سبک زندگیسلامت و زیبایی

آیا شب‌ها هم باید از ضدآفتاب استفاده کنیم؟

آیا شب‌ها هم باید از ضدآفتاب استفاده کنیم؟ در این مقاله از اکالا بلاگ، می‌خواهیم به سوالی پاسخ دهیم که شاید از اساس برای شما عجیب و غیرمنطقی باشد. اما با آگاهی از پاسخ آن شگفت‌زده‌تر نیز خواهید شد. دلیل این موضوع نیز نام محصول و کارایی که از انتظار داریم است.

درحال‌حاضر بسیاری از ما با اهمیت استفاده از ضدآفتاب و تاثیری که این محصول روی زیبایی و سلامت پوست دارد آشنا هستیم. اما دلیل استفاده از آن در شب چیست؟ آیا ضدآفتاب در شب نیز می‌تواند تاثیر مثبتی روی پوست بگذارد؟ برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن با ما همراه باشید.

آیا در شب هم باید ضدآفتاب زد؟

آیا در شب هم باید ضدآفتاب زد؟

طبق تحقیقات جدیدی که صورت گرفته استفاده از ضدآفتاب در طول روز و حتی شب می‌تواند به حفظ سلامت پوست تا حد زیادی کمک کند و به همین دلیل نیز بسیاری از متخصصین شما را برای انجام این کار تشویق می‌کنند.

ضدآفتاب یکی از مهم‌ترین محصولات در صنعت زیبایی به ‌شمار می‌آید که استفاده از آن در روزهای آفتابی ضروری است. این محصول می‌تواند به‌خوبی از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند و باعث پیشگیری از پیری، سوختگی و ایجاد چین‌وچروک شود.

با توجه به اینکه اشعه‌های مضر خورشید در روزهای بارانی و برفی نیز می‌توانند خود را به سطح زمین برسانند باید گفت استفاده از ضدآفتاب در روزهای زمستانی که آسمان پوشیده از ابر است نیز می‌تواند ضروری باشد.

حال بهتر است بررسی کنیم که ایا در شب هم باید ضدآفتاب زد؟ در واقع شب‌ها خبری از اشعه خورشید نیست اما اگر می‌خواهید سلامت پوست را حفظ و بیماری‌هایی مانند سرطان پوست را از خود دور کنید باید استفاده از ضدآفتاب را مد نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: فواید کرم ضد آفتاب برای پوست

چرا باید در شب ضدآفتاب بزنیم؟

چرا باید در شب ضدآفتاب بزنیم؟

حال که بررسی کردیم آیا در شب هم باید ضدآفتاب زد بهتر است دلیل این موضوع را بررسی کنیم. احتمالا شما نیز این کار را بیهوده و غیرمنطقی بدانید اما زمانی که با دلایل آن آشنا شوید قطعا استفاده از این محصول را به یکی از مهم‌ترین مراحل روتین شبانه خود تبدیل می‌کنید.

ساختار و ترکیب ضدآفتاب به‌گونه‌ای است که می‌تواند یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد کند تا مانع عبور اشعه‌ها به‌ درون پوست شود. اما خواص این محصول کاربردی به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه ضدآفتاب می‌تواند از پوست در برابر ایجاد لکه و چین‌وچروک نیز محافظت کند.

اما دلیل استفاده از این محصول در شب چیست؟ یکی از مهم‌ترین دلایل قرارگیری پوست در معرض اشعه‌های مضری است که از طریق موبایل، لپ‌تاپ، تلویزیون و حتی لامپ‌ها ساطع می‌شود. این نور آبی همانند اشعه‌های آفتاب برای پوست مضر خواهد بود.

از طرف ‌دیگر اگر پوست در طول روز اشعه‌های مضر را به‌ خود جذب کرده باشد در ساعت‌های اولیه شروع به فعالیت خواهد کرد و نتیجه آن نیز ایجاد اختلال در ژنتیک است. 

حال درک پاسخ این سوال که ایا در شب هم باید ضدآفتاب زد برای ما آسان‌تر شده است. در واقع ضدآفتاب توانایی جذب اشعه‌های مضر را دارد. پس اگر در معرض نور آبی لوازم مختلف قرارگیرید یا اشعه‌ای به پوست شما جذب شده باشد با استفاده از این محصول می‌توان آثار اشعه را خنثی کرد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که در مورد کرم ضد آفتاب باید بدانید!

چه ساعاتی از شب استفاده از ضدآفتاب مناسب است؟

چه ساعاتی از شب استفاده از ضدآفتاب مناسب است؟

ضدآفتاب از محصولاتی به ‌شمار می‌آید که به‌ طور اختصاصی برای استفاده در روز تولید شده است. ساختار به‌خصوص و بافت سنگین این محصول می‌تواند لایه‌ای روی پوست ایجاد کند که منجر به پرشدن منافذ و عدم توانایی پوست برای تنفس شود.

البته این موارد در طول روز کاملا طبیعی هستند؛ اما زمانی که بخواهید ضدآفتاب را در شب نیز استفاده کنید باید پیش از خواب آن را بشویید و با صورتی تمیز یا آغشته به آب‌رسان و مرطوب‌کننده به رختخواب بروید.

به‌طورکلی استفاده از ضدآفتاب در طول روز و همچنین برای ساعت‌های اولیه شب می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اما زمانی که این محصول را از روی پوست نشویید و با آن بخوابید ممکن است آسیب‌های مختلفی به پوست شما وارد شود.

درست است که پاسخ سوال ایا در شب هم باید ضدآفتاب زد مثبت بود، اما ماندن این محصول روی پوست باعث بسته‌شدن منافذ، عدم تنفس پوست و از دست دادن رطوبت خواهد شد. پس تنها در ساعت‌های ابتدایی شب می‌تواند از ضدآفتاب استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: روش‌های موثر برای پاک کردن لکه ضد آفتاب از روی لباس

چگونه در شب از ضدآفتاب استفاده کنیم؟

چگونه در شب از ضدآفتاب استفاده کنیم؟

با تاریکی هوا اشعه‌های جذب ‌شده در پوست شروع به فعالیت می‌کنند. پس باید با کمک مراحل زیر ضدآفتاب را به پوست بزنید تا تاثیر لازم را ببینید.

  • اولین مرحله پا‌ک‌سازی پوست از آلودگی‌ها است. برای این منظور می‌توان از شوینده استفاده کرد، اما با توجه به از دست دادن چربی زیاد بهتر است از تونر یا میسلارواتر برای از بین ‌بردن این آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه استفاده کنید.
  • میزان ضدآفتاب مورد نیاز حدود ۵/۲ بند انگشت است که باید آن را به‌خوبی روی کل پوست پخش کنید.
  • تا قبل از خواب می‌توانید این محصول را هر ۲ ساعت بک‌بار تمدید کنید.

لازم است بگوییم در این مسیر استفاده از ضدآفتاب مناسب با نوع پوست اهمیت دارد. همچنین پیش از هر بار تمدید پاک‌سازی پوست به‌خصوص اگر در معرض آلودگی‌های محیطی قرار دارید ضروری است.

جمع‌بندی

ایا در شب هم باید ضدآفتاب زد؟ شاید برای برخی افراد عجیب باشد، اما طبق تحقیقات جدید استفاده از این محصول در ساعت‌های اولیه شب نیز توصیه می‌شود. این کار از بروز سرطان پوست تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

مصرف ضدآفتاب تنها در ساعت‌های اولیه و پیش از خوابیدن امکان‌پذیر است. این محصول می‌تواند آثار مخرب اشعه‌هایی که به پوست جذب شده‌اند یا از لوازمی مانند تلویزیون ساطع می‌شوند خنثی کند.

سوالات متداول

آیا در شب هم باید ضدآفتاب زد؟

بله؛ با توجه به ساطع شدن نور آبی از لوازم دیجیتالی مختلف و فعالیت اشعه‌های جذب‌شده در پوست پس ‌از تاریکی هوا، در طول شب نیز باید از ضدآفتاب استفاده کرد.

بهترین زمان برای استفاده از ضدآفتاب در شب چه موقع است؟

با تاریک شدن هوا باید از ضدآفتاب استفاده کرد و پیش از رفتن به رختخواب آن را شست. با این کار از بروز بیماری‌های پوستی مانند سرطان جلوگیری می‌شود.

آیا می‌توان با ضدآفتاب روی پوست خوابید؟

خیر؛ با این کار پوست نمی‌تواند استراحت کند. همچنین ماندن ضدآفتاب روی پوست بسته‌شدن منافذ، عدم تنفس و از دست دادن رطوبت را به ‌همراه دارد.

منبع: بهار نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا