دانستنی

با این غذاهای کم‌هزینه، رسیدن به اندام ایده‌آل دیگر آرزو نیست!

همیشه این تصور غلط وجود داشته که رژیم غذایی سالم و اصولی به معنای خوردن غذاهای بدمزه و گران‌قیمت است. اما اینطور نیست! با کمی خلاقیت و مواد اولیه در دسترس می‌توانید غذاهای رژیمی خوشمزه و متنوعی تهیه کنید که به شما در رسیدن به اندام ایده‌آل‌تان کمک می‌کنند. برای آشنایی با غذاهای رژیمی کم‌ هزینه و خوشمزه، با اکالا بلاگ همراه باشید.

معرفی ۱۲ غذای رژیمی خوشمزه و ارزان

در ادامه، ۱۲ غذای رژیمی را معرفی می‌کنیم که هم خوشمزه و کم‌هزینه هستند و هم به شما در رسیدن به اندام ایده‌آلتان کمک می‌کنند.

۱- سالاد سیب‌ زمینی و نخود فرنگی

این سالاد ساده، خوشمزه و سیر کننده، سرشار از فیبر و کربوهیدرات است که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. برای تهیه آن کافیست سیب‌ زمینی و نخودفرنگی را آب‌پز کرده و سپس با ماست، شوید، پیازچه، خیارشور و ادویه‌های دلخواهتان مخلوط کنید. همچنین، می‌توانید سبزیجات دیگر مانند ذرت، هویج و کلم بروکلی را هم به این سالاد اضافه کنید.

سالاد سیب زمینی و نخود فرنگی از غذاهای رژیمی کم‌ هزینه

۲- سالاد لوبیا با سس رژیمی

برای تهیه سالاد لوبیا، ابتدا لوبیای مورد علاقه‌تان را بپزید. سپس، سیب‌ زمینی را نیز آب‌پز کرده و به صورت نگینی خرد کنید. در مرحله بعد، سبزیجات دلخواهتان را خرد کرده و به لوبیا و سیب‌ زمینی پخته شده اضافه کنید. برای تهیه سس رژیمی نیز کافی است آبلیمو و روغن زیتون را به همراه مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید.

۳- خوراک قارچ و هویج

برای تهیه این خوراک خوشمزه و کم‌چرب، به مواد ساده‌ای مانند قارچ، هویج، فلفل دلمه‌ای، پیاز، روغن و ادویه‌جات نیاز دارید. ابتدا همه مواد را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید. سپس ماهیتابه را کمی چرب کنید و مواد خرد شده را داخل آن بریزید.

قارچ‌ها به هنگام پخت آب می‌اندازند، به همین دلیل نیازی به اضافه کردن آب نیست و مواد با آب قارچ پخته می‌شوند و طعم و مزه دلچسبی پیدا می‌کنند. در ادامه می‌توانید به دلخواهتان از ادویه‌های دیگر مانند آویشن، پودر سیر یا پودر پاپریکا نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آیا واقعا رژیم گرفتن شما را لاغر می‌کند؟

۴- سوپ سبزیجات

سوپ سبزیجات، یک غذای رژیمی خوشمزه، کم‌هزینه، سبک و کم کالری است که ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و به هضم غذا کمک می‌کند. برای تهیه این سوپ می‌توانید از سبزیجات دلخواهتان مانند هویج، کرفس، جعفری، پیازچه و نخود فرنگی استفاده کنید.

۵- عدسی

عدسی، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه، کم‌هزینه و مفید برای لاغری است. برای پخت عدسی، آن را به همراه پیاز، سیب زمینی و ادویه دلخواهتان بپزید. می‌توانید قارچ و رب گوجه فرنگی را نیز به این غذای خوشمزه اضافه کنید.

عدسی از غذاهای رژیمی کم‌ هزینه

۶- مرغ گریل شده با سبزیجات

مرغ، منبع عالی پروتئین است و به شما کمک می‌کند تا احساس سیری طولانی مدت داشته باشید. برای تهیه این غذای رژیمی، مرغ را به همراه سبزیجات دلخواهتان در فر یا روی گریل بپزید.

۷- تن ماهی

تن ماهی به خاطر دارا بودن پروتئین بالا و کالری کم، یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال یک ناهار یا شام رژیمی ساده و در عین حال دلچسب هستند. با این حال، هنگام خرید تن ماهی باید به دنبال نوعی باشید که چربی کمی داشته باشد. همچنین می‌توانید برای حذف روغن اضافی، تن ماهی را آبکش کنید.

۸- سالاد میوه

سالاد میوه، یک غذای رژیمی خوشمزه و سرشار از ویتامین و فیبر که به هضم غذا کمک می‌کند و مانع از پرخوری می‌شود. برای تهیه این سالاد، از میوه‌های فصل دلخواهتان مانند سیب، پرتقال، موز، توت فرنگی، انگور و… استفاده کنید. می‌توانید به این سالاد، کمی گردو یا کشمش نیز اضافه کنید تا ارزش غذایی آن را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: مناسب‌ترین رژیم غذایی برای کنترل استرس!

۹- خوراک لوبیا چیتی

لوبیا چیتی منبعی غنی از پروتئین و فیبر است که به سلامت دستگاه گوارش و سیر نگه داشتن شما کمک می‌کند. برای تهیه این غذای رژیمی، کمی رب گوجه فرنگی، پیاز نگینی و قارچ را تفت داده و به همراه ادویه‌های دلخواه به لوبیا چیتی پخته شده اضافه کنید و اجازه دهید تا خوراک جا بیفتد.

۱۰- همبرگر گیاهی

همبرگر دوست دارید، اما رژیم دارید؟ مشکلی نیست! همبرگر گیاهی را جایگزین فست‌ فودهای پرکالری و ناسالم کنید و از یک شام رژیمی خوشمزه و سیرکننده لذت ببرید. برای درست کردن همبرگر گیاهی، سویا و حبوبات را پخته و با یک پیاز رنده شده مخلوط کنید.

سپس، مخلوط سویا و حبوبات را با استفاده از چرخ گوشت یا غذاساز له کرده و تخم‌مرغ، سبزیجات خرد شده و ادویه‌های مد نظرتان را به آن اضافه کنید و ورز دهید تا مایه همبرگر آماده شود.

همبرگر گیاهی از غذاهای رژیمی کم‌ هزینه

۱۱- سالاد الویه رژیمی

تفاوت سالاد الویه رژیمی با سالاد الویه معمولی در سس آن است. به جای سس مایونز پرچرب از ترکیب ماست، نمک، فلفل، آبلیمو، آویشن و کمی روغن زیتون استفاده کنید. اینطوری یک سالاد الویه رژیمی و خوشمزه خواهید داشت که هم سیرتان می‌کند و هم ضرری برای سلامتی و تناسب اندامتان ندارد.

۱۲- پیتزای سبزیجات

پیتزا یکی از غذاهای محبوب است که حذف کردن آن از برنامه غذایی کار سختی است. اما می‌توانید با جایگزینی خمیر پیتزا با نان جو و استفاده از سبزیجات به جای گوشت، یک پیتزای رژیمی و خوشمزه تهیه کنید.

برای تهیه این پیتزا به سبزیجات متنوعی مانند فلفل دلمه‌ای رنگی، قارچ، ذرت و گوجه فرنگی نیاز دارید. مواد را نگینی خرد کرده و روی نان جو بچینید، کمی پنیر بپاشید و در فر از قبل گرم شده بپزید.

در این بخش از مجله دانستنی اکالا، غذاهای رژیمی خوشمزه و کم‌هزینه را به شما معرفی کردیم. با این غذاهای خوشمزه و کم هزینه، رسیدن به اندام ایده آل دیگر آرزو نیست! پیشنهاد می‌کنیم از همین حالا، غذاهای رژیمی بدمزه و گران‌قیمت را کنار بگذارید و یک رژیم غذایی خوشمزه را با غذاهای معرفی شده شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا