روانشناسی

۱۰ نشانه که همسرتان به شما خیانت می‌کند!

خیانت یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند بنیان زندگی مشترک را به لرزه درآورد و اعتماد و تعهدی را که در گذر زمان ساخته شده است، ویران کند. در ادامه با اکالا بلاگ همراه باشید تا ۱۰ نشانه که همسرتان به شما خیانت می‌کند را بررسی کنیم.

با ۱۰ نشانه خیانت به همسر آشنا شوید!

اگر در رابطه خود با همسرتان احساس ناامنی و تردید دارید و گمان می‌کنید که او به شما خیانت می‌کند، دانستن برخی علائم می‌تواند به شما در تشخیص این موضوع کمک کند.

۱- شور و نشاط غیرطبیعی

آغاز یک رابطه پنهانی برای بسیاری از افراد خیانتکار، سرشار از شور و هیجان است. این احساس لذت می‌تواند ناشی از حس برتری و زیرکی در فریب دادن همسر و عدم لو رفتن باشد. همچنین، بازی دادن و تحقیر اطرافیان می‌تواند به عنوان راهی برای ارضای عقده‌ها و امیال سرکوب‌شده فرد خیانتکار عمل کند.

این حس شادابی و سرزندگی جدید، می‌تواند در رفتار همسر شما نیز نمود داشته باشد. ممکن است بعد از خیانت، او را پرانرژی‌تر، فعال‌تر و مشتاق‌تر به گذراندن وقت در بیرون از خانه ببینید.

با نشانه های خیانت به همسر آشنا شوید!

۲- عذاب وجدان و پشیمانی

با وجود لذت و هیجانی که رابطه پنهانی به ارمغان می آورد، اکثر افراد پس از خیانت دچار عذاب وجدان و احساس گناه می‌شوند. این عذاب وجدان ریشه در “فراخود” یا همان “سوپرایگو” دارد که بخش اخلاقی ذهن ماست و معیارهای درست و غلط را در ما نهادینه می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    فرد خیانتکار با زیر پا گذاشتن این معیارها، دچار تناقض و بحران اخلاقی می‌شود. این احساس گناه می‌تواند باعث شود همسرتان برای جبران اشتباه خود، توجه و محبت بیشتری به شما ابراز کند تا بار عذاب وجدانش را سبک‌تر کند.

    ۳- سعی می‌کند شما را سرگرم نگه دارد

    یکی دیگر از نشانه‌های خیانت، تلاش فرد برای سرگرم کردن شما و دور نگه داشتنتان از خود است. ممکن است ناگهان پیشنهادهای جدیدی برای تفریح و سرگرمی بدهد، شما را تشویق به گذراندن وقت بیشتر با دوستان و خانواده کند یا از شما بخواهد سرگرمی جدیدی پیدا کنید تا او فرصت بیشتری برای خیانت کردن داشته باشد.

    بیشتر بخوانید: چگونه بدون بحث با همسرمان صحبت کنیم؟

    ۴- حساسیت ناگهانی به حریم شخصی

    تغییر ناگهانی رفتار و حساسیت بیش از حد به حریم شخصی می‌تواند علامتی دیگر از خیانت باشد. این حساسیت ابتدا ممکن است خود را به شکل وسواس روی تلفن همراه نشان دهد و به مرور زمان به سایر موارد نیز سرایت کند.

    فرد خیانت‌کار با ایجاد محدودیت‌های جدید در روابط زناشویی مانند تغییر رمز گوشی یا پنهان کردن مکالمات و پیام‌های خود، سعی در محافظت از رابطه پنهانی خود دارد.

    ۵- توجه ناگهانی به ظاهر

    توجه ناگهانی به ظاهر و صرف زمان زیاد برای آراستگی می‌تواند یکی از نشانه‌های خیانت باشد. فرد خیانتکار برای جلب توجه و نظر مثبت فرد جدید در رابطه پنهانی، ممکن است به ظاهرش بیشتر اهمیت دهد و وقت زیادی را صرف لباس پوشیدن، مدل مو و آرایش خود کند.

    علائمی که نشان دهنده خیانت همسر شماست

    ۶- دروغگویی و پنهان کاری

    زندگی دوگانه و پنهان کردن رابطه‌ای دیگر، فرد را ناگزیر به دروغگویی و پنهان کاری می‌کند. تناقض‌ها و بهانه تراشی‌های مکرر، فراموش‌کاری و جابه‌جایی رویدادها و ارائه اطلاعات نادرست می‌تواند از جمله نشانه‌های دروغگویی و خیانت باشد.

    ۷- تغییر در برنامه‌ها و رفتارها

    اگر همسرتان قبلاً تا دیر وقت کار نمی‌کرد، ناگهان به طور مکرر مجبور به اضافه کاری می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از پنهان‌کاری و دروغ باشد. اگر همسرتان قبلاً به سفرهای کاری نمی‌رفت ولی ناگهان به دلیل کار نیاز به مسافرت پیدا می‌کند، این می‌تواند نشان‌دهنده‌ی گذراندن اوقات فراغت با فردی دیگر باشد.

    پنچر شدن لاستیک، تمام شدن باتری، ترافیک سنگین، گذراندن وقت اضافه در باشگاه و… می‌توانند از جمله بهانه‌هایی برای پنهان کردن خیانت باشند.

    بیشتر بخوانید: راه جلوگیری از یکنواختی و تکراری شدن زندگی زناشویی

    ۸- رفتار مشکوک اطرافیان

    در خیانت، شما به عنوان فرد فریب‌خورده اغلب آخرین نفری هستید که از خیانت همسرتان مطلع می‌شوید. دوستان فرد خائن معمولاً از همان ابتدا از ماجرا باخبر هستند و به احتمال زیاد قبل از شما متوجه موضوع شده‌اند.

    این آگاهی باعث می‌شود در کنار شما احساس معذب بودن کنند و ممکن است سعی کنند از شما دوری کنند یا بیش از حد با شما رفتار خوبی داشته باشند.

    ۹- تغییر نیاز جنسی همسرتان

    اگر همسرتان توجه و تمایل کمتری به شما نشان می‌دهد و از صمیمیت فیزیکی با شما دوری می‌کند و بهانه‌های مختلفی برای عدم برقراری رابطه جنسی می‌آورد، ممکن است نشانه‌ای از خیانت او باشد.

    همچنین، افزایش ناگهانی رابطه جنسی نیز می‌تواند برای جبران خیانت و پنهان کردن آن باشد. همسرتان با این کار سعی می‌کند به شما اطمینان خاطر دهد و خیانت خود را بپوشاند.

    بیشتر بخوانید: اختلال وسواس و راه‌های درمان آن

    تغییر علائم نیاز جنسی از نشانه‌های خیانت همسر

    ۱۰- مخارج غیر قابل توجیه

    اگر در صورتحساب کارت‌های اعتباری همسرتان تراکنش‌هایی وجود دارد که هیچ توضیحی برای آن‌ها ندارید، می‌تواند نشانه‌ای از خرج‌های پنهان و مربوط به خیانت باشد. برداشت‌های نقدی کلان یا فاکتورهای خرید از مکان‌هایی که به ندرت یا هرگز به آن‌ها نمی‌روید نیز می‌تواند نشانه‌ای از خیانت باشد.

    ر این بخش از مجله سبک زندگی اکالا به بررسی ۱۰ نشانه که همسرتان به شما خیانت می‌کند، پرداختیم. به خاطر داشته باشید که موارد ذکر شده، فقط نشانه‌های احتمالی خیانت هستند و به تنهایی دلیلی قطعی برای اثبات آن محسوب نمی‌شوند.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

    میخوای بدونی مزاجت چیه؟

    با این تست رایگان کمتر از ۱ دقیقه مزاجت رو بشناس

    شروع تست