سبک زندگینکات خانه داری

چه چیزهایی را نباید با جوش‌ شیرین تمیز کرد؟

جوش شیرین به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و قابلیت حذف آلودگی‌ها جایگاه ویژه‌ای در تمیزی و پاک‌سازی سطوح مختلف دارد. با این وجود، برخی از سطوح زمانی که با جوش‌شیرین پاک‌سازی می‌شود تحت تأثیر این ماده می‌تواند به شکل آسیب‌زننده‌ای بر آن‌ها اثر بگذارد. در این مقاله از اکالا بلاگ، به بررسی مواردی که باید از تمیز کردن آن‌ها با جوش‌ شیرین خودداری کرد، خواهیم پرداخت.

۹ موردی که نباید با جوش شیرین تمیز کنیم!

در ادامه تعدادی از مواردی که جوش‌ شیرین برای تمیز کردن آن‌ها مناسب نیست ذکر شده است:

۱- شیشه

جوش شیرین به عنوان پاک‌کننده سطوح، موجب سایش و ایجاد خراش در شیشه یا آینه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم به جای جوش‌شیرین از سرکه برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید.

۲- آلومینیوم

برای تمیزکردن سطوح آلومینیومی مانند گلدان یا تابه‌های آلومینیومی می‌توان از جوش‌شیرین استفاده کرد اما بلافاصله باید آن را با آب شیرین بشویید تا جوش‌شیرین موجب اکسید شدن آلومینیوم نشود. سطوح آلومینیومی در تماس با جوش‌شیرین و اکسیداسیون موجب قهوه‌ای شدن سطح ظروف آلومینیومی می‌شود.

۳- سطوح سرامیکی

سطوح سرامیکی در تماس با جوش‌شیرین موجب ایجاد خراش روی آن می‌شود پس توصیه می‌کنیم از جوش‌شیرین برای پاک‌سازی سطوح سرامیکی استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ راهکار موثر برای تمیز کردن دستشویی و حمام

9 موردی که نباید با جوش شیرین تمیز کنیم!

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۴- سنگ مرمر

    هرگز از جوش‌شیرین برای تمیز کردن سطوح مرمر استفاده نکنید چون با گذشت زمان موجب ایجاد آسیب به لایه محافظ آن شده و خراش‌هایی روی سنگ مرمر به جای می‌گذارد.

    ۵- چوب

    استفاده از جوش‌شیرین روی سطوح چوبی ممکن است به دلیل تاثیرات شیمیایی آن، باعث آسیب به چوب شود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم از مخلوط آب و صابون برای تمیز کردن مبلمان یا دیگر سطوح چوبی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: چگونه رنگ و لکه زردچوبه را از انواع سطوح پاک کنیم؟

    ۶- نقره‌جات

    هرچند استفاده از جوش‌شیرین برای شستشو و تمیزکاری ظروف نقره آن‌ها را سریع برق می‌اندازد اما با استفاده بیش از اندازه موجب خوردگی و از بین رفتن آن‌ها می‌شود و با سایش آن موجب از بین رفتن پتینه و لایه محافظ طبیعی می‌شود.

    ۷- اشیاء با شیار‌های عمیق، فرورفتگی و شکاف

    جوش‌شیرین به شکل دانه‌های ریزی است که با گیر کردن در شیارها، فرورفتگی‌ها یا شکاف اشیاء موجب باقی ماندن اثرات آن روی سطوح می‌شود. به جای جوش‌شیرین می‌توانید از پارچه تمیز آغشته به سرکه استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: راهنمای کامل تمیز کردن خانه با مواد طبیعی

    هرگز این چیزها را با جوش شیرین تمیز نکنید

    ۸- قطعات الکترونیکی

    استفاده از جوش‌شیرین بر روی قطعات الکترونیکی مانند سطح لپ‌تاپ یا کیبورد ممکن است باعث آسیب به آن‌ها شود.

    بیشتر بخوانید: راهکارهای پاک کردن انواع لکه لباس

    ۹- پارچه‌ها و فرش‌ها

    استفاده از جوش‌شیرین بر روی پارچه‌ها و فرش‌ها باعث ایجاد لکه‌ها یا تغییر در رنگ آن‌ها می‌شود. استفاده از جوش‌شیرین به عنوان یک ماده تمیز کننده موثر واقعاً ارزشمند است؛ اما با این حال، ضرورت دارد که در استفاده از آن به دقت و هوشمندانه عمل شود.

    ما در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به معرفی اجسام و سطوحی که در استفاده از جوش‌شیرین باید محتاطانه رفتار کنیم، پرداختیم. از طریق رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها، می‌توانیم از آسیب زدن به مواد و سطوح مختلف جلوگیری کرده و از خصوصیات مفید جوش‌شیرین بهره‌مند شده و با رعایت این نکات، می‌توانیم از جوش‌شیرین بهترین نتیجه را برای تمیزی و ضدعفونی حاصل کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.