آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه سیب‌زمینی شکم پر؛ عکس مرحله به مرحله

سیب‌زمینی شکم‌پر پیش‌غذایی بسیار خوشمزه و محبوب است. این غذای کم هزینه در طعم‌های متنوع قابل سرو است زیرا شما می‌توانید با انواع و اقسام مواد دل‌خواه درون سیب‌زمینی را پر کنید. سالم‌ترین راه برای خوردن سیب‌زمینی این است که آن‌ها را در مایکروویو، بدون روغن، چربی طبخ کنید. ما نیز در روش پختی که امروز تقدیم حضورتان می‌کنیم این اصل مهم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدت زمان تقریبی تهیه این غذا یک ساعت و غذای سریع است. مقدار مواد اعلام شده به شما ۶ عدد سیب‌زمینی شکم پر متوسط می‌دهد. در صورتی که از هر یک از مواد زیر تمایل به استفاده نداشتید می‌توانید آن را حذف و از هر سبزیجات دیگری که دوست دارید استفاده کنید. برای ناهار یا شام این غذا با سیب زمینی را می‌توانید درست کنید.

در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه سیب‌زمینی شکم پر:
سیب‌زمینی متوسطشش‌عدد
پیاز متوسطیک عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
قارچ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه رنگی و سبز۱۰۰ گرم
فلفل قرمزبه مقدار دل‌خواه
ادویه گوشت و نمکبه مقدار دل‌خواه
روغنبه مقدار لازم
پیازچه۵۰ گرم
پنیر پیتزا رنده شده۱۵۰گرم

روش پخت سیب زمینی شکم پر

با ما همراه باشید تا باهم این پیش غذای لذیذ رو درست کنیم:

مرحله اول: آماده سازی و پخت سیب زمینی

در اولین مرحله سیب‌زمینی‌ها را تمیز بشویید تا تمام خاک آن از بین برود. درون قابلمه مناسبی مقداری آب بریزید و سیب‌زمینی‌ها را درون قابلمه قرار دهید. توجه داشته باشید که آب روی سطح سیب‌زمینی‌ها را بگیرد  و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان دهید تا سیب‌زمینی‌ها در آب جوش بپزند. توجه کنید در این مرحله اگر سیب‌زمینی ها زیاد آب‌پز شوند از هم وا می‌رود و اگر کم پخته شوند موقع خوردن به‌راحتی قابل خوردن نیستند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قارچ شکم پر

برای چک کردن درجه پختگی سیب‌زمینی‌ها با چاقوی تیز یا چنگال به درون سیب‌زمینی‌ها فرو کنید تا متوجه شوید که سیب‌زمینی‌ها کاملاً مغز پخت شده اند یا نه. زمانی که به مقدار مناسب سیب‌زمینی‌های شما پخت آ‌ن‌ها را درون آب‌کش بریزید و کمی زمان دهید تا خنک شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله دوم: خالی کردن سیب زمینی

    در دومین مرحله با چاقوی تیز حدود یک سوم سیب‌زمینی‌ها را برش بزنید و با کمک قاشق کوچکی شروع به خالی کردن درون سیب‌زمینی‌ها کنید. توجه کنید در این مرحله اگر زیاد درون سیب‌زمینی را خالی کنید اصطلاحاً کاسه سیب‌زمینی شما نازک می‌شود و زمان پر کردن با مواد گوشتی مواد از آن خارج‌ می‌شود و شکل ظاهری بدی به پیش‌غذای شما می‌دهد.

    پس برای این کار دقت لازم را به خرج دهید. همچنین اگر درون آن را کم خالی کنید سیب‌زمینی شکم‌پر شما بیشتر طعم سیب‌زمینی خواهد داشت و مواد گوشتی کمتری در آن جای می‌گیرد. این مرحله نیز بسیار سلیقه‌ای است.

    مواد برای شکم پر کردن سیب زمینی

    مرحله سوم: پخت گوشت با پیاز

    در سومین مرحله به سراغ تهیه مواد درون شکم سیب‌زمینی‌ها می‌رویم. پیاز را نگینی خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا بوی خامی گوشت گرفته شود.

    ادویه‌های دل‌خواه و نمک را به گوشت اضافه کنید و با تفت دادن منتظر بمانید تا بوی عطر ادویه‌ها بلند شود. قارچ‌ها و فلفل دلمه را به ابعاد دل‌خواه خرد کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم به ابعاد کوچکتری برش زده شود  تا در زمان سرو راحت‌تر خورده شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کرامبل سیب زمینی

    مرحله چهارم: مخلوط کردن مواد

    بعد از تفت‌دادن مواد گوشتی با قارچ و فلفل دلمه‌ها، پیازچه تازه را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را به‌هم بزنید. در آخرین مرحله تهیه مواد گوشتی پوست قسمت کلاهک سیب زمینی‌ها را که برش زده‌اید بگیرید و با کمک چاقو خرد کنید و به مواد گوشتی اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید. در صورت تمایل شما در این مرحله می‌توانید با رب گوجه‌فرنگی یا لیموی تازه مواد را طعم‌دارتر کنید.سیب زمینی شکم پر

    مرحله پنجم: ریختن مواد در سیب زمینی

    در پنجمین مرحله با کمک قاشق از مواد گوشتی لایه نازکی درون سیب‌زمینی‌ها بریزید و لایه نازک دیگری از پنیر پیتزا روی مواد گوشتی بریزید. با پشت قاشق کمی فشار دهید تا مواد منسجم‌تر شوند.  این کار را تا انتها ادامه دهید و در آخر روی سطح مواد گوشتی را به صورت کامل با پنیر پیتزا بپوشانید. به همین راحتی سیب‌زمینی‌های شکم‌پر شما آماده طبخ است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوفله سیب زمینی

    مرحله آخز: گذاشتن در فر

    به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۵ درجه با حرارت بالا قرار دهید تا پنیرها آب و طلایی رنگ شود. با توجه به ابعاد و درجه حرارت فرهای مختلف و سایز سیب‌زمینی‌هایتان، خودتان روی مدت زمان پخت نظارت داشته باشید. تمام مواد این پیش غذا پخته شده است، پس فقط زمانی برای آب شدن و طلایی شدن پنیر نیاز است. بعد از طلایی شدن پنیر می‌توانید روی آنها را با جعفری ساطوری شده تزیین کنید و با انواع سس‌هایی که مطابق ذائقه‌تان است میل کنید.شکم پر کردن سیب زمینی

    این پیش غذا بسیار خوشمزه و محبوب است که با انواع مواد دل‌خواه تهیه و سرو میشود، که طرفداران بسیاری دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتماً این غذای جدید را امتحان کنید. سییب زمینی شکم پر در فر

    سوالات متداول در تهیه سیب‌زمینی شکم پر

    1. چه نوع سیب زمینی برای این پیش غذا مناسب است؟

      برای تهیه سیب زمینی شکم پر، سیب زمینی‌های کوچکتر و منظم‌تر مناسب‌تر هستند. بهترین انتخاب سیب زمینی‌هایی است که به شکل تقریباً یکسان برش می‌خورند تا در طول آشپزی ناهمگن پخته نشوند.

    2. آیا می‌توانم از سیب زمینی‌های نیمه‌پخته استفاده کنم؟

      بله، می‌توانید از سیب زمینی‌های نیمه‌پخت به عنوان قسمتی از مواد آشپزی خود استفاده کنید. آبپز کردن سیب زمینی‌ها به مدت ۵-۷ دقیقه می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بیشتر پخته شوند.

    3. چه نوع مواد مخلفاتی را باید استفاده کنم؟

      مواد مخلفات معمولاً شامل پیاز، نمک، فلفل، و گوجه‌فرنگی است. این مواد را با دقت تهیه کرده و ترکیب کنید. همچنین، می‌توانید به مواد مخلفات اضافه‌هایی مانند سیر یا ادویه‌های دیگر اضافه کنید تا به طعم خاصی دست یابید.

    4. از چه موادی به عنوان تزئین می‌توانم استفاده کنم؟

      معمولاً از مواد تازه مثل نعناع یا پیاز خلالی برای تزئین سیب زمینی شکم پر استفاده می‌شود. این مواد به ظاهر غذا جذابیت اضافه می‌کنند.

    امیدوارم از این طرز تهیه در مجله اینترنتی اکالا خوشتان آمده باشد. برای دیدن غذاهای فست فود و فینگرفود دیگر بر روی لینک کلیک کنید.

    منبع: https://skinnyms.com/twice-baked-veggie-stuffed-potato-recipe/

    ۳.۹/۵ (۱۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۳۲ دیدگاه ها

    1. خیلییییی عالی و خوشمزه بود.من بهش کالباس هم اضافه کردم.من ۱۳ سالمه برای کل خانواده درست کردم .همه خوششون اومد مخصوصا داداش ۷ سالم اینقدر خورد که ترکید?
      من عاشق آشپزی ام

    2. بله درسته عالی بود خانم سمانه زارع دستور پخت هاتون خیلی خوبه هستند اما گفتد با حداقل مواد درسته اما کدومشون یا حداقل مواد هستند ؟

    3. عالی بود بچه های من غذای فست فودی دوست دارن من هم از اینکه از بیرون براشون تهیه کنم زیاد راضی نیستم چون بهداشتی نیست خودم براشون درست میکنم اما آنها تنوع میخوان خیلی دوست داشتن امیدوارم که همیشه موفق باشید

    4. وااای عالین غذاهاتون مررررسی. هم عکس میزارید هم مرحله به مرحله توضیح میدید و این نکته خیلی خوبیه. ممنون از سایت قشنگتون.

    5. سلام من هم سمانه یک کارمند اردیبهشتی هستم که بسیار از غذای شما خوشم اومد … موفق باشید بانوی اردیبهشتی

      1. سلام عاشق آشپزی ام در این زمینه استعداد هم دارم متاسفانه وسعم نمی‌رسه که بتونم حداقل امکاناتشو داشته باشم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.