دانستنی

میزان کالری انبه چقدر است؟

آیا می‌دانید انبه چند کالری دارد؟ کالری یک عدد انبه چقدر است و خوردن انبه موجب چاقی می‌شود و یا برای لاغر شدن و کاهش وزن مفید است؟ اگر شما هم عاشق طعم انبه هستید، احتمالا دوست دارید بدانید که میزان کالری انبه چقدر است و چه نقشی بر افزایش یا کاهش وزن ما دارد. قبل از هر چیزی باید بدانید که انبه یک میوه فوق‌العاده مفید است که مثل همه خوراکی‌های مفید دیگر باید به اندازه مصرف شود.

اما میزان مجاز مصرف انبه و در طول روز باید از چقدر انبه استفاده کنیم؟ در این مقاله از اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که انبه چند کالری دارد و چطور بر وزن ما تاثیر می‌گذارد.

ترکیبات مغذی و ارزش غذایی انبه

انبه یک میوه فوق‌العاده مفید و خوش طعم است که فواید زیادی برای سلامت دارد. در ادامه می‌توانید با ارزش غذایی یک فنجان یا ۱۶۵ گرم انبه تازه آشنا شوید.

ارزش غذایی انبه:
پروتئین۱/۴ گرم
کربوهیدرات۲۴/۷ گرم
چربی۰/۶ گرم
فیبر۲/۶ گرم
شکر۲۲/۵ گرم
ویتامین Cبیشتر از نصف نیاز روزانه بدن
مس۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن
فولات۱۸ درصد از نیاز روزانه بدن
ویتامین B6۱۲ درصد از نیاز روزانه بدن
نیاسین۷ درصد از نیاز روزانه بدن
پتاسیم۶ درصد از نیاز روزانه بدن

انبه چند کالری دارد؟

انبه یک میوه بی‌نهایت خوشمزه است که هر یک فنجان (۱۶۵ گرم) از آن حدود ۱۰۰ کیلوکالری دارد. جالب است بدانید که کالری انبه برخلاف حجم آن بسیار کم است و اگر به اندازه مصرف شود، یک میوه مفید و مناسب برای همه افراد است.

به طور کلی کالری انبه متوسط حدود ۲۰۲ کیلوکالری است و به طور دقیق هر ۱۰۰ گرم انبه حدود ۶۶ کالری دارد. معمولا کالری انبه سبز مقداری کمتر از انبه رسیده است. کالری انبه سبز در هر ۱۰۰ گرم حدود ۶۵ کیلوکالری است. کالری انبه پاکستانی رسیده نیز مثل سایر انبه‌های رسیده ۶۶ کیلوکالری است.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین خواص انبه که نمی‌دانید!

انبه چند کالری دارد؟

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    یک لیوان شیر انبه چند کالری دارد؟

    شیر انبه یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هایی است که علاوه بر طعم فوق‌العاده لذیذی که دارد، بسیار مقوی و پرفایده است. شیر انبه حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین C، ویتامین A و پتاسیم است. در هر ۱۰۰ گرم شیر انبه حدود ۷۸ کالری وجود دارد و از همین رو اگر این نوشیدنی به اندازه مصرف شود، یک جایگزین مناسب برای نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی است.

    اگر شیر انبه را با عسل میل کنید، کالری آن کمی بیشتری خواهد شد. هر قاشق عسل حدود ۶۵ کالری دارد که در صورتی که به نوشیدنی اضافه شود، کالری هر ۱۰۰ گرم شیر انبه با عسل برابر با ۱۴۲ کیلوکالری خواهد بود.

    بیشتر بخوانید: کالری ۱ عدد انار چقدر است؟

    کالری پودر انبه چقدر است؟

    در صنعت آشپزی، کیک پزی و همچنین برای تهیه آبمیوه از پودر انبه به جای خود میوه انبه استفاده می‌شود. پودر انبه کالری کمتری نسبت به خود انبه دارد. هر ۱۰ گرم پودر انبه حدود ۳۶ کالری دارد که بسیاری از افراد برای طعم دادن به غذا و همچنین تهیه آبمیوه از پودر انبه خالص استفاده می کنند.

    یک لیوان آب انبه چند کالری دارد؟

    یک لیوان آب انبه تازه حاوی حدود ۸۶ کالری و نشاسته است. میزان قند و نشاسته آب انبه خیلی سریع جذب بدن می‌شود و اگر قند خون بالایی دارید، بهتر است در مصرف آب انبه زیاده‌روی نکنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاناکوتا انبه و ژله سفید

    یک لیوان آب انبه چند کالری دارد؟

    آیا انبه چاق می‌کند؟

    انبه یک میوه شیرین و خوشمزه با بافتی نرم و دوست داشتنی است که برخلاف تصور خیلی از افراد کالری چندان بالایی ندارد. در پاسخ به این سوال که آیا انبه باعث چاقی می‌شود یا نه باید بدانید که این موضوع به مقدار انبه‌ای که مصرف می‌کنید بستگی دارد. درواقع اگر در مصرف انبه زیاده‌روی کنید، این میوه می‌تواند موجب چاقی و اضافه وزن شود، در حالی که مصرف به اندازه آن نه تنها تاثیری بر اضافه وزن ندارد، بلکه موجب احساس سیری و همچنین لاغری شما نیز خواهد شد.

    نکته دیگری که باید بدانید این است که کالری انبه خشک بیشتر از انبه تازه است. زیرا زمانی آب انبه کشیده می‌شود، چگالی آن افزایش پیدا می‌کند و از همین رو باید به مقدار بسیار کم مصرف شود. ۱ فنجان یا ۱۶۰ گرم انبه خشک حاوی حدود ۵۱۰ کالری است و میزان قند زیادی دارد که می‌تواند موجب افزایش قند خون و همچنین چاقی شود. اگر از انبه به صورت خشک استفاده می‌کنید، بهتر است نهایتا روزی ۲ تا ۳ تکه از آن را میل کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت انبه

    خواص انبه برای لاغری

    باید بدانید که انبه برای لاغری مفید است و یک میوه خوشمزه، کم کالری و سیر کننده است که می‌توانید برای کاهش وزن از آن استفاده کنید. آنزیم‌های گوارشی موجود در این میوه موجب افزایش هضم نشاسته و تبدیل کربوهیدرات‌های پیچیده به گلوکز، فروکتوز و مالتوز می‌شود.

    به علاوه انبه فیبر زیادی دارد و مصرف آن موجب افزایش احساس سیری و بهبود عملکرد سیستم گوارشی می‌شود. مصرف انبه به مقدار مجاز می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند و جلوی اشتهای کاذب را بگیرد.

    آیا انبه و چاقی صورت با هم ارتباطی دارند؟

    به طور کلی انبه میوه‌ای مفید است که اگر به اندازه زیاد مصرف شود، موجب افزایش وزن می‌شود. بسیاری از افرادی که به دنبال چاقی بدن و همچنین چاقی صورت هستند، از انبه استفاده می کنند.

    به خاطر داشته باشید که معمولا چاقی صورت در کنار چاقی بدن ایجاد می‌شود و هیچ میوه و هیچ مکملی نمی‌تواند تنها موجب چاقی یک قسمت از بدن شما شود. بنابراین افراد لاغر می‌توانند در کنار یک رژیم غذایی مناسب انبه مصرف کنند و وزن خود را افزایش دهند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر ژلاتینی انبه

    میزان مجاز مصرف انبه

    میزان مجاز مصرف انبه

    درست است که انبه خواص زیادی برای بدن دارد، اما این میوه تا زمانی برای بدن مفید است که به اندازه مصرف شود.. کارشناسان توصیه می کنند که در روز بیشتر از ۱ فنجان انبه مصرف نکنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی یخی ماست و انبه

    سخن نهایی

    حال که می‌دانید انبه چند کالری دارد و چقدر در روز از این میوه خوش طعم استفاده کنید، بهتر است برای بهره‌مند شدن از خواص این میوه حتما حد تعادل را رعایت کنید. فراموش نکنید که انبه هم می‌تواند موجب چاقی و هم لاغری شما شود و همه چیز به مقدار میوه‌ای که مصرف می‌کنید بستگی دارد.

    با مصرف به اندازه این میوه می‌توانید به حفظ تناسب اندام خود کمک کنید و انرژی زیادی به بدنتان ببخشید. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله دانستنی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    سوالات متداول

    در این بخش به برخی از مهم‌ترین سوالات شما در مورد کالری انبه و مقدار مصرف مجاز این میوه پاسخ داده‌ایم.

    کالری یک عدد انبه چقدر است؟

    در پاسخ به این سوال که کالری انبه چقدر است باید بدانید که هر عدد انبه ۲۰۰ گرمی حدود ۱۵۰ کالری انرژی دارد.

    یک واحد انبه چند گرم است؟

    به طور کلی یک واحد میوه برابر با ۷۵ کالری است که برای انبه برابر با ۱۲۵ گرم است. درواقع اگر در رژیم غذایی شما ذکر شده که می‌توانید ۱ واحد انبه مصرف کنید، باید به اندازه ۱۲۵ گرم از این میوه را میل کنید.

    چگونه با انبه کاهش وزن را تجربه کنیم؟

    برای کاهش وزن با انبه باید آن باید در هر وعده از ۱۰۰ تا نهایتا ۲۵۰ گرم انبه به عنوان میان وعده استفاده کنید و در کنار آن از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.