خواص مواد غذایی

طبع عرق بهار نارنج سرد است یا گرم؟

عرق بهار نارنج یکی از عرقیات گیاهی محبوب در ایران است که به خاطر عطر و طعم دلنشین و خواص درمانی فراوان، در بین مردم جایگاه ویژه‌ای دارد. اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید، این است که طبع عرق بهار نارنج سرد است یا گرم؟ اگر شما نیز به دنبال جواب این سوال هستید، با این قسمت از اکالا بلاگ همراه باشید.

گرمی و سردی در طب سنتی چه معنایی دارد؟

بر خلاف تصور رایج، گرمی و سردی در طب سنتی به معنای دمای واقعی ماده نیست بلکه به تاثیرات و عملکرد آن بر بدن انسان اشاره دارد. شناخت طبع هر ماده به ما کمک می‌کند تا از مواد متناسب با مزاج خود استفاده کنیم و از مضرات احتمالی آن‌ها در امان باشیم.

بیشتر بخوانید: خواص بهار نارنج؛ ۱۴ خاصیت درمانی معجزه‌آسا

مواد غذایی با طبع گرم، متابولیسم (سوخت و ساز) بدن را افزایش داده و آن را گرم می‌کنند. زنجبیل، دارچین، عسل، خرما و فلفل نمونه‌هایی از این مواد هستند. در مقابل، مواد غذایی با طبع سرد، متابولیسم را کاهش داده و دمای بدن را پایین می‌آورند. ماست، خیار، هندوانه، کاهو و اسفناج نمونه‌هایی از این مواد هستند.

استفاده متعادل از مواد غذایی با طبع گرم و سرد، نقش مهمی در حفظ سلامتی و تعادل مزاج بدن ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ خاصیت شگفت انگیز دمنوش بهار نارنج

توجه: نکته‌ی قابل توجه این است که منظور از گرمی و سردی در طب سنتی، احساس گرمی یا سردی نیست. در واقع، این تغییرات دمایی که در طب سنتی از آن‌ها صحبت می‌شود، بسیار جزئی بوده و فقط با دماسنج‌های بسیار دقیق قابل اندازه‌گیری هستند.

طبع عرق بهارنارنج

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    طبع عرق بهار نارنج سرد است یا گرم؟

    عرق بهار نارنج، طبعی گرم و خشک دارد. به همین دلیل، مصرف این عرق گیاهی می‌تواند به رفع برخی از مشکلات ناشی از سرد مزاجی کمک کند.

    بیشتر بخوانید: بهترین زمان و طریقه مصرف عرق بهار نارنج

    همانطور که در این بخش از مجله دانستنی اکالا خواندید، عرق بهار نارنج طبع گرم و خشک دارد. مصرف متعادل این عرق مفید می‌تواند فواید بی‌شماری برای شما به ارمغان آورد. البته به یاد داشته باشید که زیاده‌روی در مصرف هر ماده‌ای می‌تواند مضر باشد، پس در مصرف عرق بهار نارنج نیز اعتدال را رعایت کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

    ۳.۸/۵ (۱۸ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا