سبک زندگیسلامت و زیبایی

۱۲ فواید خوردن عسل در صبحانه و ناشتا

خوردن عسل در صبحانه و ناشتا فواید زیادی برای بدن دارد و به بهبود عملکرد سیستم گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با فواید خوردن عسل در صبحانه و ناشتا آشنا شوید.

خواص عسل ناشتا برای بدن

در ادامه این بخش به مهم‌ترین فواید خوردن عسل در صبحانه و ناشتا اشاره شده است.

۱- تنظیم قند خون در افراد دیابتی

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف عسل می‌تواند به کنترل قند خون در افراد دیابتی کمک کند. عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به تنظیم قند خون کمک می‌کند و مانع افزایش و کاهش ناگهانی قند خون در ابتدای روز می‌شود.

برای متعادل شدن قند خون می‌توانید از عسل همراه با دارچین استفاده کنید، یا آن را با کمی آب گرم ترکیب کنید و به صورت ناشتا بنوشید. به خاطر داشته باشید که افراد مبتلا به دیابت نباید در مصرف عسل زیاده‌روی کنند.

۲- جلوگیری و درمان سرطان

مطالعات نشان می‌دهد که خوردن عسل در صبحانه و ناشتا می‌تواند به از بین بردن سلول‌های سرطانی و جلوگیری از تکثیر تومورهای سرطانی در بدن کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل از رشد سلول‌های سرطانی به ویژه سرطان ریه، سرطان پوست، سرطان دهان، سرطان خون، سرطان مثانه و همچنین سرطان استخوان جلوگیری می‌کنند و برای درمان این بیماری‌ها مفید هستند.

با خواص عسل ناشتا برای بدن آشنا شوید!

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- تقویت قلب

    مصرف عسل به صورت ناشتا و در وعده صبحانه خطر نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد و برای جلوگیری از لخته شدن خون مفید است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف عسل موجب تقویت قلب می‌شود و از اکسید شدن لیپو پروتئین‌های مسئول حمل کلسترول در جریان خون جلوگیری می‌کنند.

    ۴- بهبود سرماخوردگی

    در طب سنتی از عسل برای درمان سرماخوردگی، سرفه و گلودرد استفاده می‌شود. مصرف عسل به کاهش التهاب گلو کمک می‌کند و در مدیریت علائم سرماخوردگی و سرفه موثر است.

    بیشتر بخوانید: فواید خوردن شگفت‌ انگیز عسل قبل از خواب!

    ۵- بهبود سیستم گوارش

    خوردن عسل ناشتا برای معده مفید است و به بهبود مشکلات گوارشی و درمان التهاب معده کمک می‌کند. مصرف عسل برای جلوگیری از رفلاکس و ترشح اسید معده موثر است. بهترین زمان مصرف عسل برای معده، صبح‌ها به صورت ناشتا است. برای بهبود عملکرد سیستم گوارش می‌توانید مقداری عسل را با گرم ترکیب کنید و صبح‌ها به صورت ناشتا بنوشید.

    ۶- جلوگیری از پیری سلول‌های بدن

    عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی مثل فلاونوئیدها و پلی فنول‌ها است که مصرف آن از سلول‌های بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. مصرف عسل مانع پیری سلول‌های بدن می‌شود و برای جلوگیری از بیماری‌های مزمن و همچنین کاهش التهاب در بدن مفید است.

    جلوگیری از پیری سلول‌های بدن از خواص مهم عسل

    ۷- تقویت سیستم ایمنی بدن

    یکی دیگر از خواص خوردن عسل در صبحانه و ناشتا، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ویروسی و عفونی است. مصرف عسل به خاطر ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی که دارد به افزایش تولید سلول‌های سفید خون کمک می‌کند و موجب بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن می‌شود.

    ۸- کاهش وزن

    یکی از فواید خوردن عسل هر روز به صورت ناشتا، جلوگیری از افزایش وزن است. عسل حاوی فروکتوز یا شکر طبیعی است و مصرف آن به کاهش اشتهای شما کمک می‌کند و مانع اضافه وزن می‌شود.

    بیشتر بخوانید: ۷ ارتباط عسل و دیابت که نمی‌دانید!

    ۹- تقویت استخوان‌ها

    عسل سرشار از مواد معدنی ضروری بدن مثل منیزیم و کلسیم است و از همین رو مصرف آن موجب تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از ضعف استخوان و عضلات می‌شود. مصرف عسل از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و موجب بهبود جذب کلسیم در بدن می‌شود.

    ۱۰- افزایش انرژی بدن

    مصرف عسل به صورت ناشتا به افزایش انرژی بدن کمک می‌کند و به بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران نیز کمک می‌کند. عسل سرشار از گلوکز است که قند را به آرامی وارد جریان خون می‌کند و موجب تقویت عملکرد فعالیت بدنی در ورزشکاران می‌شود.

    افزایش انرژی بدن از فواید عسل ناشتا

    ۱۱- رفع بوی بد دهان

    خوردن عسل به صورت ناشتا به رفع بوی بد دهان در ابتدای روز کمک می‌کند و برای خوشبو شدن دهان مفید است. برای از بین بردن بوی بد دهان در ابتدای صبح می‌توانید از مقداری عسل برای صبحانه استفاده کنید یا به دمنوش‌تان کمی عسل اضافه کنید.

    ۱۲- کاهش استرس

    مصرف عسل موجب افزایش آرامش بدن و کاهش استرس می‌شود. خوردن عسل در وعده صبحانه موجب تنظیم ضربان قلب می‌شود و برای بهبود گردش خود در بدن و همچنین افزایش تمرکز مفید است.

    در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۱۲ مورد از فواید خوردن عسل در صبحانه و ناشتا اشاره شده است. به خاطر داشته باشید که برای بهبود عملکرد بدن می‌توانید از عسل همراه با مقداری آب گرم استفاده کنید و آن را به عنوان صبحانه همراه با نان تازه میل کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا