آشپزینوشیدنی

طرز تهیه رانی هلو خانگی؛ با طعم بی نظیر با عکس مرحله به مرحله

میوه های رنگارنگ فصل تابستان از جذاب ترین بخش های این فصل گرم هستند که باید نهایت استفاده را از آن ها برد و برای تهیه انواع نوشیدنی یا کیک و شیرینی از آنها استفاده کرد. هلو یکی از میوه های پر خاصیت و خوشمزه و خوش رنگی است که میتوان از آن برای تهیه رانی استفاده کرد. رانی هلو با پالپ های داخل آن یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین نوشیدنی هایی است که اکثرا همه آن را دوست دارند.

شما با استفاده از کمترین مواد و به راحت ترین روش می توانید این نوشیدنی را در منزل به صورت سالم و بدون نگه دارنده و افزودنی تهیه کنید که از نظر اقتصادی هم بسیار مقرون بصرفه خواهد بود. پس اگر هلو های داخل یخچال شما در حال نرم و پلاسیده شدن هستن دست بکار بشین و این رانی هلوی درجه یک رو برای خانواده تون آماده کنید. در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم رانی هلو خانگی:
    هلو۱ کیلو
    شکر۱۵۰ گرم یا سه چهارم پیمانه
    لیمونصف یک عدد
    آب۶ پیمانه

    مواد لازم رانی هلو خانگی
    برای تهیه رانی هلو، هلو ها رو به خوبی با آب بشورید و پوست هلو ها رو جدا کنید و از وسط نصف کنید و هسته هلو ها رو خارج کنید و بعد با یک چاقوی تیز هلو ها رو به صورت نگینی خرد کنید.

    هلو های خرد شده رو داخل قابلمه ای بریزین و شکر رو بهش اضافه کنید.

    برای رانی هلو شکر را به هلو اضافه کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت های تابستانی

    و به آرومی با یک قاشق مخلوط کنید و در قابلمه رو بذارین و یک ساعت زمان بدین تا هلوها آب بندازن.

    اجازه بدهید هلوها آب بندازن در هلوی رانیبعد از طی این زمان قابلمه رو روی حرارت بالا قرار بدین و آب رو بهش اضافه کنید و بعد آب نصف عدد لیمو ترش رو اضافه کنید. اگه لیمو ترش تازه در دسترس نبود می‌تونید از نصف قاشق غذا خوری آب لیمو استفاده کنید.

    لیمو را برای رانی هلو داخل آن بریزید.
    در این مرحله اگه از هلوی زعفرانی استفاده کردین نیازی به افزودن رنگ خوراکی ندارین اما اگه از هلوی معمولی و سفید رنگ استفاده کردین مقداری رنگ مجاز خوراکی اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت جلاب

    اجازه بدین مواد به جوش بیاد و بعد حرارت رو کم کنید و حدود یک ربع زمان بدین تا بجوشه و هلو ها نرم بشن و در این فاصله مرتب کف روی مواد رو جمع کنید، تا نوشیدنی شما خوش رنگ بشه.

    بعد از یک ربع با یک ملاقه به صورت حدودی یک پیمانه از تکه های هلوی داخل قابلمه رو جدا کنید و داخل ظرف دیگه ای بریزین (اگه دوست داشتین پالپ هاش بیشتر باشه مقدار بیشتری جدا کنید).

    بگذارید رانی هلو به جوش بیاد

    با کمک گوشت کوب برقی مواد داخل قابلمه رو کاملا میکس و پوره کنید. اگه گوشت کوب برقی نداشتین می تونید از مخلوط کن یا غذا ساز هم استفاده کنید.

    اجازه بدین مواد مجددا روی حرارت به جوش بیاد و کف کنه و دوباره کف روی رانی رو به خوبی جدا کنید.

    کف های روی رانی هلو را بگیرید

    و بعد تکه های جدا کرده هلو رو داخل قابلمه رو برگردونید و حرارت رو خاموش کنید. اجازه بدین نوشیدنی شما خنک بشه.

    رانی هلو خوشمزه خانگی

    بیشتر بخوانید: روش های پوست گرفتن هلو

    و بعد داخل پارچی بریزین و چند ساعت داخل یخچال بذارین تا کاملا خنک و سرد بشه و بعد نوش جان کنید.

    نکات طرز تهیه رانی:

    • برای تهیه رانی هلو می تونید از شلیل هم به جای هلو استفاده کنید و یا اینکه از ترکیب دو میوه استفاده کنید.
    • برای جدا کردن پوست هلو می تونید از روش بلانچ کردن استفاده کنید که باعث میشه پوست هلو به راحتی جدا بشه و رنگ هلو هم به خوبی حفظ بشه برای این کار داخل قابلمه ای آب بریزین و روی حرارت بذارین تا آب به جوش بیاد و بعد هلو های شسته شده رو داخل قابلمه بریزین و یکی دو دقیقه زمان بدین و بعد به کمک یک کف گیر هلو ها رو از آب جوش خارج کنید و داخل یک ظرف آب سرد که داخلش تکه های یخ هست بریزین و اجازه بدین چند دقیقه بمونه و بعد به راحتی پوست هلو رو با دست جدا کنید. اما دقت کنید که اگه برای تهیه کردن رانی هلو از هلو های خیلی نرم شده و پلاسیده استفاده می کنید بهتره از روش بلانچ کردن استفاده نکنید چون این کار باعث له شدن هلو ها میشه بهتره پوست این هلو ها رو به آرومی با چاقو جدا کنید روش بلانچ کردن برای هلو های تازه و کمی سفت مناسبه.
    • اگه دوست ندارین از رنگ خوراکی داخل رانی استفاده کنید باید حتما از هلوی زعفرانی استفاده کنید من استفاده از رنگ دهنده های طبیعی مثل زعفران رو برای رانی هلو اصلا توصیه نمی کنم چون توی طعم رانی تاثیر میذاره
    • با این میزان شکر رانی شیرینی متعادلی پیدا می کنه اما یکی از مزیت های درست کردن رانی در منزل اینه که می تونید همه چی رو با ذائقه خودتون تنظیم کنید پس اگه دوست داشتین کم شیرین تر باشه مقدار شکر رو میتونید کم کنید
    • استفاده از آب لیموی تازه باعث میشه رنگ هلو ها بعد از پخت و میکس شدن عوض نشه.

    از این روش می‌تونید برای آماده کردن رانی سایر میوه ها هم استفاده کنید. امیدوارم از طرز تهیه رانی هلو خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۳.۲/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.