سبک زندگینکات خانه داری

۷ ترفند طلایی برای از بین بردن بوی بد سرویس‌ بهداشتی

بوی بد سرویس‌ بهداشتی یکی از معضل‌های همیشگی افراد در اغلب خانه‌ها است. با توجه به اینکه سرویس‌بهداشتی و حمام اغلب اوقات به دلیل رطوبت و نداشتن تهویه مناسب، بوی خیلی بدی می‌دهد در این مطلب از اکالا بلاگ تلاش کردیم ترفندهایی برای از بین بردن بوی بد سرویس‌بهداشتی ارائه دهیم. 

راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی

در ادامه، به بررسی ترفندها و راهکارهایی خواهیم پرداخت که می‌توانند به شما کمک کنند تا با از بین بردن بوی بد در سرویس بهداشتی ، محیطی تمیز و خوشایند فراهم شود.

۱- تمیز کردن و شستشوی مداوم سرویس بهداشتی

یکی از علت‌های بوی بد سرویس بهداشتی، پر بودن سطل زباله و باقی‌ماندن رطوبت بر اثر تهویه نامناسب است. می‌توان با خالی کردن منظم سطل زباله، شستشوی دوره‌ای حمام و دستشویی، تعویض منظم حوله‌ها به از بین رفتم آلودگی و بوی بد کمک کنیم و در این مسیر از مواد‌ شوینده طبیعی مانند سرکه، جوش شیرین یا نوشابه استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: در خانه تکانی عید چی را با چی قاطی نکنیم؟

۲- بکار بردن زغال چوب بامبو

رطوبت موجود در سرویس بهداشتی به دلیل نبود تهویه مناسب موجب رشد قارچ و باکتری می‌شود. قارچ و کپک در سرویس‌بهداشتی یکی از دلایل بوی بد آن است. زغال چوب بامبو بو و رطوبت سرویس بهداشتی را از بین برده و با استفاده از آن شاهد از بین رفتن قارچ و کپک‌های ناشی از آن خواهید بود.

از بین بردن بوی بد سرویس‌ بهداشتی با زغال چوب بامبو

۳- استفاده از جوش‌شیرین برای جرم‌گیری سرامیک سرویس بهداشتی

استفاده از جوش‌شیرین یکی از ترفندهای معمول در جلوگیری از جرم‌گیری و از بین بردن بوی بد در سرویس بهداشتی است. جوش‌شیرین به عنوان یک ماده طبیعی با خواص ضد باکتریال و ضدقارچی شناخته شده است. در ادامه به توضیح مراحل استفاده از جوش‌شیرین برای جرم‌گیری سرامیک سرویس بهداشتی اشاره شده است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    • تهیه محلول جوش‌شیرین: ابتدا یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یک فنجان آب حل کنید.
    • استفاده محلول بر روی سطوح سرامیکی: محلول را با استفاده از اسفنج یا پارچه نرم بر روی سطوح سرامیکی سرویس بهداشتی بکشید.
    • باقی گذاشتن محلول روی سرامیک: اجازه دهید محلول جوش‌شیرین بر روی سطوح حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند تا اجزا ضدباکتریایی آن عمل کنند و جرم‌گیری را انجام دهند.
    • تمیز کردن با آب: پس از گذشت مدت زمانی، سطوح را با آب بشویید تا اثرات جوش‌شیرین کاملاً از بین بروند.

    بیشتر بخوانید: چگونه رنگ و لکه زردچوبه را از انواع سطوح پاک کنیم؟

    ۴- استفاده از شمع معطر برای خوشبو کردن فضای سرویس بهداشتی

    روشن کردن شمع معطر یکی از روش‌های محبوب برای ایجاد بوی خوشایند در فضاهای سرویس‌بهداشتی است. با روشن کردن شمع معطر بوی سرویس بهداشتی را تغییر دهید و مراقب باشید که در مقابل مواد قابل اشتعال (مانند دستمال کاغذی، حوله و …) قرار نگیرد.

    ۵- استفاده از اسپری خوشبو کننده

    اسپری‌های خوشبو کننده مخصوص حمام و توالت می‌توانند بوهای نامطبوع را مهار و برطرف کنند. این اسپری‌ها معمولاً حاوی مواد ضد‌عفونی‌کننده هستند که با رایحه معطر خود فضای سرویس بهداشتی را خوشبو می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: راهنمای کامل تمیز کردن خانه با مواد طبیعی

    از بین بردن بوی بد سرویس‌ بهداشتی با اسپری خوشبو کننده

    ۶- تهویه مناسب سرویس بهداشتی

    با استفاده از سیستم تهویه مناسب در سرویس بهداشتی، به کاهش بوی بد آن کمک کرده و با باز گذاشتن در و پنجره گردش هوا را تسریع دهید. علاوه بر این با تمیز نگهداشتن دستشویی، بوی نامطبوع را کنترل کنید.

    بیشتر بخوانید: راهکارهای پاک کردن انواع لکه لباس

    ۷- از بین بردن بوی بد با آهک

    با امتحان روش‌های گفته شده در بالا چنانچه همچنان بوی بد سرویس‌بهداشتی شما را آزار می‌دهد راه‌حل دیگر برای از بین بردن بوی بد استفاده از آهک است. یک کیلو آهک را در ده لیتر آب حل کنید و چند ساعت بگذارید به همان حالت باشد، سپس از صافی رد کنید. محلول بدست آمده را به طور نظم داخل چاه دستشویی بریزید.

    به کار گیری ترفندهایی که در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا ذکر شد، می‌تواند موجب بهبود چشمگیر کیفیت هوا و بوی مطبوع فضای سرویس بهداشتی شود.

    ترکیب استفاده از اسپری‌های خوشبوکننده، شمع‌های معطر، تهویه مناسب، تمیز نگه داشتن سطوح، استفاده از برس توالت، تهویه دوره‌ای و استفاده از فیلترهای هوا به شما کمک می‌کند تا محیط سرویس بهداشتی خود را دائماً تازه و خوشبو نگه دارید و بوهای نامطبوع را کاهش دهید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.