آشپزینکات آشپزی

راهکاری ساده برای خوشمزه‌تر کردن قهوه!

قهوه نوشیدنی گرم و دم کردنی است که از دانه های قهوه تهیه می‌شود. گیاه قهوه در بسیاری از کشورها از جمله برزیل کشت و تولید می‌شود که در انواع مختلف و با ویژگی‌های گوناگون وجود دارند. اما یکی از دغدغه‌های اصلی افراد در تهیه قهوه این است که چطور قهوه خوشمزه‌تری آماده کنند؟ تا پایان این مقاله از اکالا بلاگ با ما همراه باشید تا راهکاری ساده برای خوشمزه‌تر شدن قهوه به شما ارائه دهیم.

ترفندهایی برای خوشمزه‌تر شدن قهوه

برای خوشمزه‌تر کردن قهوه به شکل ساده، می‌توانید از ترفندهای زیر استفاده کنید:

  1. انتخاب دانه‌های با کیفیت قهوه: اگرچه این موضوع ابتدایی است، انتخاب دانه‌های قهوه با کیفیت و تازه می‌تواند تأثیر بزرگی بر طعم قهوه داشته باشد.
  2. آسیاب کردن دانه‌ها قبل از استفاده: دانه‌های قهوه را قبل از استفاده آسیاب کنید.
  3. آب تازه و خالص: اطمینان حاصل کنید که آبی که استفاده می‌کنید بدون ذرات نامناسب و کاملا تازه و خالص باشد.
  4. حرارت مناسب: حواستان به حرارت آب باشد. اگر آب بسیار گرم باشد، ممکن است طعم قهوه تلخ شود. حرارت مناسب آب برای قهوه معمولاً بین ۹۰-۹۵ درجه سانتی‌گراد است.
  5. نسبت صحیح قهوه به آب: به نسبت قهوه به آب توجه داشته باشید، نسبت یک به دو یا یک به چهار معمولاً مناسب است.
  6. استفاده از قهوه‌ساز: اگر از قهوه‌ساز یا دستگاه فیلتر استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که دستگاه شما مناسب و به درستی تمیز شده باشد.
  7. اضافه کردن یک لیوان سرد به قهوه: برخی از افراد دوست دارند یک لیوان آب سرد به قهوه‌شان اضافه کنند تا دم قهوه کاهش پیدا کند و طعم آن ملایم‌تر شود.
  8. استفاده از قهوه‌ مرغوب: برخی از انواع قهوه ممکن است طعمی خاص و مطلوب‌تری داشته باشند. تجربه طعم های مختلف قهوه و پیدا کردن نوع مورد علاقه خود می‌تواند جالب باشد.

بیشتر بخوانید: فواید قهوه گانودرما☕

ترفندهایی برای خوشمزه‌تر شدن قهوه

راهکار اصلی و ساده برای تهیه قهوه خوشمزه

برخی افراد بر این باورند که با افزودن مقداری آب به قهوه قبل از آسیاب کردن آن می‌توان طعم لذت بخش‌تری به آن داد. این روش با کاهش میزان الکتریسیته ساکن حاصل از آسیاب کردن دانه‌های قهوه موجب خوش طعم شدن آن می‌شود. اما ممکن است منجر به مشکلاتی از جمله چسبندگی قهوه به آسیاب شود.

تحقیقات نشان داده که باریستاها قبل از آسیاب قهوه، با مرطوب کردن آن الکتریسیته ساکن آن را کم کرده و قهوه اسپرسو بهتری را تهیه می‌کنند. به دلیل ایجاد اصطکاک بین ذرات قهوه در حین آسیاب کردن آن، ذرات به هم ساییده می‌شوند و موجب ایجاد الکتریسیته ساکن می‌شوند. ذرات دارای الکتریسیته ساکن یا به نوعی ذرات باردار به هم ساییده می‌شوند و تخلیه می‌شوند.

به همین دلیل با افزودن آب پیش از آسیاب کردن آن زمان تولید قهوه اسپرسو و دم کردن آن طول می‌کشد که قهوه قوی و خوش طعمی تهیه می شود. همچنین آب بر اثر نفوذ به دانه‌های مرطوب قهوه طعم بیشتری را از دانه‌های قهوه می‌گیرد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای قوام بیشتر و خوش طعم شدن قهوه توصیه می‌شود که حدود ۲۰ میکرولیتر آب در هر گرم قهوه یا به میزان نیم میلی لیتر برای یک شات اسپرسو معمولی استفاده شود. بنابراین با افزودن چند قطره آب به ضمن حل مشکل جمع شدن و استخراج کم اسپرسو، قهوه خوشمزه‌تری نیز بدست می‌آید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه قهوه دالگونا

    در این مقاله از مجله آشپزی اکالا، به راهکاری ساده برای خوشمزه تر شدن قهوه پرداختیم. برای تهیه یک فنجان قهوه خوشمزه، می‌توانید با انتخاب دانه‌های قهوه تازه و با کیفیت و افزودن مقداری آب به آن پیش از آسیاب کردن طعم بهتری را بدست آورید. دقت به نسبت قهوه به آب نیز اهمیت دارد.

    همچنین پس از دم کشیدن قهوه، آن قهوه را در فنجانی با دیواره‌های حرارتی بریزید تا حرارت قهوه برای مدت طولانی‌تری حفظ شود. اگر دوست دارید، می‌توانید به قهوه خود موادی نظیر شکر، شکلات، دارچین و … اضافه کنید. با انجام این مراحل، می‌توانید یک فنجان قهوه خوشمزه و با طعم دلخواه خودتان داشته باشید.

    ۳.۸/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    1. نظر من برای بهتر متوجه شدن طعم قهوه کمی آب قبل میل قهوه بخوریم تا پرز های روز زبان از بین بروند تا عطر و طعم‌ قهوه را خوب بچشیم و قبل از خوردن قهوه کمی با قاشق آن را هم بزنیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.