دانستنی

اگر روزی ۳ فنجان قهوه بخوریم چه اتفاقی برایمان می‌افتد؟

آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که فکر می‌کنید نوشیدن قهوه به علت داشتن کافئین برای سلامتی انسان مضر است‌؟ واقعیت این است که تحقیقات بسیاری بر تاثیر نوشیدن قهوه در طول روز و سلامتی بدن به خصوص در زمینه سلامت قلب صورت گرفته و نتایج به دست آمده کاملا عکس این موضوع را نشان می‌دهد.

با ما در این قسمت از اکالا بلاگ همراه باشید تا به شما بگوییم اگر روزی سه فنجان قهوه بخورید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟

قهوه بخورید، طولانی‌تر عمر کنید!

درست است. بر خلاف تصور رایج در مورد مضر بودن نوشیدن قهوه، نتایج علمی نشان می‌دهد دوستداران قهوه قلب سالم‌تری دارند و همین مساله به افزایش طول عمر آن‌ها کمک می‌کند.

چرا قهوه مفید است؟

ما می‌دانیم که قهوه حاوی مقادیر بالایی کافئین است، اما تنها این ماده نیست که در قهوه وجود دارد. قهوه در واقع گیاه تخمیر شده‌ای است که میکروب‌های زیادی بر آن اثر می‌گذارد. این عوامل تخمیر شده حاوی باکتری‌هایی هستند که برای بدن بسیار مفید است.

قهوه بخورید طولانی‌تر عمر کنید!

چه نوع قهوه‌ای بخوریم؟

به طور کلی ما سه نوع قهوه آماده برای نوشیدن داریم. قهوه آسیاب شده ساده، قهوه بدون کافئین و قهوه فوری. جالب است که بدانید بر اساس تحقیقات انجام شده به ترتیب کسانی که از قهوه آسیاب شده استفاده کرده‌اند بیشتر از کسانی که قهوه بدون کافئین نوشیده‌اند و افرادی که قهوه بدون کافئین نوشیده‌اند بیشتر از افرادی که قهوه فوری نوشیده‌اند از بیماری‌های قلبی مصون مانده‌اند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بنابراین بهترین نوع قهوه برای اینکه سلامت قلب شما تضمین شود قهوه آسیاب شده ساده است. دقت کنید که میزان شکر مورد استفاده باید میزان بسیار کم یا حتی صفر باشد چرا که شکر هم اثر مفید کافئین را از بین می‌برد و هم باعث بروز دیابت و چاقی می‌شود.

    دیگر اثرات مفید نوشیدن قهوه

    تحقیقات نشان می‌دهد که تنها اثر مفید قهوه بر روی قلب و عروق نیست، بلکه نوشیدن قهوه می‌تواند ما را از سایر بیماری‌های مزمن نیز دور نگه دارد.

    قهوه به دلیل داشتن طیف وسیعی از پلی فنول‌ها که باعث افزایش تخمیر میکروب‌های موجود در آن می‌شود با ترکیب شدن با میکروبیوم‌های روده بزرگ می‌تواند بر قند خون، استرس و فشار خون نیز موثر باشد و همه این بیماری‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

    بیشتر بخوانید: راهکاری ساده برای خوشمزه‌تر کردن قهوه!

    قهوه و تاثیر آن بر چاقی

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید قهوه دارای فیبر بالایی است. داشتن فیبر باعث می‌شود شما با نوشیدن قهوه احساس سیری کنید. علاوه بر این قهوه یک چربی سوز طبیعی محسوب می‌شود و می تواند متابولیسم بدن را بسیار بالا ببرد. به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای پیش از آغاز به تمرین یک فنجان قهوه می‌نوشند.

    قهوه و تاثیر آن بر چاقی

    چرا روزی سه فنجان؟

    یک پروفسور استرالیایی در زمینه تاثیر میزان قهوه بر سلامت قلب و عروق افراد تحقیقاتی کرده است. در این مطالعه ۴۵۰ هزار نفر در رده سنی ۴۰ تا ۶۹ سال مورد بررسی قرار گرفتند و بر میزان مصرف روزانه قهوه و طول عمر آن‌ها، بیماری قلبی، نارسایی قلبی و سکته مغزی در آن‌ها تمرکز شد.

    با توجه به مصرف روزانه قهوه شرکت کنندگان به شش گروه تقسیم شدند. بدون مصرف قهوه، یک فنجان در روز، دو تا سه فنجان در روز، چهار تا پنج فنجان در روز و بیش از پنج فنجان در روز.

    نتایج شگفت انگیز بود. افرادی که سطح متوسطی از قهوه مصرف می‌کردند (یعنی بین دو تا سه فنجان در روز) در مقایسه با افرادی که هرگز قهوه نمی‌نوشیدند، بیشترین بهره را در طول عمر خود داشته‌اند و ۲۷ درصد نیز کمتر از آن‌ها دچار بیماری و نارسایی‌های قلبی و عروقی شدند.

    البته در این تحقیق اشاره‌ای به افرادی که بیش از ۵ فنجان قهوه در طول روز نوشیده‌اند نشده است اما ممکن است به دلیل اثراتی که نوشیدن قهوه زیاد بر وضعیت خواب افراد می‌گذارد، چندان توصیه‌ای برای نوشیدن بیشتر از سه فنجان در روز قهوه از سوی کارشناسان سلامت و تغذیه صورت نگیرد.

    بیشتر بخوانید: فواید قهوه گانودرما

    در این قسمت از مجله دانستنی اکالا با اثرات نوشیدن سه فنجان قهوه در طول روز بر روی بدن آشنا شدیم. اگر شما هم تجربه خاصی از نوشیدن قهوه در طول روز دارید با ما در میان بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.