آشپزیخواص مواد غذایی

فواید قهوه گانودرما ☕?

قهوه نوشیدنی است که برخی از طرفداران آن می گویند مزایای زیادی برای سلامتی دارد و بعضی اوقات توسط افرادی استفاده می‌شود که دوست دارند میزان قهوه خود را کاهش دهند اما باز هم سطح انرژی آنها را بالا باقی بماند. قهوه گانودرما نوعی پودر مخلوط نوشیدنی است که به طور معمول حاوی قهوه فوری و عصاره پودر Ganoderma lucidum است. ترکیبات دیگری مانند شکر، کرم غیر لبنی و برخی گیاهان ممکن است در آن گنجانده شود. در ادامه با بررسی این قهوه در قسمت خواص مواد غذایی از مجله اینترنتی اکالا با ما همراه باشید.

قارچ گانورما-قهوه

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قهوه دالگونا؛ بدون نیاز به دستگاه قهوه ساز!

آیا واقعاً قهوه گانودرما می‌تواند برای سلامت شما مفید باشد؟

با وجود ادعاهای بازاریابی در مورد فواید قهوه گانودرما، اما هیچ تأثیر علمی برای تأثیرات سلامتی محصول ندارد.
طرفداران ادعا می‌کنند که قهوه گانودرما می‌تواند ایمنی بدن را تقویت کند، به کاهش وزن کمک کند، با خستگی مقابله کند، باعث بهبود حافظه، افزایش سطح انرژی، کاهش کلسترول، کاهش التهاب، تسکین استرس، معکوس کردن روند پیری و افزایش گردش خون شود.
گانودرما همچنین به عنوان منبع برتر آنتی اکسیدان ها مورد معرفی می‌گردد.

حقایقی در مورد قهوه گانودرما:

خواص قهوه

بیشتر بخوانید: نحوه ست کردن پارکت و لمینیت با مبلمان منزل با رنگ قهوه ای

تا به امروز، هیچ مطالعه علمی اثرات مربوط به سلامتی قهوه گانودرما را آزمایش نکرده است. با این حال، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که گانودرما به تنهایی ممکن است مزایای سلامتی خاصی را ارائه دهد.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶ یک بررسی از پنج مطالعه قبلی منتشر شده نتیجه گرفته است که Ganoderma lucidum با توجه به پتانسیل تقویت پاسخ تومور و تحریک ایمنی میزبان “می‌تواند به عنوان یک طب مکمل به همراه درمان رایج استفاده شود.” این گزارش که در پایگاه داده Cochrane از بررسی‌های سیستمیک منتشر شده است، شواهد کافی برای توجیه استفاده از Ganoderma lucidum به عنوان متد اصلی برای درمان سرطان پیدا نکرد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه، به طور کلی، ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد. به عنوان مثال، گزارشی در سال ۲۰۰۶ از موسسهٔ بررسی‌های بحرانی در علوم غذایی و تغذیه یادآور شد که مصرف قهوه ممکن است به جلوگیری از چندین بیماری مزمن (از جمله دیابت و بیماری پارکینسون) کمک کند. با این حال، بررسی تحقیق همچنین نشان داد که مصرف قهوه با افزایش فشار خون بالا (یک عامل اصلی خطر برای بیماری‌های قلبی) مرتبط است.

    در حالی که گفته می‌شود گانودرما گاهی به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، گزارشی که در سال ۲۰۱۵ در پایگاه داده بررسی سیستماتیک کوکران منتشر شده است، شواهدی مبنی بر استفاده از Ganoderma lucidum برای درمان عوامل خطر قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پیدا نکرد.

    قهوه گانودرما

    بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ خاصیت شگفت انگیز برنج؛ برنج سفید یا قهوه ای؟!

    عوارض جانبی احتمالی:

    درباره سلامت قهوه گانودرما چیزهای کمی شناخته شده است. با این حال، گانودرما ممکن است عوارض جانبی زیادی از جمله تهوع، خشکی گلو و خشکی بینی ایجاد کند. قبل از مصرف قهوه گانودرما، به خصوص اگر داروهای فشار خون، ضد انعقاد، ضد پلاکت یا سرطان را مصرف می‌کنید، باید با پزشک خود صحبت کنید.

    علاوه بر این، مصرف زیاد کافئین می‌تواند ضربان قلب شما را تسریع کند، خواب شما را مختل کند، معده شما را ناراحت کرده و برخی از مشکلات سلامت روان را تشدید کند (مانند اضطراب).

    چندین مورد از افراد گزارش شده است که پس از استفاده از محصولات گانودرما لوسیدوم به هپاتیت مبتلا شده‌اند. گزارش دیگر حاکی است که گانودرما لوسییدوم به دلیل احتمال سمیت باید با احتیاط مصرف شود.

    همچنین، بخاطر داشته باشید که مکمل‌های گیاهی و رژیم‌های غذایی توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده و نحوه تهیه داروهای تجویز شده تنظیم نشده است. در برخی موارد، محصولاتی که به مصرف کنندگان فروخته می‌شوند حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای هستند که در برچسب موجود نیستند و باعث اثرات مضر می‌شوند.

    اگرچه ممکن است از کمی طعم قهوه گانودرما لذت ببرید، اما هنوز فنجان خود را پر نکنید. تحقیقات زیادی وجود دارد که هنوز هم باید در مورد گانودرما و تأثیرات آن در آزمایشات بالینی در مقیاس بزرگ انجام شود (مدرکی است که می‌خواهیم مشاهده کنیم که اثبات قابل قبول اثر درمانی آن باشد). اگر هنوز هم قصد تهیه قهوه گانودرما را به عنوان یک قسمت منظم از رژیم غذایی خود دارید، حتماً ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا درمورد اینکه آیا این برای شما مناسب است یا خیر صحبت کنید.

     

    منبع: (verywellhealth)

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    1. ممنون. همه جا فقط تبلیغات میکنن و هیچ منشا درستی برای گانودرما وجو نداشت. ولی این خیلی عالی بود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.