دانستنی

این ویتامین‌ها التهاب در بدن را کاهش می‌دهند!

۶ ویتامین در مواد غذایی و میوه‌ها وجود دارند که خواص ضد التهابی برای بدن دارند. شما می‌توانید برای اینکه نیاز بدن‌تان به این ویتامین‌های ضد التهاب را تامین کنید از مکمل‌های دارویی استفاده کنید یا اینکه به صورت طبیعی از منابع طبیعی و مواد غذایی و میوه ها این ویتامین‌ها را تامین کنید.

در این قسمت از اکالا بلاگ همراه ما باشید تا به شما بگوییم کدام ویتامین‌ها التهاب در بدن را کاهش می‌دهند.

ویتامین‌هایی که خواص ضد التهابی دارند!

در ادامه به ویتامین‌هایی که خواص ضد التهابی دارند اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- ویتامین A

ویتامین A یک محافظ طبیعی سیستم ایمنی بدن است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را از فشار بیش از حد و التهاب محافظت کند. بتاکاروتن یکی از انواع ویتامین A است که به کاهش التهاب کمک می‌کند.

نوع دیگر این ویتامین به شکل آنتی اکسیدان است که بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. هویج، خرمالو، انواع کلم، اسفناج و سبزیجات دارای برگ منابع غنی این ویتامین است.

۲- ویتامین C

این ویتامین مشخصا به دلیل نقش مستقیمی که بر عملکرد و سلامت سیستم ایمنی بدن دارد به عنوان یک ویتامین ضد التهاب شناخته می‌شود. این ویتامین همچنین رادیکال‌های آزاد که باعث التهاب می‌شوند را از بین ببرد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    هر چند منابع دارویی و مکمل‌های بسیاری برای تامین این ویتامین در بدن وجود دارد اما بهتر است ویتامین C مورد نیاز بدن را از منابع طبیعی تامین کنید.

    انواع مرکبات، گوجه فرنگی، کیوی، فلفل دلمه‌ای و گریپ فروت از جمله منابع غنی این ویتامین در بدن هستند. ویتامین C بر خلاف سایر ویتامین‌ها نیاز است که به صورت روزانه برای بدن تامین شود.

    ویتامین C از ویتامین‌های ضروری بدن با خواص ضد التهاب

    بیشتر بخوانید: ۵ غذایی که باعث عصبانیت شما می‌شود!

    ۳- ویتامین گروه B

    این گروه ویتامین نیز با خواص ضد التهاب، بدن را در برابر بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید ایمن می‌کند. از بین انواع گروه ویتامین B نوع B 6 بسیار با اهمیت است. همچنین فولات نیز که از جمله ویتامین‌های این گروه است نیز می‌تواند در کاهش التهاب بسیار موثر باشد.

    قرص‌ اسید فولیک منبع بسیار خوبی از ویتامین B است. از منابع طبیعی این ویتامین هم می‌توان به فلفل دلمه‌ای، قارچ، طالبی، نخود فرنگی، جگر، مارچوبه، ماهی تن، مرغ و کلم اشاره کرد.

    ۴- ویتامین D

    آخرین تحقیقات محققان که در مجله تخصصی ایمنی شناسی آمریکا به چاپ رسیده حکایت از این دارد که ویتامین D مسئول مهار التهاب در بدن است. همچنین ارتباط معناداری بین کمبود ویتامین D و انواع بیماری‌های التهابی وجود دارد.

    بهترین منبع ویتامین دی نور خورشید است. ماهی، زرده تخم مرغ و شیر از جمله منابع غنی از این ویتامین دی هستند.

    بیشتر بخوانید: کمبود ویتامین دی (ِD) باعث بروز این دردها می‌شود!

    ۵- ویتامین E

    ویتامین E نیز از جمله ویتامین‌های آنتی اکسیدان است که می‌تواند التهاب را کاهش دهد. آجیل، دانه‌های روغنی، تخمه آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو از جمله منابع طبیعی غنی ویتامین E هستند.

    خواص ضد التهابی ویتامین E

    ۶- ویتامین K

    وظیفه اصلی این ویتامین جلوگیری از لخته شدن خون و محافظت از سلامت استخوان هاست. ویتامینK دو نوع یک و دو دارد. نوع یک آن در سبزیجات دارای برگ مثل اسفناج و کلم بروکلی و کرفس و نوع دوم آن در مرغ جگر و تخم مرغ یافت می‌شود.

    بیشتر بخوانید: کمبود این ویتامین به کلیه‌ها آسیب می‌زند!

    همانطور که در این مطلب از مجله دانستنی اکالا گفته شد اگر رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی سالم ضروری از جمله سبزیجات دانه‌های روغنی ماهی و پروتئین مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید می‌توانید مطمئن باشید که انواع این ویتامین‌ها به بدن شما می‌رسد و از بدن‌تان در برابر التهابات جلوگیری می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.