دانستنی

۳ دلیل برای اینکه هر روز صبح ماست و عسل بخورید

ترکیب ماست با عسل، ترکیبی مقوی و خوشمزه است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیب این دو ماده‌ی غذایی طبیعی به دلیل خواص پروبیوتیکی ماست و آنتی‌اکسیدانی عسل، می‌تواند اثرات مثبتی بر سلامت کلی بدن داشته باشد.

در این بخش از مجله اکالا قصد داریم به فواید خوردن ماست با عسل اشاره کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

۳ تا از فواید شگفت‌انگیز خوردن ماست با عسل

در ادامه به معرفی ۳ تا از فواید خوردن ماست با عسل می‌پردازیم:

۱- حفظ سلامت روده‌ها

ماست سرشار از پروبیوتیک است که می‌تواند عملکرد سیستم گوارشی بدن را بهبود بخشد. پژوهش‌های تیم کارزارهای شهری دانشگاه ایلی‌نویز آمریکا حاکی از این است که افزودن مقداری عسل به ماست می‌تواند اثرات مثبت پروبیوتیک‌های موجود در ماست را تقویت کند.

طبق این تحقیقات، این ترکیب نه تنها باعث می‌شود این باکتری‌ها بیشتر در روده باقی بمانند، بلکه سلامت روده را نیز بهبود می‌بخشد. جالب است بدانید این موضوع حتی می‌تواند روی روحیه افراد هم تاثیر مثبت بگذارد.

حفظ سلامت روده‌ها با ماست و عسل

هانا هولشار، استادیار دانشکده علم غذا و تغذیه انسانی این دانشگاه در مصاحبه‌ای گفت: «ما در این پژوهش عسل را با ماست ترکیب کردیم که در رژیم مدیترانه‌ای عادت غذایی رایجی است و دریافتیم این ترکیب بر میکروبیوم روده و معده تاثیر مثبتی می‌گذارد.»

بیشتر بخوانید: معجون لیمو و عسل؛ بمبی از آنتی‌اکسیدان برای سلامتی

او همچنان توضیح داد که این باکتری‌های مفید به هضم غذا کمک می‌کنند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. اما مشکل اینجاست که آنزیم‌های موجود در دستگاه گوارش ما علاوه بر هضم غذا، این باکتری‌های مفید را نیز از بین می‌برند. ولی افزودن عسل می‌تواند از این باکتری‌ها محافظت کند و به آن‌ها کمک کند تا بیشتر در بدن باقی بمانند و به سلامت روده کمک کنند.

۲- افزایش سطح انرژی به ویژه در ورزشکاران

یکی دیگر از فواید خوردن ماست با عسل، افزایش سطح انرژی به ویژه در ورزشکاران است. عسل حاوی گلوکز (نوعی کربوهیدرات) است که انرژی مورد نیاز عضلات شما را در طول تمرین تامین می‌کند. پروتئین موجود در ماست هم به بازسازی عضلات کمک کرده و از خستگی زودرس جلوگیری می‌کند.

افزایش سطح انرژی به ویژه در ورزشکاران با ماست و عسل

خوردن ماست با عسل، روند ریکاوری بدن را تسریع کرده و به شما اجازه می‌دهد تمرینات سخت‌تری را با انرژی بیشتری انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ فواید خوردن عسل در صبحانه و ناشتا

۳- حفظ سلامت پوست

عسل و ماست یک ماسک طبیعی و موثر برای داشتن پوستی صاف و شفاف هستند. خاصیت لایه برداری ملایم این ترکیب، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و به پوست شما طراوت و شادابی می‌بخشد. علاوه بر این، عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی خود می‌تواند آکنه و جوش‌ها را کاهش دهد و به شما در داشتن پوستی سالم و بی‌نقص کمک کند.

در این بخش از مجله دانستنی اکالا به بررسی فواید خوردن ماست با عسل پرداختیم. ماست و عسل نه تنها یک ترکیب خوشمزه و دلچسب است، بلکه برای سلامت دستگاه گوارش و بهبود عملکرد بدن بسیار مفید است. با اضافه کردن این ترکیب به رژیم غذایی خود، از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا