آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه شکلات هندوانه‌ای ویژه شب یلدا؛ آموزش مرحله‌ای با عکس

شکلات هندوانه‌ای می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی برای شب یلدا باشد. این شکلات‌ها ظاهری زیبا و طعمی عالی دارند و یکی از تنقلات خوشمزه شب یلدا مخصوصا برای بچه‌ها هستند که می‌توانند چشم هر کسی را خیره کنند. درست کردن این شکلات‌ها کار بسیار راحت و سرگرم کننده‌ای است و فقط با یک قالب سیلیکونی و دو مدل شکلات می‌توانید این شکلات‌های جذاب و زیبا را برای پذیرایی از مهمان‌ها آماده کنید. این شکلات‌ها را می‌توانید از چند روز قبل آماده و نگهداری کنید و ماندگاری بسیار بالایی دارند.

با ما در اکالا بلاگ همراه باشید با آموزش این شکلات فوق العاده جذاب و زیبا!

ttt

مواد لازم تهیه شکلات هندوانه‌ای
شکلات سبز رنگیک بسته
شکلات قرمز رنگیک بسته
شکلات تلخ ۵۰ گرم
رنگ سبز پودریبه مقدار لازم

مواد لازم تهیه شکلات هندوانه‌ای

۱- برای آماده کردن این شکلات‌های زیبا به قالب نیم کره سیلیکونی احتیاج داریم که در اندازه‌های مختلف در لوازم قنادی‌ها موجود هست و بعضی از این قالب‌ها همزمان چندین اندازه در یک قالب هستند که کار رو راحت تر میکنن.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک مدرن هندوانه

ابتدا شکلات سبز رنگ رو خرد کنید و داخل ظرفی بریزین و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب به روش بن ماری آب کنید و یا اون رو چند ثانیه داخل ماکروفر قرار بدین تا ذوب بشه.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    من برای رنگ سبز از شکلات با طعم طالبی استفاده کردم.شکلات سبز در شکلات هندوانه ای۲- مقدار کمی از شکلات آب شده سبز رنگ رو داخل قالب نیم کره بریزین و بعد با کمک قلمو شکلات رو کاملا داخل قالب پخش کنید، طوری کنه دیواره و کف قالب با شکلات پوشیده بشن.قالب شکلات هندوانه‌ای۳- قالب رو چند دقیقه داخل یخچال قرار بدین تا خودش رو بگیره و بعد از یخچال خارج کنید. مجددا با کمک قلمو از شکلات روی دیواره‌های قالب بزنید تا قسمت دیواره‌ها ضخیم‌تر باشن.

    این کار باعث میشه موقع خارج کردن شکلات از قالب دیواره شکلات نشکنه یا ترک برنداره.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه میوه شکلاتی

    وقتی قسمت دیواره کاملا ضخیم شد مجددا قالب رو چند دقیقه داخل یخچال بذارین تا شکلات خودش رو بگیره و بعد از یخچال خارج کنید.

    شکلات قرمز رنگ رو تکه تکه کنید و داخل ظرفی بریزین و بعد به روش بن ماری یا داخل ماکروفر ذوب کنید.شکلات قرمز در شکلات هندانه‌ای۴- من برای رنگ قرمز از شکلات با طعم آلبالو استفاده کردم میتونید از طعم توت فرنگی هم استفاده کنید اما رنگش کمی مایل به صورتی هست و مثل شکلات آلبالویی قرمز رنگ نیست.

    شکلات آب شده قرمز رنگ رو داخل قیف یکبار مصرف بریزین.شکلات قرمز در شکلات هندوانه‌ای

    ۵- سر قیف رو برش بدین و داخل قالب کاور شده با شکلات سبز رو با شکلات قرمز رنگ پر کنید.

    سعی کنید قالب لبالب با شکلات قرمز پر نشه و یک میلی‌متر جای خالی نگه دارین.قالب شکلات هندوانه ای۶- قالب رو داخل یخچال بدارین تا شکلات قرمز رنگ هم خودش رو کاملا بگیره و بعد قالب رو از یخچال خارج کنید.

    برای خارج کردن شکلات از قالب کافیه دیواره‌های قالب رو بکشین تا از شکلات جدا و بعد از قسمت پایین فشار بدین تا شکلات از قالب خارج بشه.جداکردن شکلات هندوانه‌ای از قالب۷- شکلات‌ها رو داخل دمای محیط قرار بدین تا به دمای محیط برسن و بعد با یک چاقوی تیز قسمت اضافی شکلات سبز رنگ رو ببرین.

    علت این کار این هست که با این کار شکلات سبز خودش رو به خوبی در کنار شکلات قرمز نشون میده و شکلات قرمز روی شکلات سبز رو نمی‌پوشونه.

    برای ایجاد راه‌های روی هندوانه مقداری از رنگ پودری سبز تیره رو داخل ظرفی بریزین و با چند قطره الکل خوراکی مخلوط کنید.

    حلال رنگ پودری الکل هست لازم نیست نگران استفاده از الکل باشین چون الکل خیلی سریع میپره و رنگ مجددا خشک میشه.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله هندوانه

    وقتی رنگ و الکل رو کاملا مخلوط کردین با یک قلموی کوچکتر از رنگ به صورت بعلاوه (+) روی پوست هندوانه رو رنگ کنید.

    اگه رنگ پودری ندارین میتونید از رنگ ژله‌ای مخلوط شده با کمی الکل هم استفاده کنید ولی رنگ ژله‌ای به خوبی رنگ پودری خشک نمیشه و ممکنه موقع مصرف دست رو رنگی کنه.رنگ کردن شکلات هندوانه‌ای۸-وقتی رنگ روی هندوانه کاملا خشک شد شکلات‌ها رو برگردونید.

    برای تخمه‌های هندوانه مقداری شکلات تلخ رو به روش بن ماری یا داخل ماکروفر آب کنید و داخل قیف یکبار مصرف بریزین.

    بیشتر بخوانید: شب یلدا چی درست کنیم؟

    سر قیف رو به اندازه خیلی کوچیک برش بدین و به شکل اشک روی هندوانه بزنید.

    برای ایجاد شکل اشک کافیه کمی که شکلات از قیف خارج شد اون رو به سمت مخالف بکشین برای اینکه کارتون تمیز در بیاد حتما چند بار روی کاغذ روغنی تمرین کنید و بعد روی شکلات‌ها کار کنید.تزئین شکلات هندوانه‌ای۹- اجازه بدین شکلات تلخ خشک بشه و بعد شکلات هندوانه‌ای شما آمادست.

    علت استفاده از شکلات تلخ اینه که رنگ تیره‌تری نسبت به شکلات شیری داره و کاملا رنگ مشابه تخمه هندوانه رو ایجاد می‌کنه.

    برای درست کردن مدل دیگه شکلات هندوانه‌ای میتونید از قالب نیم کره بزرگ‎‌تر استفاده کنید و شکلات رنگ سبز رو به همون صورتی که توضیح داده شد داخل قالب بزنید.

    وقتی شکلات خودش رو گرفت مقداری پشمک فشرده شده رو داخل قالب قرار بدین تا تقریبا قالب رو پر کنه و بعد با کمک قیف از شکلات قرمز روی پشمک بریزین تا روی پشمک رو بپوشونه و قالب رو پر کنه.

    مابقی مراحل رو هم به شیوه قبلی انجام بدین در این حالت هم پشمک شکلاتی هندوانه‌ای خواهید داشت.

    شکلات هندوانه‌ای

    نکات تهیه شکلات هندوانه‌ای: 

    • میتونید به جای استفاده از شکلات رنگی از شکلات سفید استفاده کنید و شکلات رو بعد از ذوب کردن با رنگ دلخواه مخلوط کنید منتها رنگ کردن شکلات سفید نکاتی داره که باید به اون توجه بشه.
    • برای رنگ کردن شکلات سفید نمی‌توان از هر نوع رنگی استفاده کرد چون شکلات بلافاصله حالت خمیری پیدا میکنه و مثل سیمان سفت میشه.
    • برای رنگ کردن شکلات سفید فقط رنگ‌های پودری و رنگ‌های ژله‌ای با پایه روغن مناسب هستن که میتونید از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید.
    • از مزایای استفاده از شکلات رنگی این هست که زحمت رنگ کردن ندارد و همچنین علاوه بر رنگ طعم خوبی داره و مثل شکلات سفید بی‌طعم نیست.
    • موقع آب کردن شکلات مراقب باشین تا قطره‌ای آب یا مایعات دیگه وارد شکلات نشه وگرنه شکلات خراب میشه.
    • اگه به جای استفاده از شکلات رنگی میخواین شکلات سفید رو رنگ کنید دقت کنید که دمای شکلات و رنگ باید برابر باشه وگرنه شکلات یکدست نمیشه و حالت دون دون پیدا میکنه برای این کار کافیه ظرف رنگ رو داخل یک کیسه فریزر قرار بدین و داخل کاسه آب داغ قرار بدین تا گرم بشه و بعد به شکلات اضافه کنید.
    • اگه دوست داشتین مابین لایه سبز و قرمز لایه سفید رنگ هندوانه هم وجود داشته باشه باید مقداری شکلات سفید رنگ رو آب کنید و از روی لایه سبز رنگ که کاملا گرفته یک بار هم شکلات سفید رنگ بزنید تا مثل شکلات سبز کل فضا رو کاور کنه و بعد از اینکه شکلات سفید خودش رو گرفت شکلات قرمز رو داخلش بریزین.

    امیدوارم از طرز تهیه شکلات هندوانه‌ای خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۲/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.