سبک زندگینکات خانه داری

۱۵ راهکار موثر برای تمیز کردن دستشویی و حمام

تمیز کردن دستشویی و حمام برای افرادی که تجربه این کار را ندارند بسیار چالش برانگیز است. برای برق انداختن سرامیک‌های حمام و از بین بردن زردی کاشی توالت باید با ترفندهای تمیز کردن آن‌ها آشنا باشید.

در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با روش‌های تمیز کردن دستشویی و حمام به طور کامل آشنا شوید.

روش‌های تمیز کردن دستشویی و حمام

در این بخش می‌توانید با ۱۵ روش‌ تمیز کردن حمام و دستشویی به طور کامل آشنا شوید.

۱- از وایتکس برای سفید کردن و ضدعفونی کردن سطوح استفاده کنید

وایتکس یک ماده شیمیایی سفید کننده است که می‌توانید از آن برای تمیز کردن کاشی‌ها، از بین بردن سیاهی دوغاب دستشویی و حمام و همچنین از بین بردن زردی کاشی توالت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن پارکت و کفپوش با بهترین روش ها

در این روش ابتدا باید هواکش را روشن کنید و بعد از استفاده از ماسک و دستکش، مقداری وایتکس روی محل مورد نظر بریزید حالا می‌توانید با یک برس یا فرچه لکه‌ها را به راحتی از بین ببرید. در انتها محل مورد نظر را با آب فراوان بشویید.

استفاده از وایتکس برای تمیز کردن دستشویی و حمام

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- از ترکیب جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن زردی کاشی‌ها کمک بگیرید

    اگر به دنبال یک روش طبیعی برای تمیز کردن دستشویی و حمام هستید، بهتر است از ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. در این روش باید ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید را با ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید.

    حالا با این ترکیب خمیری همه سرامیک‌ها، کاشی‌ها و درز بین آن‌ها را تمیز کنید. ترکیب جوش شیرین و سرکه به راحتی زردی کاشی‌ها را از بین می‌برد و ظاهری تمیز به آن‌ها می‌بخشد. در این روش باید مواد را روی محل مورد نظر قرار دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد با یک برس شروع به تمیز کردن آن کنید.

    ۳- از ترکیب جوش شیرین، سرکه و الکل برای تمیز کردن وان استفاده کنید

    اضافه کردن مقداری الکل به ترکیب جوش شیرین و سرکه موجب می‌شود تا این تمیز کننده قدرت پاک کنندگی بیشتری داشته باشید و سطوح را ضدعفونی کند.

    می‌توانید از این روش برای تمیز کردن وان حمام و جکوزی استفاده کنید. برای شروع ۱/۲ لیوان سرکه را با ۱/۴ لیوان جوش شیرین و ۱ لیوان الکل مخلوط کنید. در ادامه ۴ لیتر آب به این ترکیب اضافه کنید و آن را روی همه قسمت‌های وان بریزید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد وان را با برس و آب بشویید.

    بیشتر بخوانید: روش‌های مختلف لکه‌گیری و جرم‌گیری سرامیک

    ۴- با سرکه سیب و لیمو به جنگ میکروب‌ها بروید

    برای نظافت سرویس بهداشتی و تمیز کردن سنگ توالت می‌توانید نصف لیوان سرکه سیب را با آب یک عدد لیمو ترش ترکیب کنید و بعد یک برس را به این ترکیب آغشته کنید و شروع به تمیز کردن سنگ توالت کنید.

    این کار را تا زمانی که لکه‌ها و جرم‌ها نابود شوند، ادامه دهید. در ادامه ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد سطوح را آبکشی کنید. می‌توانید از این روش برای تمیز کردن توالت فرنگی نیز استفاده کنید.

    ۵- از نوشابه گازدار برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید

    حتما شنیده‌اید که نوشابه یک ترکیب فوق العاده برای تمیز کردن کاسه توالت است. در این روش باید یک شیشه نوشابه را روی کاسه توالت یا کاشی‌های حمام و دستشویی بریزید و بعد با یک برس جرم‌ها را تمیز کنید. در انتها تمام سطوح را با آب بشویید تا کاملا سفید و براق شوند.

    بیشتر بخوانید: روش‌های تمیز کردن و رسوب‌زدایی سردوش حمام

    استفاده از نوشابه گازدار برای تمیز کردن دستشویی و حمام

    ۶- هواکش حمام و سرویس بهداشتی را تمیز کنید

    برای تمیز کردن سیستم تهویه ابتدا باید برق آن را قطع کنید. سپس قاب روی هواکش را با ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید. برای تمیز کردن گرد و غبار روی تیغه تهویه می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید. بعد از شستن قاب تهویه آن را به خوبی خشک کنید و سر جای خود قرار دهید.

    ۷- فرچه سرویس بهداشتی را با سفید کننده تمیز کنید

    فرچه سرویس بهداشتی بیشتر از هر قسمت دیگر در سرویس بهداشتی حاوی باکتری و میکروب است. برای تمیز کردن این فرچه باید مقداری مایع سفید کننده روی آن بریزید و بعد از چند دقیقه آن را آبکشی کنید. در ادامه محفظه نگهدارنده آن را نیز با آب گرم و صابون مایع بشویید و تمیز کنید.

    ۸- حوله دستشویی را بشویید

    حوله دستشویی در معرض رطوبت و آلودگی زیادی قرار دارد و از همین رو باید هر چند روز یک بار شسته شود. برای شستن حوله می‌توانید آن را در مایع لباسشویی بیندازید یا به کمک مایع سفید کننده بشویید.

    بیشتر بخوانید: راهنمای کامل تمیز کردن خانه با مواد طبیعی

    ۹- دوش حمام را تمیز کنید

    برای تمیز کردن دوش حمام و از بین بردن رسوبات آن می‌توانید در یک کیسه پلاستیکی مقداری سرکه سفید بریزید و آن را روی قسمت سردوش ببندید، طوری که سردوش کاملا در سرکه قرار بگیرد. یک شب تا صبح صبر کنید و بعد پلاستیک سرکه را جدا کنید و سردوش را به خوبی بشویید.

    ۱۰- پرده حمام را بشویید

    اگر در حمام از پرده استفاده می‌کنید، لازم است هر چند ماه یک بار آن را جدا کنید و در ماشین لباسشویی بیندازید و خوب تمیز کنید. اگر جنس پرده حمام به گونه‌ای است که باید با دست شسته شود، می‌تواند از مقداری شامپو و یک اسفنج برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای پاک کردن لکه‌های سفید صابون در حمام

    نحوه شستن پرده حمام و دستشویی

    ۱۱- درب سرویس بهداشتی و حمام را تمیز کنید

    برای نظافت درب سرویس بهداشتی و حمام می‌توانید چند قطره سرکه سفید را با یک لیوان جوش شیرین ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. حالا با یک برس این ترکیب را روی درب قرار دهید و تمام سطح آن را بپوشانید. حدود ۱ ساعت صبر کنید و بعد با یک پارچه میکروفیبر مرطوب درب را پاک کنید.

    ۱۲- سقف و دیوار حمام و دستشویی را تمیز کنید

    برای تمیز کردن این بخش‌ها می‌توانید یک اسفنج را به سرکه سفید آغشته کنید و روی دیوار و سقف بکشید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد این کار را تکرار کنید. در ادامه ۱ شب تا صبح صبر کنید و در انتها با یک اسفنج خیس سطوح را پاک کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی

    ۱۳- تمیز کردن شیرآلات و آینه‌ها را فراموش نکنید

    برای تمیز کردن شیرآلات می‌توانید مقداری سرکه را با آب گرم ترکیب کنید و بعد اسفنج را به این ترکیب آغشته کنید و شیر آلات را با آن تمیز کنید. برای پاک کردن آینه‌ها نیز می‌توانید از همین ترکیب سرکه و آب گرم یا اسپری شیشه پاک‌کن استفاده کنید.

    ۱۵- روشویی حمام و دستشویی را تمیز و ضدعفونی کنید

    برای تمیز کردن این بخش می‌توانید از اسپری تمیز کننده سطوح یا ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. و بعد با یک برس تمام سطوح را تمیز و در نهایت آبکشی کنید.

    نحوه تمیز کردن روشویی حمام و دستشویی

    نکاتی که باید در مورد تمیز کردن دستشویی و حمام بدانید

    در ادامه به چند نکته طلایی برای تمیز کردن دستشویی و حمام اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • اگر روی دیوار حمام و دستشویی کپک زده باید آن را با یک پارچه نمدار و کمی سرکه تمیز کنید. بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل استفاده از رنگ‌های ضد کپک مخصوص دیوار است.
    • برای از بین بردن لکه‌های سخت بهتر است ماده تمیز کننده را چند ساعت روی سطح مورد نظر بگذارید و بعد آبکشی کنید.
    • در زمان تمیز کردن حمام و سرویس بهداشتی حتما هواکش را روشن کنید و درب و پنجره‌ها را باز بگذارید.
    • بعد از تمیز کردن دستشویی و حمام حتما همه سطوح را خشک کنید.
    • برای تمیز کردن کف، سقف و دیوار حمام و دستشویی می‌توانید از اسپری تمیز کننده چند منظوره استفاده کنید.
    • اگر از مواد شیمیایی برای تمیز کردن سطوح استفاده می‌کنید، حتما دستکش بزنید تا دچار حساسیت پوستی نشوید.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ ماده جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی

    برای نظافت دستشویی و حمام روش‌های متعددی وجود دارد، اما همیشه استفاده از روش‌های طبیعی امن‌تر و کم عارضه‌تر هستند. به خاطر داشته باشید که تمیز کننده‌های شیمیایی هم برای تنفس و هم پوست شما مضر هستند، بنابراین قبل از استفاده از این مواد حتما نکات ایمنی ذکر شده در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا را رعایت کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.