آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه خورشت گلابی زعفرانی با فیله مرغ؛ به روش مجلسی

خورشت گلابی یکی ازخوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین خورشت‌های است که شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید. این خورشت بسیار راحت و سریع تهیه می‌شود و طعمی بسیار خوشمزه و متفاوت دارد. گلابی بافت نرمی دارد و زمان پخت زیادی نیاز ندارد به همین دلیل فیله مرغ یکی از مناسب‌ترین و لطیف‌ترین گوشت‌های است که می‌توانید در طبخ این غذا استفاده کنید. اگر به هر دلیلی تمایل به استفاده از فیله مرغ ندارید و یا تکه‌های مرغ با استخوان در دسترستان است فقط کافی است زمان طبخ مرغ را بیشتر کنید تا گوشت به خوبی بپزد.

اگر طرفدار طعم گلابی هستید باید این نوید را به شما دهیم که از ترکیب طعم گلابی و زعفران و مرغ بی‌شک استقبال خواهید کرد. ما امروز در بلاگ اکالا ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین طرز تهیه خورشت گلابی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله جذاب همراهمان باشید.

طرز تهیه خورشت گلابی زعفرانی با فیله مرغ:

مدت زمان آماده سازی این خورشت ۴۰-۶۰ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است و شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید و در حجم‌های بیشتری این خورشت خوشمزه را طبخ کنید.

درجه سختی تهیه خورشت گلابی در دسته‌بندی متوسط قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه خورشت گلابی:
گلابی۴ عدد
فیله مرغ۳ تکه
پیاز۱ عدد
محلول زعفرانبه مقدار دلخواه
نمک، زردچوبه و فلفلبه مقدار دلخواه
روغن به مقدار لازم
آب۱-۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیموترش۲ قاشق غذاخوری

مرحله اول | آماده‌سازی گلابی

در اولین مرحله به سراغ گلابی‌ها روید. آن‌ها را به خوبی بشویید و به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن ریخته و گلابی ها را درون تابه قرار دهید. تابه را روی حرارت کم گذارید و گلابی‌ها را تفت دهید تا رنگشان شروع به تغییر کردن کند، در همین مرحله مقداری محلول زعفران به آن‌ها زنید و مجدد به تفت دادن ادامه دهید تا گلابی‌ها طلایی و خوش‌رنگ شوند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    حال گلابی‌های طلایی شده را از درون تابه خارج کنید و کنار گذارید. توجه داشته باشید از گلابی‌های رسیده و مرغوب استفاده کنید زیرا طعم اصلی این خورشت برگرفته از طعم گلابی است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت گلابی خانگی

    خورشت گلابی زعفرانی

    مرحله دوم | آماده سازی پیاز

    در دومین مرحله به سراغ آماده‌سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید و با کمک رنده یا میکسر آن را پوره کنید. در صورت تمایل می‌توانید آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون همان تابه ای که گلابی‌ها را آماده کردید کمی روغن بریزید و پیازها را اضافه کنید. حرارت را کم کنید و شروع به تفت دادن کنید تا پیازها سبک، طلایی و خوش رنگ شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت گلابی و بادام

    مرحله سوم | آماده سازی مرغ

    در سومین مرحله برای سرعت بخشیدن به روند پخت، تا پیازها به مقدار کافی طلایی می‌شوند به سراغ آماده سازی فیله‌های مرغ روید. آن‌ها را بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافیشان گرفته شود. حال فیله‌های مرغ را با چاقو به ابعاد یکسان و منظمی برش دهید. مقداری زردچوبه و فلفل به پیازهای طلایی شده بیفزایید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

    تکه‌های مرغ را به ترکیب درون تابه اضافه کنید و همه مواد را بهم زنید. منتظر بمانید تا تکه ‌های مرغ تغییر رنگ دهند و تا حد دل‌خواهتان طلایی و برشته شوند. در همین مرحله رب گوجه فرنگی را بیفزاید و با محتوای درون تابه بهم زنید تا رب رنگ باز کند.

    مرحله چهارم | پختن خورشت گلابی

    در چهارمین مرحله گلابی‌های زعفرانی را به تابه اضافه کنید. ۱-۲ لیوان آب جوش به آن بیفزایید و درب تابه را ببندید. حرارت را کم کنید و به آن ۳۰-۴۰ دقیقه زمان دهید تا بپزد و به غلظت مناسب رسد. در پایان زمان پخت با مقداری نمک و آب لیمو ترش چاشنی خورشت را مطابق با ذائقه خودتان تنظیم کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت به قورمه به روش شیرازی

    به همین راحتی و با طی کردن ۴ مرحله بسیار ساده خورشت متفاوت و جذاب شما آماده سرو است. می‌توانید آن را با برنج یا به صورت خوراک با نان سرو کنید.

    از این که تا پایان این مقاله جذاب همراه مجله آشپزی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم. برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خدا می‌سپاریم.

    ۲.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.