاروبرقی نیز تاثیر زیادی روی مکش دستگاه دارد.

    بیشتر بخوانید: روش‌های دفع انرژی منفی از خانه

    تمیز کردن برس جاروبرقی

    ۶- تمیز کردن بدنه دستگاه

    بخش داخلی و بدنه بیرونی جاروبرقی نیز باید به صورت دوره‌ای از گردوغبار تمیز شود. برای تمیز کردن بدنه جاروبرقی نیز می‌‌توانید دستمال نخی تمیزی را مرطوب کرده و ابتدا فضای داخلی آن را از گردوغبار پاک کنید.

    سپس بدنه بیرونی را نیز با دستمال مرطوب تمیز کنید. همه این موارد را به صورت مرتب و هر از چند گاهی تکرار کنید تا عملکرد و کارایی دستگاه افزایش پیدا کند.

    بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن سقف خانه

    در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا نحوه تمیز کردن جاروبرقی را در قالب چند مرحله شرح دادیم. با انجام این مراحل می‌توانید ضمن افزایش عمر دستگاه، عملکرد آن را نیز بهبود دهید. با اهمیت دادن به نظافت و تمیز کردن دوره‌ای جاروبرقی می‌توانید گرد و غبار را با مکش بالایی در کمترین زمان از روی فرش و مبل و… تمیز کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.