آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه چیپس بادی که بچه‌ها عاشقش می‌شوند

چیپس بادی، این روزها به یکی از محبوب‌ترین تنقلات تبدیل شده و تقریبا همه، از کودکان تا بزرگسالان آن را دوست دارند. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید این چیپس خوشمزه را به راحتی و با مواد اولیه سالم در خانه تهیه کنید؟ در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه چیپس بادی که بچه‌ها عاشقش می‌شوند را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه چیپس بادی

برای تهیه چیپس بادی خانگی، مواد اولیه زیر را تهیه کنید:

سیب زمینیبه تعداد دلخواه
نشاسته گندمبه مقدار لازم
تخم مرغ۱ عدد
روغنبه مقدار لازم
نمک، فلفل و پول بیبر (اختیاری)به مقدار دلخواه

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه چیپس بادی

برای درست کردن این چیپس سالم و خانگی، مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: خرد کردن سیب‌زمینی

برای تهیه چیپس بادی، ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته و به صورت ورقه‌های گرد و بسیار نازک برش بزنید. دقت کنید که ضخامت تمامی برش‌ها یکسان باشد. سطح هر ورقه باید صاف و بدون هیچ‌گونه ترک یا بریدگی باشد. وجود ترک‌ها باعث می‌شود که سیب زمینی‌ها کامل پف نکنند.

مراحل تهیه چیپس بادی

مرحله دوم: مالیدن سفیده تخم مرغ روی سیب‌زمینی

یک عدد تخم‌ مرغ را بشکنید و زرده و سفیده آن را از هم جدا کنید. سپس، تعدادی از برش‌های سیب زمینی را روی سطح کار بچینید. حالا سفیده تخم‌مرغ را با استفاده از یک قلم‌مو یا برس آشپزی روی یک طرف از هر برش سیب زمینی بمالید.

دقت کنید که ظرفی که تخم‌مرغ را در آن می‌شکنید کاملا تمیز و عاری از هرگونه چربی باشد.

مرحله سوم: پاشیدن نشاسته گندم روی سیب‌زمینی

در این مرحله، برش‌های باقی‌مانده سیب‌زمینی را روی سطح کار قرار دهید. سپس، نشاسته گندم را با استفاده از یک الک ریز روی یک سمت از برش‌ها بپاشید. با نوک انگشتان تمیز، نشاسته را روی سطح سیب‌زمینی ماساژ دهید تا ذرات نشاسته به طور کامل به بافت سیب‌زمینی نفوذ کنند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کرامبل سیب زمینی

مرحله چهارم: قرار دادن دو لایه سیب‌زمینی روی هم

لایه‌ای از سیب‌زمینی که با تخم مرغ آغشته شده را بر روی لایه‌ای که نشاسته ریختید قرار دهید. سپس یک قالب گرد روی آن‌ها گذاشته و برش بزنید. این مراحل را برای تمام برش‌های سیب زمینی‌ تکرار کنید. دقت کنید که در حین کار، سطح رویی سیب زمینی‌ها نباید به نشاسته یا تخم مرغ آغشته شود.

نکات و فوت و فن‌های تهیه چیپس بادی

مرحله پنجم: سرخ کردن سیب‌زمینی‌ها

ابتدا در یک تابه گود، مقدار زیادی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود. پس از داغ شدن روغن، سیب‌زمینی‌ها را داخل روغن داغ بیندازید. پس از چند ثانیه، سیب‌زمینی‌ها شروع به پف کردن می‌کنند.

اجازه دهید تا سیب‌زمینی‌ها به اندازه کافی سرخ و برشته شوند. اگر سیب‌زمینی‌ها را زود از روغن خارج کنید، پف آن‌ها خوابیده و چیپس شما به اندازه کافی ترد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیپس سرکه نمکی

مرحله ششم: سرو کردن چیپس بادی

پس از اینکه سیب‌زمینی‌ها برشته شدند، آن‌ها را با استفاده از یک توری روغن‌گیر از روغن خارج کنید. در این مرحله می‌توانید به دلخواه، چیپس‌ها را با نمک، پودر پول بیبر و فلفل مزه‌دار کنید. حالا چیپس بادی ترد و خوشمزه شما آماده میل کردن است. نوش جانتان!

نکته مهم: چیپس‌های بادی خانگی باید دارای بافت ترد و توخالی باشند. اگر چیپس‌های شما ترد و توخالی نشدند، به این معنی است که مراحل گفته شده را درست انجام ندادید.

رسپی یک میان وعده خوشمزه برای بچه‌ها

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، شما را با طرز تهیه چیپس بادی، یک میان‌ وعده خوشمزه و سالم آشنا کردیم. با این دستورالعمل، دیگر نیازی نیست نگران مواد افزودنی مضر موجود در چیپس‌های آماده باشید. هر وقت هوس یک میان‌ وعده سالم و خوشمزه کردید، دست به کار شوید و با این دستورالعمل آسان، خودتان چیپس بادی خانگی درست کنید.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا