آشپزینکات آشپزی

طرز تهیه ۳ نوع ماست طعم‌دار خانگی؛ خوشمزه و پرطرفدار

ماست، یکی از فرآورده‌های شیر است که در فرآیند تخمیری شکلی لاکتوز موجود در شیر به اسیدلاکتیک تبدیل می‌شود و ماست حاصل این فرآیند است. ماست اغلب از شیر حیوانات اهلی مانند،گاو، گاومیش، بز و گوسفند تهیه می‌شود و یک میان‌وعده کامل و سالم است. یکی از عضوهای جدا نشدنی سفره‌های ایرانی است و در تهیه برخی از غذاها جز مواد اولیه آن‌هاست.

یکی از جذابیت‌های میل کردن ماست ترکیب آن با سایر مواد مورد علاقیتان است که شما به راحتی می‌توانید خالق طعم‌های جدید و جذابی باشید. ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ، طرز تهیه ۳ نوع ماست طعم‌دار بسیار خوشمزه و پرطرفدار را به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله همراه مجله اینترتی ما باشید.

۱- ماست و بادمجان کبابی (بورانی بادمجان)

ماست و بادمجان یکی از ترکیبات بسیار نام‌آشنا و محبوبی است که اغلب آن را دوست دارند. برای تهیه یک ظرف ماست و بادمجان با کیفیت ابتدا باید بادمجان‌های قلمی، شیرین و بدون تخمی را انتخاب کنید زیرا طعم بادمجان تاثیر کاملا مستقیمی بر طعم نهایی ماست شما دارد. بادمجان‌ها را بشویید و خشک کنید، آن‌ها را روی ذغال یا شعله گاز کباب کنید.

پس از کباب شدن پوست بادمجان‌ها را بگیرید و با کمک گوشکوب آن‌ها را له کنید. اندکی زمان دهید تا بادمجان‌های له شده خنک شوند سپس مقداری نمک و فلفل قرمز به آن زنید، ۱-۲ حبه سیر را له کنید و به آن بیفزایید. حال ماست چکیده‌تان را کم‌کم به ترکیب فوق اضافه کنید و مواد را بهم زنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری گردوی خرد شده به این ترکیب جادویی بیفزایید و ماست بادمجان لذیذتان را نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید: ماست‌های مختلف چه تفاوتی با هم دارند؟ 

۲-ماست فلفلی (ماست چیلی)

فلفل چیلی یکی از انواع فلفل‌های تند است که مصارف زیادی دارد. در تهیه یک ماست فلفلی مرغوب بهتر است از فلفل تازه استفاده کنید اما اگر در دسترس ندارید از پودر فلفل چیلی می‌توانید کمک بگیرید. برای تهیه ماست فلفلی کافی است فلفل چیلی را بشویید و ساقه و تخم‌های آن را جدا کنید.

با کمک میکسر یا خرد کن فلفل را له کنید و به شکل پوره درآورید. کمی نمک به آن زنید و کم‌کم به آن ماست چکیدتان را بیفزایید. تا هر اندازه که تندی آن برایتان معقول بود می‌توانید به آن ماست بیفزایید. توجه داشته باشید که در تهیه انواع ماست های طعم دار بهتر است از ماست چکیده یا ماست یونانی که غلظت نسبتا بیشتری با سایر ماست‌ها دارد استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ماست طعم‌دار و بادمجان کبابی

    ۳-ماست و لبو

    ماست و لبو یکی از ترکیبات بسیار خوش‌رنگ و زیبایی است که می‌تواند جذابیت زیادی به میز غذای شما دهد. رنگ صورتی و زیبایی این ماست ظاهری کاملا متفاوت و جذاب دارد. برای تهیه ماست و لبو می‌توانید چغندر را با آب و حرارت کم چندین ساعت به خوبی بپزید تا نرم شود یا لبوی پخته شده از میوه‌فروشی‌ها تهیه کنید. لبو را با رنده ریز یا درشت مناسب با سلیقه و ذائقه خودتان رنده کنید. رنده ی لبو را درون ظرف مناسبی بریزید و کم‌کم به آن ماست چکیده بیفزایید. اگر طعم سیر را دوست دارید می‌توانید ۱-۲ حبه سیر نیز له کرده و به ترکیب جادوییتان اضافه کنید. به همین راحتی ماست و لبو خوشمزه شما آماده سرو است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش ماست؛ با گوشت و بی گوشت

    امیدواریم آموزش طرز تهیه ۳ نوع ماست طعم‌دار برایتان مفید واقع شده باشد. شما با هرآنچه که مناسب ذائقتان است مثل خیار، کدو، سیر و موسیر را می‌توانید با ماست چکیده ترکیب و نوش جان کنید. از این که تا پایان این مقاله نیز همراه مجله آشپزی اکالا بودید از شما متشکریم.

    ۴.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.