آشپزیترشیجات و سس ها

طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو خانگی؛ تند و خوشمزه

ترشی فلفل هالوپینو یکی از ترشی‌های خوش‌طعم و در عین حال ساده‌ای است که می‌توان در خانه تهیه کرد و در کنار غذاهای مختلف از جمله انواع خورشت و پلو سرو کرد. ترشی فلفل هالوپینو به دلیل استفاده از فلفل‌های تند هالوپینو جزء ترشی‌های تند و تیز است که محبوبیت خاصی دارد. از فلفل هالوپینو اغلب در طبخ غذاهای مکزیکی و هندی استفاده می‌شود و به‌طور معمول طعم و مزه تندی دارند.

در این مقاله از بلاگ اکالا نحوه تهیه ترشی فلفل هالوپینو را آموزش می‌دهیم، با همراهی ما تا انتهای مقاله ضمن آشنایی با دستور تهیه این ترشی می‌توانید از میهمان‌های خود با ترشی متفاوتی پذیرایی کنید.

مواد لازم جهت تهیه ترشی فلفل هالوپینو خانگی:
فلفل هالوپینونیم کیلوگرم
نمک۲ قاشق غذاخوری
سرکه سفید۳ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
آب ۲ پیمانه
سیر۲ حبه

دستور تهیه ترشی هالوپینو خانگی

مراحل تهیه ترشی هالوپینو خانگی به شرح زیر است:

مرحله اول: آماده‌سازی مواد اولیه

ابتدا فلفل‌های هالوپینو را شسته و خشک کنید. سپس فلفل‌ها را به صورت یکدست با چاقوی تیز برش بزنید، برای جلوگیری از ایجاد حساسیت می‌توانید حین خرد کردن فلفل‌ها، از دستکش استفاده کنید. سعی کنید فلفل‌های تازه استفاده کنید، به‌دلیل اینکه استفاده از فلفل نرم موجب بد مزه شدن ترشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی یونانی به روش بازاری

مرحله دوم: پوست گرفتن سیر و جوشاندن سرکه

در این مرحله ابتدا سیرها را پوست گرفته و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. آب و سرکه را داخل یک قابلمه مخلوط کنید و نمک و شکر را اضافه کرده و هم بزنید. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا سرکه بجوشد، پس از ۳۰ ثانیه آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود.

مراحل تهیه ترشی هالوپینو خانگی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: مخلوط کردن مواد ترشی

    پس از سرد شدن سرکه در دمای محیط، مخلوط فلفل و سیر را به صورت لایه به لایه داخل یک ظرف (شیشه) بریزید و آن را تا سر پرکنید، در ادامه محلول سرکه و آب خنک شده را روی مواد ترشی بریزید و درب شیشه را محکم کنید. برای جا افتادن و آماده‌شدن ترشی نیاز به دو هفته زمان هست، تا ترشی جا افتاده و خوشمزه شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی لیمو ترش به روش خانگی

    فوت و فن‌های تهیه ترشی فلفل هالوپینو تند و تیز

    در این بخش به چند نکته طلایی برای تهیه ترشی فلفل هالوپینو تند و تیز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای تهیه این ترشی از فلفل‌های تازه استفاده کنید، چون درست کردن ترشی با فلفل گندیده یا له شده موجب بد مزه شدن آن می‌شود.
    • برای آماده شدن زودتر ترشی، می‌توانید مواد ترشی را پس از ریختن مخلوط آب و سرکه به آن ها، به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بجوشانید. به این صورت ترشی در مدت دو تا سه روز جا می‌افتد.
    • از پر کردن شیشه ترشی تا انتها خودداری کنید، تا فلفل‌های ترشی کاملا رسیده شود.
    • پس از مصرف ترشی، ظرف آن را داخل یخچال نگهداری کنید.
    • مدت زمان جا افتادن ترشی هر چه بیشتر باشد، ترشی خوشمزه‌تر می‌شود. می‌توانید تا دو هفته یا بیشتر هم برای رسیدن ترشی زمان بدهید.
    • به جای استفاده از شکر برخی مواقع از عسل استفاده می‌شود که طعم ملسی به ترشی می‌دهد.
    • می‌توانید در کنار فلفل هالوپینو، از فلفل سیاه نیز استفاده کنید که طعم ترشی تند و تیزتر شده و ظاهر زیباتری به خود می‌گیرد.
    • در مواد اولیه ترشی می‌توان از پیاز و سبزی شوید نیز استفاده کرد. پیاز برای کمتر شدن تندی ترشی به صورت حلقه حلقه داخل آن اضافه می‌شود.
    • ترشی فلفل هالوپینو به مدت ۳ ماه در یخچال نگهداری می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی کدو سبز به روش خانگی

    فوت و فن‌های تهیه ترشی فلفل هالوپینو تند و تیز

    سخن آخر

    در این مقاله از مجله آشپزی اکالا طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو آموزش داده شد که یکی از ترشی‌های خوش‌طعمی است که با یکبار امتحان کردن طرفدار آن خواهید شد. این ترشی به علت طعم تند در کنار انواع پلو و خورشت و فست فود سرو می‌شود. این ترشی را به سادگی می‌توانید در مدت زمان کوتاه منزل تهیه و برای مهمانی‌های خانوادگی استفاده کنید. امیدواریم با نکات گفته شده در این مقاله بتوانید ترشی خوش‌طعم فلفل هالوپینو را تهیه و نوش جان کنید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.