دانستنی

شاخص واقعی آلودگی هوا را در کجا ببینیم؟

۱۰در این روزهای آلودگی هوا، شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که از کدوم سایت یا اپلیکیشن شاخص آلودگی دقیق رو ببینیم؟در این روزهای بهاری سال ۱۴۰۱ هوای تهران و سایر استان‌ها به شدت آلوده بوده و گاهی شاخص آلودگی هوا به نزدیک ۵۰۰ می‌رسد یا حتی این مرز را رد می‌کند.

ما در اکالا بلاگ می‌خواهیم بهترین اپلیکیشن ها و سایت های آلودگی هوا را به شما معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

۱- waqi.info

در این سایت شما گزارش آلودگی هوا را نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان می‌توانید مشاهده کنید. در سایت waqi.info شاخص آلودگی هوا به ترتیب آلوده ترین کشور تا پاک ترین کشور از نظر آب و هوایی قابل مشاهده است.

۲- کیفیت هوای تهران

کیفیت هوای تهران به صورت روزانه در تهران من وضعیت هوا را نشان می‌دهد. این اپلیکیشن مخصوص تهران است و همه مناطق تهران را از نظر آلودگی هوا به اطلاع شما می‌رساند.

کیفیت هوای تهران برای آلودگی هوا

 اپلیکیشین کیفیت هوای تهران را می‌توانید از کافه بازار برای اندروید یا سیب اپ برای آیفون دانلود کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- سامانه پایش کیفی هوای کشور

    در سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص کیفیت هوای کل ایستگاه های محیط زیست کشور ایران، به تفکیک استان قابل نمایش است. در صفحه اول میانگین شاخص ایستگاه های استان نمایش داده می شود. 

    سامانه پایش کیفی هوای کشور

    در صفحه دوم شاخص آلاینده های مختلف به تفکیک ایستگاه و به صورت نمودار، نمایش داده شده است. در صفحه سوم شاخص کیفیت هوای هر ایستگاه روی نقشه نمایش داده می شود. راهنمای مربوط به شاخص و زمان داده ها نیز بخش تنظیمات قرار داده شده است.

    برای دانلود این اپ می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

    ۴- AirQuality اپلیکیشن آلودگی هوا

    در  AirQuality می‌توانید شاخص آلودگی در شهرهای مختلف ایران و سایر شهرهای مطرح جهان را مشاهده کنید. امکان مقایسه شاخص آلودگی در روزهای گذشته و پیش‌بینی آب و هوا از دیگر امکانات Air Quality است.

    AirQuality برای آلودگی هوا

    ۵- AirVisual

    اپلیکیشن AirVisual، یک کره زمین ۳D است که آلودگی خوا در هر نقطه از جهان را نشان می‌دهد. شما می‌توانید با چرخاندن کره‌ی زمین هر کشوری که دوست دارید انتخاب کنید یا در قسمت جست‌و‌جو اسم شهر یا کشور مورد نظرتان را جست‌ و‌ جو کنید.
    AirVisual

    ۶- breezometer

    اپلیکیشن breezometer شما را راهنمایی می‌کند تا از آلودگی هوا دوری کنید و مناطق آلوده را شناسایی کنید. این اپلیکیشن شما را از هوای آلوده محافظت کرده و مناطق سمی را به شما هشدار می‌دهد.

    این اپلیکیشن کمک می‌کند تا بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های خارج از منزل با حداقل تاثیر یا بدون تأثیر بر سلامتی جسم، تشخیص داده شود.

    breezometer برای آلودگی هوا

    امیدوارم این اپلیکیشن و سایت ها به شما کمک شایانی کرده باشد. چنانچه اپلیکیشن یا سایتی می‌شناسید که در اینجا نام برده نشده است در قسمت کامنت‌ها آن را مطرح کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.