دانستنیسلامت و زیبایی

عرق کردن و لاغری + آیا تعریق ما را لاغر می‌کند؟

بسیاری از افراد بر این باور هستند که تعریق زیاد به معنای کالری‌سوزی بیشتر و در نتیجه لاغری و تناسب اندام است. اما آیا این باور درست است؟ در این قسمت از اکالا بلاگ به بررسی رابطه بین عرق کردن و لاغری می‌پردازیم و به سوال پرتکرار “آیا تعریق ما را لاغر می‌کند؟” پاسخ خواهیم داد.

آیا عرق کردن باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید؟

برخی افراد تصور می‌کنند که هر چه بیشتر عرق کنند، کالری بیشتری سوزانده و سریع‌تر لاغر می‌شوند. اما این باور کاملا غلط است!

مطالعات نشان داده که میزان کالری مصرفی ارتباطی با میزان عرق کردن ندارد. شما می‌توانید در فعالیت‌هایی که عرق چندانی نمی‌کنید یا اصلا عرق نمی‌کنید نیز کالری بسوزانید.

عرق کردن و لاغری

چرا بعد از عرق کردن وزن کاهش می‌یابد؟

عرق کردن در واقع مکانیسم طبیعی بدن برای تنظیم دما است و به هیچ وجه با کاهش وزن و تناسب اندام ارتباطی ندارد.

کاهش وزنی که بلافاصله بعد از تعریق مشاهده می‌کنید، فقط به دلیل از دست رفتن آب بدن است. هنگام تعریق، مایعات بدن از طریق پوست دفع می‌شود و این امر می‌تواند باعث افت موقت وزن روی ترازو شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اما این کاهش وزن واقعی و پایدار نیست. به محض اینکه با نوشیدن آب، مایعات از دست رفته را جبران کنید، وزن از دست رفته نیز باز می‌گردد. بنابراین، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، به جای تمرکز بر میزان تعریق باید به دنبال راه‌حل‌های اصولی برای کاهش وزن باشید.

    بیشتر بخوانید: علت عرق کف دست و پا + راهکارهای درمان آن‌ها

    راز کاهش وزن واقعی و پایدار چیست؟

    کاهش وزن واقعی و ماندگار در صورتی حاصل می‌شود که کالری دریافتی از کالری سوزانده شده کمتر باشد. در این میان، ورزش نقشی کلیدی ایفا می‌کند، زیرا به سوزاندن کالری و چربی‌های اضافی کمک می‌کند. اما نکته مهم اینجاست که شدت و نوع ورزش نیز بر میزان چربی‌سوزی تاثیر بسزایی دارد.

    بنابراین، از این پس به جای تمرکز بر میزان تعریق در حین تمرین، بر شدت و نوع آن تمرکز کنید. انتخاب برنامه ورزشی مناسب و انجام تمرینات با شدت و مدت کافی، کلید سوزاندن موثر کالری و رسیدن به اندام ایده‌آل شماست.

    بیشنر بخوانید: کمبود کدام ویتامین باعث می‌شود عرقمان بو بدهد؟

    عرق کردن و لاغری

    در این بخش از مجله دانستنی اکالا به بررسی ارتباط بین عرق کردن و لاغری پرداختیم. همانطور که گفتیم، عرق کردن به خودی خود باعث لاغری و کاهش وزن پایدار نیست.

    کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، نیازمند یک برنامه جامع و اصولی است که شامل رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و فعالیت بدنی کافی باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا